Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinXis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-04-2022
Ik had een vraagje, als ik mijn Sapphire HD 6950 flash naar een 6970, verlies ik dan mijn garantie?

[img]http://foto.julesbastin.nl/pictures/care%20package.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Ja, maar je kan geloof hem geloof ik altijd weer terugzetten. Een flash lukt eigenlijk alleen maar met de oudere HD6950's, weet je zeker dat je een oude(re) hebt?

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinXis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-04-2022
ja, weet ik zeker, maar aangezien ik dan mijn garantie verlies ga ik hem toch niet unlocken, ik heb hem nu een beetje geclocked en dat gaat ook goed

[img]http://foto.julesbastin.nl/pictures/care%20package.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44

Audione0

Strijdt der titanen

Niet alleen de Oude kaarten zijn te flashen ook de nieuwe hoor. Alleen zitten daar in de meeste gevallen geen bios switch op om makkelijke terug te flashen.

Als jij een oude kaart hebt met switch is het zo verschrikkelijk easy om de boel weer terug te zetten als het fout gaat. En risico lopen is nihil. Als je hulp nodig hebt, geef maar een gil?

Heb jij een kaart met een switch?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Als je een Sapphire HD6950 Dirt 3 Edition hebt is de kans groot dat de tweede BIOS al standaard eentje is met unlocked HD6970-shaders. Had ik met de mijne ook: BIOS 1 had 1408 Shaders en met BIOS 2 (palletje naar de achterkant van de kaar) had de kaart 1536 Shaders. Dus probeer eerst dat eens voordat je zelf aan de slag gaat met flashen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-08-2020
FeaR schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:35:
Als je een Sapphire HD6950 Dirt 3 Edition hebt is de kans groot dat de tweede BIOS al standaard eentje is met unlocked HD6970-shaders. Had ik met de mijne ook: BIOS 1 had 1408 Shaders en met BIOS 2 (palletje naar de achterkant van de kaar) had de kaart 1536 Shaders. Dus probeer eerst dat eens voordat je zelf aan de slag gaat met flashen.
Jammer genoeg niet altijd. Zojuist geprobeerd, nog steeds 1408 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:18
Exile84 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:45:
[...]

Jammer genoeg niet altijd. Zojuist geprobeerd, nog steeds 1408 :(
Maar hebt één met een switch, dus flashen is dan geen probleem :)

Verwijderd

Audione0 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:27:
Niet alleen de Oude kaarten zijn te flashen ook de nieuwe hoor. Alleen zitten daar in de meeste gevallen geen bios switch op om makkelijke terug te flashen.

Als jij een oude kaart hebt met switch is het zo verschrikkelijk easy om de boel weer terug te zetten als het fout gaat. En risico lopen is nihil. Als je hulp nodig hebt, geef maar een gil?

Heb jij een kaart met een switch?
Nou audione0 bij deze geef ik een gilletje.Ik heb dus een probleempje met mijn sapphire 6950 met switch,ik had afgelopen juli een bericht geplaats maar heb echter tot nu toe geen tips gehad.
Ik had het volgende getikt:

Hallo allemaal,

Heb een probleempje met mijn sapphire 6950 2gb OC
http://www.sapphiretech.c...;psn=&lid=1&leg=0

Ik dacht even de bios schakelaar om te zetten om de shaders te unlocken maar na het omzetten bleven de shaders op 1408.
Dus wou ik het flashen naar de 6970,heb dezelfde stappen gevolgd als deze topic opener en na het rebooten kreeg ik een zwart scherm en geen post geluid.Als ik met de switch naar de standaard bios terug ga werkt de kaard goed.
Originele bios had ik van tevoren gesaved via ati winflash.
Heb flink wat gegoogled maar kan geen oplossing vinden hiervoor.Heb wat gevonden in een andere topic op deze site namelijk:
AMD HD6XXX ervaringen - Deel 3
helemaal onderaan staat na het opstarten met de goede bios,schakelaar omzetten naar de tweede bios en dan gaan flashen,als ik dat doe valt mijn beeld weg en gaan de ventilatoren op volle toeren draaien.
Nou wil ik jullie om advies vragen voordat ik de kaart helemaal omleg.

Als jij nog een tip voor mij hebt hoor ik het graag.thanks

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:17

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 02:57:
[...]

Ik dacht even de bios schakelaar om te zetten om de shaders te unlocken maar na het omzetten bleven de shaders op 1408.
Dus wou ik het flashen naar de 6970,heb dezelfde stappen gevolgd als deze topic opener en na het rebooten kreeg ik een zwart scherm en geen post geluid.Als ik met de switch naar de standaard bios terug ga werkt de kaard goed.
Originele bios had ik van tevoren gesaved via ati winflash.
Heb flink wat gegoogled maar kan geen oplossing vinden hiervoor.Heb wat gevonden in een andere topic op deze site namelijk:
AMD HD6XXX ervaringen - Deel 3
helemaal onderaan staat na het opstarten met de goede bios,schakelaar omzetten naar de tweede bios en dan gaan flashen,als ik dat doe valt mijn beeld weg en gaan de ventilatoren op volle toeren draaien.
Nou wil ik jullie om advies vragen voordat ik de kaart helemaal omleg.

Als jij nog een tip voor mij hebt hoor ik het graag.thanks
Weet niet zeker of het nog kan, maar met een foute BIOS flash (van videokaart) was de oplossing meestal als volgt:
- haal de Radeon uit de PC
- pak een oud PCI videokaartje (ja PCI, niet PCI-e, kan misschien wel als je meerdere pci-e 16x sloten hebt, maar voorkeur gaat naar PCI)
- start de PC (dus met PCI videokaart en zonder die Radeon nog), zorg dat in je BIOS "Init Display First" op PCI staat ipv PEG (of welke term je BIOS ervoor gebruikt, ene is het PEG, andere gewoon PCI-e)
- PC weer uit, radeon erbij plaatsen (maar nog steeds die PCI kaart erin voor beeld)
- PC opstarten en dan via een of andere DOS tool de BIOS van de Radeon weer flashen (dus wel switchen naar je "corrupte" BIOS)
- PC weer uit, PCI kaart eruit en hopen dat ie weer werkt.

Zoals gezegt, durf ik niet te zeggen of dat allemaal nog steeds werkt, maar dat was iig de reddings methode bij foutieve videokaart BIOS flashes.
Pagina: 1