[Excel] Formules kopieren naar een nieuwe map

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31194

Topicstarter
Op verschillende sites lees ik het allemaal dat het heel simpel is:
Kopiëren, plakken speciaal en klaar is kees.
Alleen dat werkt bij mij niet.

De volgende handelingen doe ik:
- Ik selecteer het gebied (BCDEFG 51:61) hier zitten formules in en enkele teksten.
- Dan kopieer ik dit gebied, en volgt er een knipperende rand om het gebied.
- Ik ga naar het nieuwe werkblad.
- Daar kan ik alleen kiezen als ik plakken speciaal kies voor 3 opties, namelijk:
1. Plakken 2.Koppeling plakken 3.Aanpassen op doelopmaak.
(Plak ik dit gebied in een ander blad in dezelfde map, dan krijg ik super veel speciale plakopties). Deze dien/moet ik ook (te) hebben in mijn nieuwe map. Alleen dat gebeurt niet!! .

Ik snap er werkelijk niets van ....!

Ik heb mijn sheet upgeload: http://www.2shared.com/do.../Voorbeeld_worksheet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zonder het voorbeeld te hebben gedownload: dat is nu eenmaal hoe Excel werkt. Vast o.a. vanwege de vele koppelingen tussen de sheets. (Al is het raar dat bijv transponeren tussen bestanden niet kan).

Ik weet niet zeker of het tussen bestanden kan kopieren maar kijk evt even naar www.asap-utilities.com ( _O_ ) dat voor thuisgebruik gratis is.

Ook kan je altijd nog eerst hele bladen kopieren, of zelfs met een eigen macro aan de gang gaan als het zo belangrijk is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nether
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:38
Normaal gesproken moeten de opties van plakken speciaal beschikbaar zijn
Mits beide werkmappen in dezelfde sessie zitten van excel.
Als je excel 2 keer op start dan zal plakken speciaal niet werken.

Ik heb het voorbeeld even gedownload en hier kan ik gewoon de formules via plakken speciaal (en normaal copy paste) naar een nieuw werkmap kopieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe moet ik jouw reactie nu interpreteren?

Je kunt excel niet 2x starten, maar je hebt wel mijn file geopend en daarna een nieuwe file geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kon ook niet met CTRL-TAB naar het andere werkblad. Nu heb ik dus vanuit deze file een andere file geopend en niet een geheel "nieuwe" geopend. Volgens mij moet het zo wel werken. iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-02 10:29
Anoniem: 31194 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:50:
Ik kon ook niet met CTRL-TAB naar het andere werkblad. Nu heb ik dus vanuit deze file een andere file geopend en niet een geheel "nieuwe" geopend. Volgens mij moet het zo wel werken. iig bedankt!
Dat is dan ook wat hij bedoelde als ik het zo lees :)

Maar fijn dat het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 31194 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:40:
Hoe moet ik jouw reactie nu interpreteren?

Je kunt excel niet 2x starten, maar je hebt wel mijn file geopend en daarna een nieuwe file geopend?
Je kan twee instanties van Excel opstarten door het ene bestand te openen, dan een nieuwe instantie van Excel te starten (door de snelkoppeling van Excel te openen), en daarin het andere bestand openen. Op die manier kan je geen gebruik maken van alle opties voor plakken speciaal. Je moet ze dus in dezelfde instantie openen.
Pagina: 1