Heren! Ik heb dringend hulp nodig. Ik zal het even uitleggen. Ik heb afgelopen zomer een nieuwe laptop gekocht. Het gaat om een Asus N73SV met daarin een Atheros AR9002WB-1NG netwerkkaart. Alles werkte perfect, tot enkele weken geleden. Het moederbord was kaduuk en de laptop is opgestuurd voor reparatie, volledig kosteloos (hulde aan de uitstekende service van CoolBlue in R'dam).
Nu is de laptop terug, maar als ik draadloos verbinding wil maken, krijg ik slechts 1 AP te zien. Dit is weliswaar mijn eigen modem, maar deze word slechts met 1 streepje verbinding aangegeven. Dit valt zelf regelmatig weg waardoor er geen verbindingen beschikbaar zijn. Dit ligt echter niet aan mijn modem, omdat mijn HP Elitebook met Intel kaart gewoon volledig signaal krijgt bij een draadloze verbinding, terwijl de laptops naast elkaar staan (slechts 3 meter van het modem af. Ik heb volgens mij elke mogelijke troubleshoot binnen mijn CoN geprobeerd.
Wat kan ik hier nog aan doen? Even samenvattend:
- Asus N73SV laptop
- Atheros 9002WB-1NG wireless card
- Meerdere drivers geprobeerd
- Ook oudere drivers getest, geen succes
- WiFi router zendt uit op een kanaal dat niet door een ander AP gebruikt word
- Voor reparatie werkte het zonder problemen
- Andere apparaten maken perfect verbinding vanaf zelfde locatie in huis (geen Atheros netwerkkaart)
- USB dongle maakt goed verbinding
Help!
PS: Ik zit niet te wachten op reacties als "Je hebt een andere laptop dus wat is het probleem", "Vervang de Wireless netwerkkaart", "Gebruik gewoon een dongle" of "Installeer de laatste driver"
Nu is de laptop terug, maar als ik draadloos verbinding wil maken, krijg ik slechts 1 AP te zien. Dit is weliswaar mijn eigen modem, maar deze word slechts met 1 streepje verbinding aangegeven. Dit valt zelf regelmatig weg waardoor er geen verbindingen beschikbaar zijn. Dit ligt echter niet aan mijn modem, omdat mijn HP Elitebook met Intel kaart gewoon volledig signaal krijgt bij een draadloze verbinding, terwijl de laptops naast elkaar staan (slechts 3 meter van het modem af. Ik heb volgens mij elke mogelijke troubleshoot binnen mijn CoN geprobeerd.
Wat kan ik hier nog aan doen? Even samenvattend:
- Asus N73SV laptop
- Atheros 9002WB-1NG wireless card
- Meerdere drivers geprobeerd
- Ook oudere drivers getest, geen succes
- WiFi router zendt uit op een kanaal dat niet door een ander AP gebruikt word
- Voor reparatie werkte het zonder problemen
- Andere apparaten maken perfect verbinding vanaf zelfde locatie in huis (geen Atheros netwerkkaart)
- USB dongle maakt goed verbinding
Help!
PS: Ik zit niet te wachten op reacties als "Je hebt een andere laptop dus wat is het probleem", "Vervang de Wireless netwerkkaart", "Gebruik gewoon een dongle" of "Installeer de laatste driver"