Help: Windows 7 pakt internet niet

Pagina: 1
Acties:

• Adam_2.0
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-08-2025
Ik heb internet van UPC. In het begin kon m'n vriendins Dell met Win7 wel verbinding maken met het internet (bedraad), maar nu niet meer. M'n Mac heeft met dezelfde kabel wel verbinding.

Als ik de kabel in de Dell prik geeft LAN verbinding 1 aan dat er verbinding is met Unknown Network, met het icoontje dat het om een publiek netwerk zou gaan, en de melding dat er geen internetverbinding is. Blijkbaar krijgt de machine geen IP-adres, en ik kan maar niet vinden waar het aan ligt.

- DHCP/DNS staan op Auto;
- Mac krijgt wel IP van de modem en router met dezelfde kabel;
- Ik heb bij geavanceerde Sharing-instellingen de optie Discover a Network aangezet;
- Ik heb geprobeerd de Firewall voor publieke verbindingen uit te zetten.

Hoe kan ik de Dell vertellen het netwerk niet meer als openbaar te zien, en er een IP van te krijgen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je hebt er daadwerkelijk een router tussen zitten? Mocht je namelijk slechts een kaal UPC modem zonder routerfunctionaliteit hebben dan wordt je externe ip gekoppeld aan het mac-adres van de eerste machine. Sluit je vervolgens een ander apparaat met dus een ander mac-adres aan krijg je hier geen goed ip op. Dacht op te lossen door het modem enige tijd stroomloos te maken (bij ziggo tenminste).

• Adam_2.0
Er zit een goedkoop routertje tussen, heel simpel ding. We hebben eerst beide machines direct op de modem gehad.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb geprobeerd de Firewall voor publieke verbindingen uit te zetten.
En, heb jij een Public Network thuis? Waar de hele wereld kan binnenlopen, een IP-adres kan krijgen en kan internetten?

Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Center -> klik op het Unknown Network en kies dan voor Home Network...

Ongeacht wat je hiermee doet; lees wel even Het algemeen beleid voordat je verder gaat met posten voordat een moderator ingrijpt :)

[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 25-01-2012 23:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Adam_2.0
Ik kan het netwerk niet omzetten naar Home. Als ik op Unidentified Network klik krijg ik alleen een optie om het te hernoemen en een icoon te klikken, en daar kan ik niet eens iets veranderen - het veld staat wel alsof het aangepast kan worden maar als ik erin wil typen reageert het niet.

• Adam_2.0
Ok, case closed. Het moeten slechte/beperkte DHCP-capabilities van de modem zijn geweest. Ik heb de switch vervangen door een router en daar een wifi op gebouwd, het heeft een modemreset gevergd maar nu werken beide laptops.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Slimmerik, zeg dan meteen dat je een switch hebt en geen router ;)
NU heb je pas een router ;)
Een UPC modem geeft maar 1 IP uit..aan 1 apparaat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

The Eagle schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:17:
Slimmerik, zeg dan meteen dat je een switch hebt en geen router ;)
NU heb je pas een router ;)
Een UPC modem geeft maar 1 IP uit..aan 1 apparaat.
Oftewel; het snel wisselen van kabels gaat sneller dan de DHCP-lease vrijgeven en dus werkt de laptop van het langskomende meisje niet :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1