Simpel levert geen simkaart, ervaringen geschillencommissie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Oef, ik zie dat ik uiteindelijk een flinke lap tekst heb geschreven. Als je dit niet lezen wil, mijn concrete vragen staan onderaan in de laatste alinea!

Inleiding
Ik ben vanaf 1 december overgestapt van Ben 500min naar Simpel 800min, een twee jarig contract. Dit omdat simpel als enige provider 800 belminuten aanbied. Ik ben iemand die graag belt, ik ben overgestapt om meer te kunnen bellen! Ik heb echter nog steeds (na twee maanden!) geen simkaart ontvangen.

Mijn historie met Simpel
In augustus al heb ik bij simpel aangegeven dat ik wilde overstappen met nummerbehoud. Ik zou per oktober kunnen bellen met simpel. Ik ontving mijn simpel simkaart in september. Eind september was mijn telefoon gestolen en had ik mijn simkaart van Ben laten blokkeren. Omdat ik mijn simkaart van Ben niet meer nodig had heb geen nieuwe simkaart bij ben aangevraagd.

Begin oktober werd ik opgebeld dat het overzetten niet was gelukt omdat mijn simkaart geblokkeerd was. Ik wist niet dat dit dan niet mogelijk was. Het nieuwe plan was nu dat ik een nieuwe simkaart ging bestellen bij Ben en dat deze dan per 1 december zou worden omgezet.

Helaas ben ik in deze periode mijn simpel simkaart kwijtgeraakt. Mooi stom van mij. In de simpel FAQ staat het volgende:
Waar kan ik een nieuwe simkaart aanvragen?
Een vervangende simkaart kun je aanvragen met een ondertekende brief. Stuur deze brief naar:
Simpel Klantenservice
Postbus 12
3465 ZG Driebruggen

Wanneer je een nieuwe simkaart hebt aangevraagd ter vervanging van je huidige Simpel simkaart duurt het maximaal 5 werkdagen voordat je de sim krijgt thuisgestuurd.
Ik heb op 30 november mijn aanvraag per post verstuurd. Vanaf dit moment begint de ellende.

Contacten met de helpdesk
Na een anderhalve begin ik te bellen met de helpdesk van simpel omdat ik nog niks van simpel vernomen heb. Dit zijn mijn ervaringen:

Datum 9-12
Gemaakte kosten €6,70

Na 20 minuten wachtten verteld dat dame aan de telefoon dat, alhoewel de aanvraag 30 november is verstuurd, deze pas 6 december is verwerkt. De vijf werkdagen gaan pas in na verwerking. Ik moet nog een week wachten.

Datum 16-12
Gemaakte kosten €0,35

De (onsympathieke) dame aan de lijn beweerd dat de levertijd 10 werkdagen is, alhoewel dit duidelijk ander vermeld is op de site staat. Ik moet nog een week wachten.

Op dit punt ben ik al 2 weken onbereikbaar en besluit ik om een prepaid kaart te kopen van kruidvat mobiel.

Datum 23-12
Gemaakte kosten €2,24

Vanwege een storing moet de simkaart manueel worden verzonden(?). Het verzoek zal per direct worden ingediend en ik kan de simkaart binnen 5 werkdagen ontvangen.

Datum 4-1
Gemaakte kosten €1,40

Wederom krijg ik te horen dat er een storing is. Nu is het onbekend wanneer ik mijn kaart kan ontvangen. Het probleem wordt zo spoedig mogelijk verholpen.

Datum 10-1
Gemaakte kosten €0.35

De storing is opgelost en ik kan de simkaart volgende week verwachten. Een vergoeding voor de gemaakte kosten (bellen helpdesk, gedwongen bellen met prepaid kaart) naast de maandelijkse abonnementskosten van simpel is niet mogelijk.

Datum 17-1
Gemaakte kosten €0.70

De technische dienst is met het probleem bezig, er is een nog onbekende wachttijd. Ik wil mijn abonnement opzeggen maar dat is niet mogelijk. Ik kan dus niet overstappen naar een andere provider. Gesprek over vergoeding van de kosten is pas bespreekbaar na ontvangst van de simkaart.

Datum 23-1
Gemaakte kosten €0.35

De aanvraag is in behandeling, de wachttijd is nog circa vijf werkdagen

Er lijkt geen eind aan te komen en ik krijg de ene na de andere leugen voorgeschoteld.

Wat wil ik nu
Ik ben eigenlijk helemaal klaar met simpel. Ik ben net afgestudeerd en moet veel bellen naar bedrijven. In de vijf weken dat ik prepaid bel heb ik al voor 70 euro gebeld terwijl ik probeer de gesprekken kort te houden en zo min mogelijk te bellen, iets wat ik juist NIET wil, ik heb niet voor niks 800 belminuten besteld. Verder is dit erg vervelend omdat ik overal mijn tijdelijke prepaid nummer moet uitgeven zonder dat ik weet wanneer ik mijn "normale" nummer weer krijg en het tijdelijke nummer komt te vervallen.

Ik wil graag een klacht indienen en de kosten die ik gedwongen heb terugeisen van simpel.

Uit de simpel voorwaarden
14.2 Geschillen tussen de Klant en Simpel over de Overeenkomst, kunnen zowel door de Klant als door Simpel worden voorgelegd aan de Geschillencommissie, aan welke keuze beiden dan gebonden zijn.
Uit de checklist geschillencommissie mbt. indienen van klachten telecommunicatie
Voorwaarde is tenslotte dat u de klacht schriftelijk aan het telecombedrijf heeft
voorgelegd én dat u het telecombedrijf een redelijke termijn (van 4 weken) heeft
gegeven om inhoudelijk op uw klacht te reageren.
Uit de voorwaarden van de geschillencommissie:
Wat zijn de kosten voor het indienen van een klacht?
Aan het behandelen van uw klacht zijn kosten verbonden. De kosten liggen gemiddeld tussen de € 25,- en € 125,-. Hoeveel u precies betaalt, hangt af van uw klacht. De Geschillencommissie stuurt u hiervoor een rekening. Als u uw klacht digitaal indient, dan kunt u via Ideal betalen of ons machtigen. Als De Geschillencommissie u gelijk geeft, krijgt u het betaalde bedrag terug van de ondernemer.
Ik ga dus een aangetekende brief versturen naar simpel. Mochten zij binnen 4 weken niet antwoorden stap ik naar de klachten commissie.

Wat is mijn vraag
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met een klacht indienen bij de geschillencommissie. Ik ben van plan om het volgende terug te eisen in een aangetekende brief.

Kosten voor het bellen met de simpel helpdesk: €12
Kosten voor het bellen prepaid met een tijdelijk nummer: €78 (circa 550 min in 5 weken)
Geld dat simpel heeft afgeschreven zonder enige service wat dan ook: €65
Kosten van de aangetekende brief naar simpel zelf: €7
Totaal: €162

Wat ik wil weten is of ik hier sterk in mijn schoenen sta? Is er een kans dat ik dit bedrag terug krijg? Of werk ik mij zo alleen verder in de kosten, de geschillencommissie kan prijzig zijn als ik niet mijn gelijk krijg.

Verder lopen de kosten voor prepaid bellen snel op, deze zullen over 4 weken nog hoger liggen. Hoe kan ik dit meenemen in mijn klacht naar simpel? Kan ik dit later nog aangeven bij de geschillencommissie?

In ieder geval bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem :).

tvw