Toon posts:

another Virtual Dub vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik met VD de framerate van een divx veranderen, maar toch het geluid behouden?
Als ik bijv. een divx met een frame rate van 30 naar 25 dub, dan loopt het geluid niet meer goed (logisch). Maar hoe kan ik dit oplossen? Eeerst naar uncompressed avi converteren heb ik al geprobeerd

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 22:33

Steffie

Opaque

kan niet in een keer met virtualdub, tenminste ik zou het niet weten...

wat je wel kan doen is de audiostream saven (File > Save WAV)... dan ga je de videostream omzetten naar 25fps...
vervolgens neem je cool edit of een ander programma dat kan stretchen en dan pas je de lengte aan...
in cool edit kan dat bij Transform > Time/Pitch > Stretch

later kan je deze wav in virtualdub weer samenvoegen met de AVI op 25fps (Audio > WAV audio)

je geluid wordt alleen wel vervormd, maar dat wist je waarschijnlijk wel

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
zoals gezegd audio appart doen. kan je later weer in vdub openen en synchroon laten lopen. De TIJD van de film pas je immers niet aan.....

maar waarom al die moeite doen?

Verwijderd

Topicstarter
als ik de framerate van 30 naar 25 verander, dan wordt de film tpch korter!! Hoe zorg ik ervoor dat de film gewoon 25 Frames Per Second wordt?

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 09:47
Als je je Audio-stream als los Wave-bestand importeerd kun je gewoon je framerate aanpassen lijkt me. Misschien dat de twee niet helemaal synchroon lopen, maar dat is aan te passen. De lengte blijft hetzelfde.. Wat is het origineel trouwens voor file?