Toon posts:

Golden Orb of Alpha Pep66

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn systeem geupgrade naar een P3-V4X met P3 600E (FCPGA-versie) en 133 Mhz ram, maar ik krijg de boel niet op 800 Mhz. Ik kom niet verder dan een ogenblikkelijke registry-foutmelding bij het starten van W98 en draai nu maar op 744Mhz. Ik geef de schuld voorlopig aan een slechte CPU-koeler (een Coolermaster-ding dat volgens hun eigen website maar tot 550Mhz betrouwbaar koelt).

Dus ik zit nu te dubben tussen een Alpha Pep66 of een Golden Orb. De eerste koelt beter maar is groter, duurder en maakt meer lawaai, de tweede is wel kleiner en goedkoper maar koelt minder en is een ramp om te bevestigen.

Wat kan ik nou het beste kopen en waar zijn ze het snelst/goedkoopst?

Verwijderd

ik heb een Golden Orb op mijn FCPGA 550E@721

Gekocht bij Pulsar Computers Dordrecht www.pulsarpc.com
Ze verkopen ook de Alpha moet je maar eens bellen ze zijn altijd bereid om alles uit te legen.

Verwijderd

Ik zou zelf for de PEP of FC-PAL35 gaan, voor dat iets meer geld heb je wel 'the best' in huis. En ben je ook gereed om eventueel met peltier koeling te gaan experimenteren.

Greetinz

Newt

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:09
Gewoon je voltage met een tiende verhogen, dat wil die registry errors meestal wel verhelpen.

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

voor de zekerheid bedoelt ie 0.1 verhogen en niet 10%, hoop ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het zonder een betere koeler nog even niet het voltage verhoog. De CPU wordt op 744 Mhz/1.70 al 66 graden en ik krijg dan al kleine problemen met de stabiliteit, dus 800 Mhz/1/75 lijkt me nog niet echt mogelijk.

Nog een paar vraagjes (omdat ik toch nog niet uit de keuze tussen Orb en Pep66 ben):

- Hoe moeilijk is het om die Orb vast te maken? Moet je echt zoveel kracht zetten dat de houders van de FC-PGA bijna (en soms helemaal) af kunnen breken?

- Hoeveel lawaai maakt de ventilator voor de Pep66 die PulsarPC verkoopt? Ik heb gelezen dat als je hem in Japan bestelt dat je een betere minder lawaaierige fan erbij krijgt.

Verwijderd

>- Hoe moeilijk is het om die Orb vast te maken? Moet je echt zoveel kracht zetten dat de houders van de FC-PGA bijna (en soms helemaal) af kunnen breken?

Ik had er geen moeite mee je moet het gewoon laangzaam stevig draaien en niet in een keer rukken zo ik zeggen, hij is ook heel erg stil moet ik zeggen .

>- Hoeveel lawaai maakt de ventilator voor de Pep66 die PulsarPC verkoopt? Ik heb gelezen dat als je hem in Japan bestelt dat je een betere minder lawaaierige fan erbij krijgt.

Het lijkt mij dat de PEP66 hier in nederland net zoveel lawaai maakt als die in Japan.

Verwijderd

De PEP die pulsarPC verkoopt is de standaard fan van YS-tech gemonteerd; uit mijn hoofd een CFM van 26 met een dBA van 35.
Alpha zelf doet er inderdaad geen YS-tech op maar een ander merk (wordt niet vermeld welk), met wat lagere specs.

Greetinz

Newt
Pagina: 1