Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:02

tomk94

Developer

Topicstarter
Ik heb vandaag een Sitecom DC-210 gekocht, zodat ik mijn Media center aan de kabel kan leggen. Hierdoor is de volgende situatie ontstaan:
code:
1
2
3
4
5
-KPN Modem/Router - Kabel 1
                  - Kabel 2
                  - Kabel 3 - Sitecom DC-210 - Media Center (Hostname: tv)
                  - Kabel 4                  - Airport Express - Macbook, iPhone etc.
                  - Wireless

Dit werkt in principe prima. Alles heeft internet.

Maar nu is het geval dat ik vanaf mijn Macbook, iPhone etc. De media center ook per hostname wil berijken. Dat is namelijk "tv". Dit kon, toen de Sitecom er nog niet was altijd zonder problemen. Enkel moet ik nu het gehele ip adres invullen.

Weet iemand toevallig een optie hiervoor, ik heb van alles geprobeerd, maar niks lijkt te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door tomk94 op 26-01-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:42

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Kan je op de Sitecom de DNS-functionaliteit uitschakelen? Je wil de Sitecom eigenlijk zo dom mogelijk hebben zoals bij een switch, zonder de routerfuncties.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 11:42

RammY

Dát!

Ik zeg: DHCP uitschakelen op de Sitecom en ipv de WAN poort een LAN poort gaan gebruiken.
Dan maak je van je Sitecomrouter een switch met WLAN.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:02

tomk94

Developer

Topicstarter
Nextron schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:23:
Kan je op de Sitecom de DNS-functionaliteit uitschakelen? Je wil de Sitecom eigenlijk zo dom mogelijk hebben zoals bij een switch, zonder de routerfuncties.
Hoi, ik zie geen mogelijkheid om dns uit te schakelen. Wel heb ik DHCP uitgeschakeld, en dat geprobeerd, maar dat had geen zin.

Ik heb nu een soort van tussenoplossing gevonden. Ik heb ip adres van de media pc vast gezet zodat deze niet wisselt, en ga nu in de host files van mijn computers dit ip koppelen aan de hostname tv in de host files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:01
Heb je de andere router op de WAN poort van de Sitecom aangesloten of op een LAN poort?

Ik denk dat ik hem wel snap. Je hebt DHCP op de Sitecom uitstaan, dus alle clients gebruiken de DNS server van de KPN router. Aangezien deze apparaten hier niet meer op aangesloten zijn kent deze router ze niet meer.

Om dit op te lossen kun je het IP adres van de Sitecom toevoegen aan de DNS servers welke ingesteld staan op de KPN router of aan de clients.

[ Voor 68% gewijzigd door My-life op 26-01-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 17:06
RammY heeft gelijk, op het moment dat je de LAN poort gebruikt ipv de WAN poort en DHCP uitschakelt. Zal je Mediacenter de DHCP-informatie krijgen van de KPN. De KPN zal dan aan de hand van DHCP leases weer hostnames toevoegen aan de interne DNS server.
Pagina: 1