Hulp nodig met Atheros AR9002WB-1NG (zwak signaal)

Pagina: 1
Acties:

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Heren! Ik heb dringend hulp nodig. Ik zal het even uitleggen. Ik heb afgelopen zomer een nieuwe laptop gekocht. Het gaat om een Asus N73SV met daarin een Atheros AR9002WB-1NG netwerkkaart. Alles werkte perfect, tot enkele weken geleden. Het moederbord was kaduuk en de laptop is opgestuurd voor reparatie, volledig kosteloos (hulde aan de uitstekende service van CoolBlue in R'dam).

Nu is de laptop terug, maar als ik draadloos verbinding wil maken, krijg ik slechts 1 AP te zien. Dit is weliswaar mijn eigen modem, maar deze word slechts met 1 streepje verbinding aangegeven. Dit valt zelf regelmatig weg waardoor er geen verbindingen beschikbaar zijn. Dit ligt echter niet aan mijn modem, omdat mijn HP Elitebook met Intel kaart gewoon volledig signaal krijgt bij een draadloze verbinding, terwijl de laptops naast elkaar staan (slechts 3 meter van het modem af. Ik heb volgens mij elke mogelijke troubleshoot binnen mijn CoN geprobeerd.

Wat kan ik hier nog aan doen? Even samenvattend:

- Asus N73SV laptop
- Atheros 9002WB-1NG wireless card
- Meerdere drivers geprobeerd
- Ook oudere drivers getest, geen succes
- WiFi router zendt uit op een kanaal dat niet door een ander AP gebruikt word
- Voor reparatie werkte het zonder problemen
- Andere apparaten maken perfect verbinding vanaf zelfde locatie in huis (geen Atheros netwerkkaart)
- USB dongle maakt goed verbinding

Help!

PS: Ik zit niet te wachten op reacties als "Je hebt een andere laptop dus wat is het probleem", "Vervang de Wireless netwerkkaart", "Gebruik gewoon een dongle" of "Installeer de laatste driver" ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je een Linux Live CD proberen om te zien of het softwarematig danwel hardwarematig fout gaat?

• Ezequiel
Hoe bedoel je?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Precies zoals ik het zeg; download een Linux Live CD, boot je systeem erbij, en kijk of je soortgewlijke symptomen ondervindt. Zo ja; hardware. Zo nee; software.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:04
Ik gok dat ze de wlan-antenne kabeltjes niet hebben aangesloten...
Even een kwestie van het klepje onderop openen, kabeltjes aansluiten en klaar! :*)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ohBjz0MHKziO8d5WDPoIDQ9R/full.jpg

Hier (PDF) is de servicehandleiding, begint op pagina 59 en kijk even hier voor foto's hoe je de klep moet openen, ik geloof dat je eerst het tobo los moet hebben namelijk. Voorzichtigheid is geboden!
edit:
Als je hem toch open hebt, zet er dan gelijk een Intel 5300 of 6300 wlan-kaartje in ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Puch-Maxi op 26-01-2012 01:12 . Reden: Foto toegevoegd ]

My favorite programming language is solder.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Misschien ff drivers downloaden?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

• Puch-Maxi
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, laptop ter reparatie aangeboden bij de fabrikant. Nadat de laptop terug werd gebracht werkte de netwerkkaart niet meer. Wat bleek: men had de wlan-kaart helemaal niet geïnstalleerd, het lag los op het moederbord :X.

Als Asus het moederbord heeft vervangen ligt het voor de hand dat ze wat zijn vergeten aan te sluiten, of ze hebben de antennekabel onderbroken ;(.
edit:
Misschien had je de antennekabel al gecontroleerd :) Maar het voldoet iig wel aan de symptomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Puch-Maxi op 26-01-2012 02:50 . Reden: Aanvulling ]

• Ezequiel
Ehm... Ik krijg een zwak signaal, het is niet zo dat ik helemaal geen signaal krijg. Als de WLAN niet aangesloten zit, dan zou ik helemaal niets zien.

Ik ga die Linux cd even proberen. Enig idee waar ik dat kan vinden?

• Puch-Maxi
Daar heb je helemaal gelijk in, als je wlan niet is aangesloten krijg je uiteraard helemaal geen signaal.
Als er misschien maar één of helemaal geen antenne's zijn aangesloten krijg je enkel een zeer zwak signaal, je ziet vaak maar één netwerk met één á twee streepjes (mits je dicht bij het modem zit). Als de antennekabels wel vastzitten ben ik natuurlijk geheel abuis en heb ik niets gezegd, het kan natuurlijk geen kwaad om het even te controleren (misschien heb je dat zelfs al gedaan?). :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben er ook mee akkoord dat de antennekabels wellicht niet goed vastzitten of onderbroken zijn door een fout tijdens het monteren.
Pagina: 1