2.1/5.1 set, klein budget

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 12:44
Ja, het is weer een algemene topictitel, maar toch kon ik nog niet echt een verzameltopic of soortgelijk topic vinden :+

Ik wens eigenlijk al een tijdje een goeie 2.1 of 5.1 set. Surround is leuk, maar ik heb 2.1 setjes gehoord waar ook al veel surround uit kwam dus het is geen eis.

Wat wel een eis is, is goed en helder geluid. In de kamer staan B&O speakers, dus dat is een beetje wat ik ook minimaal wil ontvangen. Ik kom wel eens bij vrienden over de vloer die de welbekende 2.1 setjes van Logitech, en dan is het toch altijd wel heerlijk film kijken met die bass en die surround sound.

Nu luister ik via een 2.1 setje wat bij de computer werd meegeleverd, maar daar zit echt totaal geen 'sound' in.
Heb ook nog 2 grote luidsprekers gekregen, uit 1980 oid, met bijbehorende versterker, maar als ik daar de settings op een acceptabel niveau voor mijzelf stel begint de boel vreselijk te storen. Ik wil namelijk het gevoel hebben alsof ik er midden in zit, dus dan moet het soms wat hard ;)

Kortom, ik moet iets nieuws (of tweedehands) en iets goeds hebben. Ik ben geen Logitech-bass-freak, het gaat mij niet om de hardste bass. Wat ik wel wil is gewoon goed en mooi geluid als ik muziek luister. Ik denk dat ik 90% muziek luister, en 10% films. Dat zijn dan wel films met DTS en weet ik veel allemaal dus dan wil ik ook de actie voelen en de boel door mijn kamer wil horen ;)

Nu heb ik natuurlijk ook niet stil gezeten en ik heb de Z-5500's, de Z906's, en de andere adviezen al doorgekeken. De één zegt, haal een Z5500, die heeft zich bewezen, de ander zegt, niet doen, plopjes, geen tweeters, puur voor gamers, etc etc. Je kan beter een Klipsch Promedia 5.1 set halen.

Daarop gegoogled dus :+ Alleen die worden niet meer gemaakt :P

Nu bestaat er natuurlijk nog de mogelijkheid om zelf een sub + versterker + speakers te halen, maar ik wil er ook geen duizend euro aan spenderen.

Het spul gaat niet kapot, dus ik zou het natuurlijk ook kunnen zien als investering in de toekomst.. maar ik vind voor mijzelf 300 wel een beetje het maximum worden. Maar als ik voor 400 echt iets supergoeds heb, nou vooruit.

Ik heb dan eigenlijk een beetje advies en sturing nodig. Moet ik gaan voor zo'n Logitech setje (bang for bucks), of moet ik zelf de boel een beetje bij elkaar harken? Zoals jullie merken zoek ik het nu in de Logitech/Klipsch hoek, maar misschien zit ik ook wel verkeerd. Misschien moet ik wel zoeken naar B&W met een losse versterker ofzo. Graag beetje advies :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

B&O speakers zijn vaak van een goede kwaliteit, maar ook behoorlijk aan de prijs. Om wat voor B&O's gaat het?
Als je verwacht van een logitech set goed geluid te krijgen: forget it. Zet er een set met een paar behoorlijke zuilspeakers naast en de logitechs worden finaal weggeblazen. Die sub is leuk, maar eigenlijk alleen voor films en gamen misschien noodzakelijk.
Jouw probleem is echter dat je voor 3 a 400 euro geen complete set gaat vinden waarvan de speakers de B&O's kunnen matchen (zelfs de oude speakers hebben een prima kwaliteit namelijk). Hooguit mis je nu wat laag, maar dat zou ook aan de versterker kunnen liggen die je nu gebruikt. Een Yamaha bijvoorbeeld geeft een heel ander geluidsbeeld als een Denon of Marantz :)

Aangezien je het toch een beetje in de Klipsch hoek zoekt: ga eens naar COrrect en luister daar eens naar de Klipsch F1's. Kosten 100 euro per stuk, en geloof me als ik zeg dat daar een fenomenaal geluid uit komt, zeker voor dat geld. Ik heb ze zelf als rears nu, maar toen ik mijn F-3 fronts kocht, had ik eigenlijk al besloten om de F1's als fronts te kopen. Alleen viel voor mij de F3 wel binnen budget en klonk die nog een stuk beter.

En wat je idd zult zien is dat een paar vloerstaanders met een losse versterker altijd beter klinkt. Hoe dat komt? Simpel, omdat je voor een vol geluid (met name lage tonen) een stuk volume nodig hebt om het goed weer te geven :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• maarud
Het zijn de Beolab Penta's.

Maar dat evenaren gaat natuurlijk niet lukken, zelfs tweedehands zijn ze dik aan de prijs. Maar het is ook een ander soort geluid dan de Logitech meuk.

Ik zal eens naar de F1's gaan koekeloeren :) Het gaat mij erom dat ik van alles wat heb (laag, midden, hoog) en dan ook letetrlijk van alles wat. Ik wil die bass ook echt horen, en het moet ook laag blijven, niet dat het plastic gaat meetrillen van de speaker. Als ik hem op volume 32 heb (ik noem maar wat) moet die bass nog steeds goed klinken en niet vervormen :P

En inderdaad, daar is volume voor nodig. Daarom vind ik het ook niet zo'n ramp om voor 400 een setje speakers te halen (en dan een 2e hands versterker oid), als ik maar weet dat ik goed spul heb wat ook goed klinkt, en niet dat ik nog een vervormde bass of dat ik nét die viooltonen niet goed genoeg hoor :P

Die F1's zien er wel uit alsof ze wat bass weergeven.. ik zal zeker eens bekijken :)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je die B&O al hebt staan, en dat geluid graag wil hebben, waarom sluit je die dan niet aan?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• The Eagle

The Eagle

De F1's doen een prima basje voor een 2weg speaker. Produceren 93dB/1m, dus geluid zat ;) De opvolger is de F10 overigens, maar die is 100 euro duurder. Voordeel is dat daar de bijpassende center (c20) nog wel van te verkrijgen is :)
Vul hem aan met een 2e hands Denon stereoversterker of 5.1 receiver (Denon = redelijk warm geluid), zet je Penta's als rears en koop voor weinig een center (Klipsch c10 of c20, iig bijpassend). Ben je helemaal compleet voor een euro of 600 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• maarud
mr.paaJ schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:03:
Als je die B&O al hebt staan, en dat geluid graag wil hebben, waarom sluit je die dan niet aan?
omdat die voor de woonkamer zijn :)

Met F1's en een center, heb ik dan nog een sub nodig? Lijkt me beetje teveel dan... of niet? Zal eens koekeloeren naar een Denon, thanks! :)

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
maarud schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:33:
[...]

omdat die voor de woonkamer zijn :)

Met F1's en een center, heb ik dan nog een sub nodig? Lijkt me beetje teveel dan... of niet? Zal eens koekeloeren naar een Denon, thanks! :)
F1's hebben opzich wel genoeg bass voor het afspelen van muziek, maar voor films is een sub een echte must have!

Overigens als je voor 90% muziek luistert moet je gewoon een 2.0/2.1 set in huis halen. Als je Klipsch leuk vindt kijk dan eens tweedehands naar de F2's, met een subje zoals een KSW-10 erbij.

Of met wat geluk deze set voor E300:
http://link.marktplaats.nl/524133334

[ Voor 25% gewijzigd door Painore op 26-01-2012 16:16 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:46

DjVe

Hatsaflats!

Het allerbelangrijkste is plaatsing! Waar komen ze te staan?

Zie ook mijn post in het Pioneer topic:
Is tweedehands geen idee? Kan je alvast even proeven van een mooie receiver voor een fractie van het geld (bijvoorbeeld een mooie Pioneer 201x of een leuke Sony 930/940 QS receiver voor €100). Heb je echt een fatsoenlijke versterker met een goede stereo weergave + ja kan uiteindelijk uitbreiden naar 5.1 + je houdt meer budget over voor speakers (belangrijkste van je hele set). Je mist alleen HDMI (maar dat heb je nu ook niet)

Tevens is het belangrijk waar je speakers komen te staan. Staan ze op een bureau of op een kast (heel dicht op een muur) of ingesloten in een hoek, dan kan je beter gaan kijken naar speakers met een reflex poort aan de voorkant/onderkant of een compleet gesloten systeem (vrij zeldzaam voor boekenplank speakers). Het kan anders behoorlijk vervormd gaan klinken in het laag, aangezien ze niet lekker kunnen "ademen". Heb je de ruimte om ze wat uit de hoeken/vrij van de muur (liefst op stands) te zetten, dan is een reflexpoort aan de achterkant prima. Verder is de keuze voor een flinke boekenplanker wel goed. Je gaat ze als 2.0 set gebruiken en over het algemeen is een grote woofer in je speaker dan wel lekker, daarnaast heb je bij een grotere woofer ook een voordeel dat je er meer uit kan halen en dat je de refexpoort aan de achterkant ook kan dichtmaken (met een sok of doek). Het zal je geluidsbeeld iets veranderen (strakker, maar minder diep in het laag), maar de grote woofer kan dat waarschijnlijk wel redelijk compenseren.

Maar...het ligt er ook aan hoe dicht je erop gaat zitten...staan ze echt recht voor je op je bureau, dan zou ik weer iets gaan zoeken met een kleinere woofer (liefst met poort aan voorkant of onderkant), aangezien de weergave daarvan over het algemeen beter is op de korte afstand.

Als voorbeeld: ik heb thuis twee setjes staan, waarvan één met een stel B&W CM1 speakers en een set met twee Sony SSLA500ED speakers. De B&W speakers klinken voortreffelijk als ik op de bank zit. Ze staan een stuk van de muur iets ingedraaid naar mijn luisterpositie en ik zit vrijwel in een perfecte driehoek qua afstand tussen de twee speakers en mij zelf. Zet ik de Sony speakers daar neer, dan klinkt het goed, maar minder goed dan de B&W speakers.

De Sony speakers staan op mijn bureau 40 cm van mij af en weer in een perfecte driehoek. Daar klinken ze echt fantastisch. Ik heb zelden zo'n goede speakers gehad die je dicht op je luister positie kan zetten. De B&W speakers klinken op mijn bureau echt nergens naar.

Moraal van het verhaal. Kijk even goed naar je ruimte en opstelling, pas daar je eisen op aan qua speakers en ga dan pas denken aan een versterking. Probeer zoveel mogelijk van je budget naar je speakers te verschuiven, die geven namelijk de meeste winst in geluidskwaliteit :)

Verwijderd

De z-2300 was de laatste echt goede 2.1 van logitech en die verkopen ze niet meer dus dat zou ik laten. Ik draai zelf 2.1 met 2xklipschF2 en een zelfbouw 15'' subwoofer. Maar een los systeem wordt veel te duur met jouw budget. Ik zou kijken voor een tweedehands z-2300 of echt een stuk meer uittrekken maar voor jouw budget is er eigenlijk weinig. Die standaard surround setjes met kleine satellieten zijn meestal niet al te best. Wat wel een goede tip is om even op marktplaats te kijken` de markt is op dit moment zo dat je speakers van enkele jaren oud vaak al voor de helft van de prijs kan kopen. Ik ben al even uit het wereldje maar ik weet dat Teufel en logitech(z2300,z5500) goede setjes maakte.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 16:24 ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:16
Ik heb zelf een Z906, en dat setje is echt prima voor het geld wat ik ervoor betaald heb (175 euro, nogmaals bedankt Logitech :)). Bij muziek mist het wel wat, met name de hoge tonen vind ik niet geweldig, maar voor films en games is het een prima setje.

• The Eagle

The Eagle

Painore schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:12:
[...]

F1's hebben opzich wel genoeg bass voor het afspelen van muziek, maar voor films is een sub een echte must have!

Overigens als je voor 90% muziek luistert moet je gewoon een 2.0/2.1 set in huis halen. Als je Klipsch leuk vindt kijk dan eens tweedehands naar de F2's, met een subje zoals een KSW-10 erbij.

Of met wat geluk deze set voor E300:
http://link.marktplaats.nl/524133334
Dat een sub voor films een echte must is, is complete onzin. Ik draai nu zonder en de F3's alleen al hebben meer dan voldoende power om bij half vermogen het kussen van de bank te doen trillen. En die staan echt niet heel bijzonder geplaatst ofzo. True, een sub zal ongetwijfeld wat toevoegen in het echte diepe laag - maar als ik TS was zou ik het eerst eens zonder proberen. TS draait namelijk voornamelijk muziek en af en toe een filmpje ;) En ik vermoed dat ie ook nog buren zal hebben ;)

Een sub kan namelijk achteraf altijd nog. En mede doordat lage tonen richtingsongevoelig zijn, is het niet erg als een sub van een ander merk is als de rest van een HT.

Overigens worden F-2's bij Correct nog steeds nieuw verkocht a 179 stuk. Alleen de F-3's hebben ze niet (meer) in het assortiment. Maar de F-1's zijn sowieso behoorlijk wat bang for buck :)

• Painore
The Eagle schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:43:
[...]

Dat een sub voor films een echte must is, is complete onzin. Ik draai nu zonder en de F3's alleen al hebben meer dan voldoende power om bij half vermogen het kussen van de bank te doen trillen. En die staan echt niet heel bijzonder geplaatst ofzo. True, een sub zal ongetwijfeld wat toevoegen in het echte diepe laag - maar als ik TS was zou ik het eerst eens zonder proberen. TS draait namelijk voornamelijk muziek en af en toe een filmpje ;) En ik vermoed dat ie ook nog buren zal hebben ;)

Een sub kan namelijk achteraf altijd nog. En mede doordat lage tonen richtingsongevoelig zijn, is het niet erg als een sub van een ander merk is als de rest van een HT.

Overigens worden F-2's bij Correct nog steeds nieuw verkocht a 179 stuk. Alleen de F-3's hebben ze niet (meer) in het assortiment. Maar de F-1's zijn sowieso behoorlijk wat bang for buck :)
Dan heb je nog nooit een sub erbij gehad, maakt echt een groot verschil. Daarnaast klopt er iets niet als jou kussens van de bank af trillen, ik zou m'n speakers weg doen als dat gebeurd. Baas moet mooi laag en strak zijn, en niet ervoor zorgen dat je hoofdpijn hebt door het gebonk. Verder zitten er in films tonen die veel lager zijn dan jou speakers kunnen, significant verschil.

Bij alleen muziek hoef je niet direct een sub aan te schaffen, een echte goede sub voor muziek ligt ver boven het budget van de TS, een subje zoals de KSW-10 is alleen leuk voor films.

[ Voor 6% gewijzigd door Painore op 26-01-2012 17:49 ]

• maarud
Plaatsing, tja, als het de F1's worden, dan naast mijn bureau denk ik, dus een meter afstand.
Qua buren maakt het niet uit, het is een vrijstaand huis :)

Het liefst zou ik het goed willen hebben. De Z906/Z5500 vind ik wel leuk, maar ik wil niet dat ik spijt krijg omdat ik hoge tonen niet mooi vind klinken.

Dan liever in één keer goed :) Ik kan het iig nu een beetje in de juiste richting vinden :) Zal sowieso even zoeken naar F1's en een versterker.

• The Eagle

The Eagle

@maarud: gewoon naar correct gaan en luisteren, da's het belangrijkste :) Die F1's hebben hoorntweeters...dat gaat vrij goed vrij hoog kan ik je melden ;)

@Painore: ik had hiervoor een 5.1 set van Pioneer MET sub. Muzikaal een ramp, klonk uiteraard beter dan een Logitech maar was geen spul zoals ik nu heb staan. Films was op zich prima te doen, maar ik ben net als maarud een muziekliefhebber. En eigenlijk komt het toch op het zelfde neer: muzieksmaak is persoonlijk :) Dat jij overtuigd bent dat je zonder sub wat mist, prima. So let's agree to disagree :)

FYI: Ik zou de oude sub er zo naast kunnen zetten, maar heb hem ook bij films (U571 anyone) echt 0,0% gemist. Dus voor mij geen sub, en aangezien die dingen ook geld kosten, voor maarud vooralsnog het beste advies. Gewoon eerst zonder proberen. Liever een goede set zonder sub en de mogelijkheid tot later uitbreiden met sub, dan kwalitatief en geluidtecnisch mindere speakers plus een sub, omdat ie het dan bij films kennelijk zo lekker doet. Boeie, ik luister meest muziek ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:27

FeaR

In GoT we trust

5.1 set van Pioneer klinkt als een all in one en dat is altijd minder. Niet gek dat die subwoofer niet meer aansluit op de huidige set. Een goede subwoofer kost nu eenmaal geld en het is inderdaad persoonlijk of je dat geld er voor over hebt. Vind het alleen altijd zo knap dat mensen zweren geen subwoofer nodig te hebben terwijl ze nog nooit een goed exemplaar thuis hebben gehad en dus geen vergelijk hebben. Zelfs speakers van duizenden euro's hebben baat bij een subwoofer, geeft nèt dat beetje extra. Laten we wel realistisch blijven, we hebben het hier over speakers van een paar honderd euro de stuk, maar het komt hier naar voren alsof het een Reference speaker is van tienduizenden euro's.

Ik dacht ook nooit laag te missen met mijn Focals, maar nu er een Velodyne naast staat weet ik pas wat er miste. Bereik is groter en het laag wordt beter en strakker gebracht. Ook met muziek... Eigenlijk zeker met bepaalde muziek, vooral de wat oudere muziek. Huidige muziek gaat niet meer zo laag, of het middag is zo dik aangezet dat het overheerst.

Overigens wel eens dat je beter geen subwoofer kan nemen dan een slechte subwoofer. Een goede subwoofwr kan een set maken, een slechte kan een set breken. En met een beperkt budget is voor 2.0 gaan dan ook de betere keuze.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 26-01-2012 20:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• maarud
Aan welke versterker moet ik denken? Als ik zo op Denon's zoek.. zie ik PMA500, 725 en 925 .. allemaal rond de 150-200 euro.

Simpele dingetjes, analoog, geen poespas... Hmm, wat dat betreft is het jammer dat het budget zo klein is :+

• abn19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08-2025
je kan misschien ook nog kijken voor een setje studiomonitoren bijv 2x krk rp6 kost rond de 400 euro.

• The Eagle

The Eagle

@FeaR: Die Pioneer set was geen all in one, maar los spul. Wel wat ouder, dat dan weer wel. Sub die er bij zat was een meen ik een s-w110s Niet echt het beste, maar ook zeker niet het slechtste. Typenummers van de DVD speler weet ik even niet meer, iig losse DVD speler met DTS en de hele mikmak. Receiver was een VSC-C300.
maarud schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:11:
Aan welke versterker moet ik denken? Als ik zo op Denon's zoek.. zie ik PMA500, 725 en 925 .. allemaal rond de 150-200 euro.

Simpele dingetjes, analoog, geen poespas... Hmm, wat dat betreft is het jammer dat het budget zo klein is :+
Als je een PMA500 koopt icm 2 F1's ben je toch voor rond de 400 euro klaar :? Heb je weliswaar stereo, maar da's iig al 90% van wat je hebben wilt :)

[ Voor 34% gewijzigd door The Eagle op 26-01-2012 21:45 ]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

The Eagle schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:43:
@FeaR: Die Pioneer set was geen all in one, maar los spul. Wel wat ouder, dat dan weer wel. Sub die er bij zat was een meen ik een s-w110s Niet echt het beste, maar ook zeker niet het slechtste. Typenummers van de DVD speler weet ik even niet meer, iig losse DVD speler met DTS en de hele mikmak. Receiver was een VSC-C300.

[...]

Als je een PMA500 koopt icm 2 F1's ben je toch voor rond de 400 euro klaar :? Heb je weliswaar stereo, maar da's iig al 90% van wat je hebben wilt :)
Dat was een Pioneer Home cinema set met een 444 dvd speler.... Zwarte speakers met een zilver randje in het midden en een erg goede sub. Wat was dat een heerlijke set voor het geld (kostte bij ons toen 2500 gulden). Ik heb er daar heel wat van verkocht (kende het ding van binnen en buiten :P)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:27

FeaR

In GoT we trust

Ik ben nog steeds niet overtuigd. Als ik de afbeeldingen van die subwoofer bekijk lijkt het wel alsof het een simpele spaanplaat behuizing is. En opgegeven bereik van 30 - 200 Hz doet me ook niet echt veel, zeker niet omdat Pioneer nog wel eens bij -6 dB op wil geven. Maar goed, dat allemaal terzijde. want ik blijf nog steeds bij mijn punt dat er ook voor de speakers van The Eagle een goede aanvullende subwoofer is te vinden. Want ze worden hier wel heel erg de hemel in geprijsd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-01 14:06

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Heb net een paar minuten gelden mijn review voor de edifier S550 afgemaakt. Ben nog steeds erg tevreden over deze set.
abn19 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:36:
je kan misschien ook nog kijken voor een setje studiomonitoren bijv 2x krk rp6 kost rond de 400 euro.
Ja, daar zat ik ook over te twijfelen, en eigenlijk denk ik dat ik die er toch ooit nog eens bij ga halen(als ik ooit weer eens geld teveel heb)

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 07:33:
[...]

Ik ben nog steeds niet overtuigd. Als ik de afbeeldingen van die subwoofer bekijk lijkt het wel alsof het een simpele spaanplaat behuizing is. En opgegeven bereik van 30 - 200 Hz doet me ook niet echt veel, zeker niet omdat Pioneer nog wel eens bij -6 dB op wil geven. Maar goed, dat allemaal terzijde. want ik blijf nog steeds bij mijn punt dat er ook voor de speakers van The Eagle een goede aanvullende subwoofer is te vinden. Want ze worden hier wel heel erg de hemel in geprijsd.
Een goede sub in zijn prijsklasse hé :+ Natuurlijk is het een spaanplaat ding, maar juist omdat hij vrij flink is voor een standaard subje en geeft daardoor waarschijnlijk een best acceptabel geluid :)

Enne inderdaad...voor vrijwel elke speaker is een goede sub een aanvulling. Niet zozeer voor muziek, maar voor LFE altijd :9

[ Voor 7% gewijzigd door DjVe op 27-01-2012 12:44 ]

• The Eagle

The Eagle

Jordy van e schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:08:
[...]

Dat was een Pioneer Home cinema set met een 444 dvd speler.... Zwarte speakers met een zilver randje in het midden en een erg goede sub. Wat was dat een heerlijke set voor het geld (kostte bij ons toen 2500 gulden). Ik heb er daar heel wat van verkocht (kende het ding van binnen en buiten :P)
Dat zo zomaar kunnen idd ja :D Heb die set een jaar of 2 terug van een vriend van me overgenomen, die ging emigreren. Weet dat ie er destijds idd de hoofdprijs voor betaalde, dus die 2500 gelden klopt denk ik wel. Ik betaalde hem geloof ik 5 tientjes :+ Was 75, maar het front van de sub en de subwooferkabel waren door de katten afgekrabd / doorgebeten. Da's makkelijk korting krijgen :P

Verder eens dat een goede sub best een aanvulling zou kunenn zijn, maar nogmaals: IK ben zonder tevreden. En TS heeft een laag budget, vandaar dat ie het imho het beste eerst zonder kan proberen :)

Misschien moest er trouwens naast zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 ook een dergelijk topic voor subwoofers komen. Ik zie de zelfde discussie namelijk structureel terugkomen.
@FeaR: denk daar eens over na als je wilt :)

• maarud
The Eagle schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:43:

[...]

Yes, zeker waar :) Ook helemaal goed.. maar ik was even meer de bevestiging aan het zoeken of PMA500 een goeie is, of dat de 725 of 925 beter is, of het niet te duur is, etc... dat is wat ik namelijk zo in de buurt kan vinden. :)

• The Eagle

The Eagle

Die PMA500 is zeker een goeie. FYI: Mijn Klipschen hingen toevallig aan een PMA500 toen ik ging luisteren. Die combi klonk prima :)
Bij Correct werd toen al aangeveven dat dat een standaard redelijk goede versterker was (klopt als een bus).

• maarud
Alright, eens in gedachten houden. De PMA500 is wel duurder dan de 725 en 925, eens ff googlen wat het verschil nu is. Ziet er iig wel nieuwer uit ;)

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-10-2025
Als het gaat om een geluidsset voor je pc, dan moet :) je toch echt even kijken naar de [url href=http://www.teufelaudio.nl/pc/concept-b-200-usb-p1034.html]Teufel Concept 200 USB[/url]

Zie ook de review van [url href=http://tweakers.net/productreview/51786/teufel-concept-b-200-usb.html]diddums[/url]

Ik gebruik hem hier i.c.m. de logitech receiver, Sony NWZ-S765 en de pc uiteraard. Voor mij geen grotere set meer in mijn studeerkamer...

En daarbij als hem je echt zou tegenvallen, dan mag je hem binnen 30 dagen gratis terugsturen.

spoiler:
nope, ik heb geen aandelen Teufel... ;)

• maarud
Mja, mijn pc is ook de HTPC en dus ook de cd speler en dus ook de dvd speler :+

Dus het liefst knoop ik er ook een echt goede HiFi set aan :)

• Painore
The Eagle schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:28:
[...]

Misschien moest er trouwens naast zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 ook een dergelijk topic voor subwoofers komen. Ik zie de zelfde discussie namelijk structureel terugkomen.
@FeaR: denk daar eens over na als je wilt :)
Verschil is dat er een hoop sceptici zijn wat betreft bekabeling, je kunt het verschil namelijk niet meten en een hoop wordt dus afgeschreven op een soort placebo effect.

Aardig verschil, aangezien je wel duidelijk kunt meten dat een subwoofer bijdraagt aan het laag. Omdat jij het niet nodig vind, wil niet zeggen dat het geen groot verschil maakt.

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-01 14:06

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Painore schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:53:
[...]
Aardig verschil, aangezien je wel duidelijk kunt meten dat een subwoofer bijdraagt aan het laag. Omdat jij het niet nodig vind, wil niet zeggen dat het geen groot verschil maakt.
Een subwoofer is een must boven een bepaald budget, tenzij je reusachtige boxen op je bureautje wil hebben(of je je boxen naast het bureau wilt hebben) ook bij de rokit hoor je dat er eigenlijk een subwoofer bij hoort (horen= in alle betekenissen :P ), zelfs de electro-voice ELX115P heeft echt de bijbehorende sub nodig voor het meest 'volwaardige' geluid

Tja, als het een htpc is, is surround toch geen slecht idee, bij films is het wel een voordeel
maarud schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:54:
Kortom, ik moet iets nieuws (of tweedehands) en iets goeds hebben. Ik ben geen Logitech-bass-freak, het gaat mij niet om de hardste bass. Wat ik wel wil is gewoon goed en mooi geluid als ik muziek luister. Ik denk dat ik 90% muziek luister, en 10% films. Dat zijn dan wel films met DTS en weet ik veel allemaal dus dan wil ik ook de actie voelen en de boel door mijn kamer wil horen ;)

Nu heb ik natuurlijk ook niet stil gezeten en ik heb de Z-5500's, de Z906's, en de andere adviezen al doorgekeken. De één zegt, haal een Z5500, die heeft zich bewezen, de ander zegt, niet doen, plopjes, geen tweeters, puur voor gamers, etc etc. Je kan beter een Klipsch Promedia 5.1 set halen.
Nu bestaat er natuurlijk nog de mogelijkheid om zelf een sub + versterker + speakers te halen, maar ik wil er ook geen duizend euro aan spenderen.

Het spul gaat niet kapot, dus ik zou het natuurlijk ook kunnen zien als investering in de toekomst.. maar ik vind voor mijzelf 300 wel een beetje het maximum worden. Maar als ik voor 400 echt iets supergoeds heb, nou vooruit.

Ik heb dan eigenlijk een beetje advies en sturing nodig. Moet ik gaan voor zo'n Logitech setje (bang for bucks), of moet ik zelf de boel een beetje bij elkaar harken? Zoals jullie merken zoek ik het nu in de Logitech/Klipsch hoek, maar misschien zit ik ook wel verkeerd. Misschien moet ik wel zoeken naar B&W met een losse versterker ofzo. Graag beetje advies :)
Persoonlijk zo ik nooit voor een losse versterker gaan met dat budget(400 max), dan kom je altijd een beetje in het lagere segment uit, ik zou actieve boxen kiezen: studiomonitoren of de betere surroundset (en dat is dus ook waarom ik de edifier s550 koos)

enm'n review :*)

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Pagina: 1