AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***
Waarom heb je ze eigenlijk nodig (nieuwsgierigheid
Edit:Lees net dat SD kaartjes geen echte hardware schrijfbeveiliging hebben
[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 26-01-2012 12:01 ]
Verder gebruikten we vroegâh bij klanten/kennissen/familieleden allerlei diskettes met handige tooltjes. Voor de zekerheid had ik altijd de write-protect nokjes open staan zodat mijn diskettes verschoond zouden blijven van virusinfecties en andere non-JHMvP-schrijfacties. IDEAAL!
Diezelfde veiligheid wil ik nu ook en dat zouden meer mensen moeten willen! Het verbaast me dan ook dat deze USB sticks er eigenlijk niet of nauwelijks (meer) zijn!
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Mja, maar die blokkeren alles, dus ook het lezen. Dat schiet nog niet opTens schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:46:
er zijn sticks met cijferslot, Corsair dacht ik.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
The Eagle schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:47:
[...]
Mja, maar die blokkeren alles, dus ook het lezen. Dat schiet nog niet op
deze dan?
http://www.imation.com/en...ssories/Clip-Flash-Drive/
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Ik heb zo'n tooltjes wel eens gebruikt om promofilmpjes en speciale partities te verwijderen van USB sticks. De naam ontsnapt mij echter.
Had ik ook al naar gekeken maar dit is een productserie uit 2006 ofzo en die is niet meer beschikbaar...
<off-topic>Dit was niet zo waterdicht als het lijkt. Bij sommige diskdrives kon je dit softwarematig overrulen. Het is natuurlijk ook niet echt een hardware beveiliging. Het nokje heeft geen enkele invloed op de beschrijfbaarheid van het medium.Verder gebruikten we vroegâh bij klanten/kennissen/familieleden allerlei diskettes met handige tooltjes. Voor de zekerheid had ik altijd de write-protect nokjes open staan zodat mijn diskettes verschoond zouden blijven van virusinfecties en andere non-JHMvP-schrijfacties. IDEAAL!
<ontopic>Ik heb ooit een USB stick gehad die alleen in bepaalde USB sloten beschrijfbaar was, maar overal leesbaar. Ik vermoed dat het met spanning te maken had. Het lijkt logisch dat de stick voor schrijven meer vermogen/spanning nodig heeft dan voor lezen.
Dus misschien kun je een read-only stick maken door een weerstandje tussen de +5V en de stick te solderen.
pricewatch: Imation Swivel Flash Drive 4GB

My favorite programming language is solder.
Welja! Een zéér Tweakers-waardige oplossing!Mijzelf schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:26:
[...]
<off-topic>Dit was niet zo waterdicht als het lijkt. Bij sommige diskdrives kon je dit softwarematig overrulen. Het is natuurlijk ook niet echt een hardware beveiliging. Het nokje heeft geen enkele invloed op de beschrijfbaarheid van het medium.
<ontopic>Ik heb ooit een USB stick gehad die alleen in bepaalde USB sloten beschrijfbaar was, maar overal leesbaar. Ik vermoed dat het met spanning te maken had. Het lijkt logisch dat de stick voor schrijven meer vermogen/spanning nodig heeft dan voor lezen.
Dus misschien kun je een read-only stick maken door een weerstandje tussen de +5V en de stick te solderen.
Ik zeg: maak maar een nieuw topic want nu zal er ook serieus worden nagedacht over een IR-ledje o.i.d. waarmee de beveiliging van een USB stick op afstand in en uit te schakelen is...
Doe mij maar zo'n eenvoudig miniswitchje...hoewel het erop begint te lijken dat jouw oplossing eenvoudiger is...
THANX!!!!!Puch-Maxi schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:19:
Deze Imation Swivel Flash Drive USB 2.0 lijkt ook een een write-protect switch te hebben
pricewatch: Imation Swivel Flash Drive 4GB
[afbeelding]
Ik ga gelijk kijken!
Best veel keuze bij Imation eigenlijk! zie: http://content.takeitnow.nl/PDF/6370523.pdf
[ Voor 23% gewijzigd door Puch-Maxi op 26-01-2012 15:36 . Reden: PDF ]
My favorite programming language is solder.