Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-04 07:27
Beste Tweakers,

ik heb een tijdje terug een draadloze adapter gekocht voor mijn computer. Mijn computer zat eerst aan een kabel in het oude huis, maar dat is hier niet mogelijk.

Nu verbind ik de betreffende adapter met ons modem/router van t-mobile online. Perfect signaal van 5 strepen. Overigens, heb ik geen internet. De Windows troubleshoot zegt geen connectie met de DNS te kunnen maken. Het grappige overigens is, dat als mijn pc aanstaat, en ik dan de modem reset, hij de DNS wel pakt en kan ik normaal gebruik maken van internet.
Daarnaast heb ik verschillende dingen geprobeert, verscheidene drivers geinstalleerd, de-installaties, statisch dns invoeren, wat ik ook probeer, het blijft hetzelfde.

Ik heb even een print screen gemaakt van de ipconfig. In de bovenste staat het op automatisch DNS server pakken, in de onderste heb ik Google's DNS servers gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimage.org/hlhq471ll/ipconfig_klein.jpg

Wireless Adapter: ASUS PCE-N15
Modem/router: HAUWEI hg655d (via t-mobile online aansluiting)

Hopelijk kunnen jullie iets voor mij betekenen, ik dobber al een tijdje met dit probleem en is erg vervelend.
Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Serellyn op 26-01-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je je 'prefered' IP adres uitzet, werkt het dan wel? (gewoon automatisch DHCP - als dat natuurlijk op je router aan staat).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 11:42

RammY

Dát!

Is dit je enige pc die gekoppeld is aan dit modem? Of zijn er nog meer...

Ben je daadwerkelijk ook verbonden met deze modem en niet aan bijv die van de buurman?

Kun je, als je dit probleem hebt, nog wel browsen op ip basis? Dus bijvoorbeeld naar je router of een webpagina (niet op naam maar op ip dus)?

Heeft je router uberhaupt wel een verbinding als je dit probleem ervaart?

Kun je zelf wel de DNS pingen als je dit probleem ervaart?

[ Voor 18% gewijzigd door RammY op 26-01-2012 12:23 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
RammY schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:23:
Is dit je enige pc die gekoppeld is aan dit modem? Of zijn er nog meer...

Ben je daadwerkelijk ook verbonden met deze modem en niet aan bijv die van de buurman?

Kun je, als je dit probleem hebt, nog wel browsen op ip basis? Dus bijvoorbeeld naar je router of een webpagina (niet op naam maar op ip dus)?

Heeft je router uberhaupt wel een verbinding als je dit probleem ervaart?

Kun je zelf wel de DNS pingen als je dit probleem ervaart?
Er zijn meer pcs laptops en telefoons. werken allemaal prima.
Zeker weten. Knappe buurman die hetzelfde wachtwoord zou hebben als ik.
Ik kan geen ip adressen bereiken of pingen. ook niet van router.
De router heeft echter wel gewoon verbinding. anders zou ik dit nu niet vanaf mijn telefoon kunnen doen :)

Hoe zet je echter prefereren dns uit?
Zijn er nog andere suggesties? Bedankt voor de reacties tot zover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Netwerk centrum openen -> adapter instellingen wijzingen, rechtermuis op je adapter, IP4V instellingen -> alles op auto.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
Het grappige is dat hij al automatisch stond, alles staat op auto. En in ipconfig staat nog steeds preferred address.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-06 08:04

allure

Titaan fase 2/3

Welke DNS gegevens heeft de router van de ISP gekregen?
Je hebt de laatste drivers?

[ Voor 20% gewijzigd door allure op 26-01-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 17:06
Geeft Windows niet altijd preferred aan op het moment dat hij eenmaal een lease heeft ontvangen? Mijn Windows-machine's staan allemaal geconfigureerd op DHCP, nooit op static gestaan, en toch hebben ze allemaal preferred achter het IP-adres staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-06 15:36
/flushdns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 15:26
Grootstyr schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:04:
Geeft Windows niet altijd preferred aan op het moment dat hij eenmaal een lease heeft ontvangen?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Even je drivers opnieuw installeren als administrator heb ik ook al 1x gehad met een ASUS PCI kaartje

Download Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 13:25
Ik zou de volgende commando's proberen:

netsh int ip reset
netsh winsock reset

Dan computer even herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
Hallo allemaal, bedankt voor de reacties zo ver.

Ik heb al meerdere keren de drivers volledig uninstalled en opnieuw geïnstalleerd, dat mocht alleen niet baten.
Het modem ontvangt de volgende DNS instellingen:
Primair: 194.134.5.55
Secundair: 194.134.5.5

Verder ga ik de commands de komende dagen even proberen. Ik laat weten hoe het de komende tijd gaat, hopelijk is er nog ergens een oplossing te vinden.

Bedankt iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
Nou, net mijn computer aangezet, hij had spontaan internet voor ongeveer een uur. Na een uur verdween ineens de DNS weer.

Als antwoord daarop heb ik nogmaals de driver opnieuw geinstalleerd, /flushdns gebruikt, netsh int ip reset en
netsh winsock reset gedaan, maar geen resultaat. De enige oplossing was, weer, de router opnieuw starten.

Getting desperate over here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Zet eventueel in de netwerk instellingen de dns servers op 8.8.8.8 & 8.8.4.4 mocht dit helpen dan zou ik deze ipv van vast in de netwerkkaart ze vast in de router zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

bobsquad schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:04:
Zet eventueel in de netwerk instellingen de dns servers op 8.8.8.8 & 8.8.4.4 mocht dit helpen dan zou ik deze ipv van vast in de netwerkkaart ze vast in de router zetten.
Dat heeft de TS al gedaan, staat namelijk in de OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Miepermans schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:04:
[...]

Dat heeft de TS al gedaan, staat namelijk in de OP
En jou nuttige bijdrage in het topic is? }:O

Maar even ontopic denk dat je toch iets op je achtergrond hebt draaien wat eventueel vreemde dingen zou doen dus even een HijackThis logje plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
misschien heb je wel last van heel veel ruis op je draadloze kanaal omdat de hele buurt dat kanaal gebruikt. ga eens met inssider aan de slag om te kijken of dat klopt. http://www.metageek.net/products/inssider/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Serellyn schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:13:
[...]
Ik kan geen ip adressen bereiken of pingen. ook niet van router.
Hier zit je probleem. DNS is niet de oorzaak maar een gevolg van. In principe kan je DNS kapot zijn en toch nog je router bereiken via IP (en dan tevens ook internet IP adressen zoals die Google DNS servers). Best even voor de zekerheid testen met ping natuurlijk, ook interessant is om te weten of je in dat geval nog wel je lokaal netwerk op kan (maw. kan je andere lokale toestellen pingen). Ik krijg namelijk sterk de indruk dat het probleem zit in het feit dat je OS denkt verbonden te zijn, maar niet meer is. Probleem zie je wel vaker terug komen (typische 5-bar fakery) en meestal is een disconnect/connect voldoende, vermoed dat het in jouw geval meer zal zijn.

Als je je netwerk niet kan bereiken, zou je ARP tabellen kunnen dumpen en vanaf dan zit je op layer 1 ie. wifi niveau waar je feitelijk maar weinig inbreng hebt. Anders kan het ook je router zijn die beslist dat je er niet meer op mag (insert vage reden).

[ Voor 14% gewijzigd door analog_ op 30-01-2012 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
Bedankt voor alle input zover, maar nog geen oplossing gevonden tot op heden... Ook als ik mijn pc net opstart, geeft windows aan wel verbonden te zijn maar geen dns te kunnen vinden. Ik kan dan ook niet pingen met de router of andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 14:53
Serellyn schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:28:
Bedankt voor alle input zover, maar nog geen oplossing gevonden tot op heden... Ook als ik mijn pc net opstart, geeft windows aan wel verbonden te zijn maar geen dns te kunnen vinden. Ik kan dan ook niet pingen met de router of andere apparaten.
Net wat analog_ zegt. Het is geen dns probleem, maar een netwerk issue. Zorg er eerst voor dat je je router kan pingen en eventuele hosts op het internet zoals bijvoorbeeld de dns servers van google.
Werkt dat, en je dns nog niet, ja dan is het pas een dns probleem. Maar zo gezien je posts heb je een netwerkprobleem.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
Ik kan inderdaad mijn router of google dns niet pingen. Maar ik zou niet weten hoe ik dit probleem op moet lossen, blijkbaar connect hij dus niet en denkt Windows van wel. Tot de router gereset is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 18:07
Ik ga er even vanuit dat je WPA of WPA2 als netwerkbeveiliging gebruikt. Ik heb gemerkt dat sommige providers hun draadloze modem/routers uitleveren met aangepaste timings voor de beveiligingsinstellingen. Niet alle draadloze adapters, drivers of besturingssystemen vinden dit altijd even leuk. Kijk dus eens wat er aan waardes staan bij o.a. de Group key renewal van je router.

In mijn ervaring werkt het meestal weer op het moment dat je de group key renewal op 3600 zet, en de overige waardes daar op 1800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
Helaas kan ik nergens in de router de group key renewal vinden. Ik heb zo'n "fijne" Huawei Home Gateway van Online (t-mobile tegenwoordig).

Iemand die toevallig weet waar het zou kunnen staan wat Xudonax zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Hoe heb je de preferred IPV4 adres ingesteld. In Windows zelf of in je router / modem? Kan zijn dat je router andere instellingen heeft dan die je b.v. in Windows hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Heb je ook een andere wifi device er aan hangen en wat doet die?

• Serellyn
LnC schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:42:
Hoe heb je de preferred IPV4 adres ingesteld. In Windows zelf of in je router / modem? Kan zijn dat je router andere instellingen heeft dan die je b.v. in Windows hebt ingesteld.
Automatisch, heb geen statische gegevens ingevoerd.

@Chadi, ja ik heb nog andere WiFi devices die allemaal prima werken, mijn pc met deze wireless ontvanger is de enige die problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus_59
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-05 23:01
Probeer laatste drivers van Realtek - RTL8192CE-VA4 http://www.realtek.com.tw...Down=false&Downloads=true

Je hoeft geen volledige programma te installeren, update alleen drivers.

Check bij je router "Basic -> LAN" of je comp binnen IP pool valt. En lease tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door virus_59 op 26-02-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
virus_59 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:01:
Probeer laatste drivers van Realtek - RTL8192CE-VA4 http://www.realtek.com.tw...Down=false&Downloads=true

Je hoeft geen volledige programma te installeren, update alleen drivers.

Check bij je router "Basic -> LAN" of je comp binnen IP pool valt. En lease tijd.
Waarom de laatste drivers van RealTEK? Het is een ASUS kaart.

Leasetijd staat op 1 dag, is dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 14:53
Volgens mij heeft die Asus kaart een Realtek chipset.
Wie niet waagt...

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
Oke Remco, ik zal de driver eens download, thanks
Pagina: 1