Ik heb internet van UPC. In het begin kon m'n vriendins Dell met Win7 wel verbinding maken met het internet (bedraad), maar nu niet meer. M'n Mac heeft met dezelfde kabel wel verbinding.
Als ik de kabel in de Dell prik geeft LAN verbinding 1 aan dat er verbinding is met Unknown Network, met het icoontje dat het om een publiek netwerk zou gaan, en de melding dat er geen internetverbinding is. Blijkbaar krijgt de machine geen IP-adres, en ik kan maar niet vinden waar het aan ligt.
- DHCP/DNS staan op Auto;
- Mac krijgt wel IP van de modem en router met dezelfde kabel;
- Ik heb bij geavanceerde Sharing-instellingen de optie Discover a Network aangezet;
- Ik heb geprobeerd de Firewall voor publieke verbindingen uit te zetten.
Hoe kan ik de Dell vertellen het netwerk niet meer als openbaar te zien, en er een IP van te krijgen?
Als ik de kabel in de Dell prik geeft LAN verbinding 1 aan dat er verbinding is met Unknown Network, met het icoontje dat het om een publiek netwerk zou gaan, en de melding dat er geen internetverbinding is. Blijkbaar krijgt de machine geen IP-adres, en ik kan maar niet vinden waar het aan ligt.
- DHCP/DNS staan op Auto;
- Mac krijgt wel IP van de modem en router met dezelfde kabel;
- Ik heb bij geavanceerde Sharing-instellingen de optie Discover a Network aangezet;
- Ik heb geprobeerd de Firewall voor publieke verbindingen uit te zetten.
Hoe kan ik de Dell vertellen het netwerk niet meer als openbaar te zien, en er een IP van te krijgen?