DIY RAID 5 Data rescue?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T!mmy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
Hallo allen,

Ik heb een PROMISE NS4600 NAS. Van de fabrikant heb ik een nieuwe gekregen omdat de vorige dood was. In de nieuwe kan ik enkel de RAID5 niet meer activeren. De recover optie werkt helaas niet. Tijdens het booten loopt deze vast enz enz.
De fabrikant zegt dat ik deze naar een thirth party moet sturen voor data recovery. Terwijl hij de array zelf wel ziet.

Nu ben ik geen ster in computers maar zou ik de PCI raid controller uit de NAS kunnen slopen en een eigen kunnen fabriceren puur om mijn geliefde data te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je zou eens kunnen kijken of dit programma van de makers van GetDataBack er wat mee kan:
http://www.runtime.org/raid-recovery-windows.htm
RAID Recovery for Windows works for NTFS-formatted RAID-0 or RAID-5 configurations. It supports both, hardware RAIDs managed by the mother board or a controller card, and software RAIDs managed by Windows (dynamic disk arrays).

Remove the drives from the RAID controller and attach them locally to your machine. Make sure the drives are all recognized by Windows Disk Management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat of even in Ubuntu booten kun je ook recoveren, soms werkt dat zelfs out of the box omdat Ubuntu (md driver) de metadata op de disks herkent en dus een array kan maken met de eigen software RAID aan de hand van de RAID configuratie op de disks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T!mmy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
@CiPHER, @Iva_Bigone thnx! ik ga daar eens naar kijken.
Snel op marktplaats een oud computertje zoeken! (Mac gebruiker)