Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spast
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-02-2017
Ik heb de Best Buy Guide van Januari gevolgd om het Regulier gamesysteem te bouwen:

Er doet zich een probleem voor bij het aansluiten van de videokaart op de voeding.
  • Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
  • Thermaltake Smart M450W
De videokaart vereist 2 maal 6 - pins PCI-E connectoren maar bij de voeding zit enkel een kabel van 6 en 8 pins.

Is het vereist om in de videokaart beide 6 pin connectoren te gebruiken? En / Of is er een manier om de bijgeleverde kabel toch aan te sluiten?

Voeding aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UVmzR.jpg

Videokaart aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bpgEH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 11:38

jopitan

It's just a fact

Leg even wat meer uit wat je graag wilt doen. Is je vraag nou of er 2x 6 pin in je videokaart moeten? Mocht dat je vraag zijn dan is het antwoord: Ja.

Je kunt in principe die 8pin gewoon in de meest linker 6 pin ding doen. Zou moeten passen als het goed is en die andere 6 pin in de andere doen.

[ Voor 33% gewijzigd door jopitan op 25-01-2012 23:04 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spast
jopitan schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:03:
Leg even wat meer uit wat je graag wilt doen. Is je vraag nou of er 2x 6 pin in je videokaart moeten? Mocht dat je vraag zijn dan is het antwoord: Ja.
Het probleem waar ik op stuit is dat de kabel die bij de voeding geleverd werd, niet in staat is om aangesloten te worden met de videokaart.

Bijgevolg vroeg ik me af of er 2 connectoren verplicht aangesloten moeten zijn op de videokaart? Het kon immers zijn dat een aansluiting met een 1 x 6 voldoende was.

Aangezien dat enkel 2 x 6 pin connectoren passen in de videokaart (en deze niet beschikbaar zijn met de meegeleverde kabel) vraag ik me af hoe ik dit kan verhelpen?

EDIT:

Ik zie net dat je iets toegevoegd hebt in je reactie:
Je kunt in principe die 8pin gewoon in de meest linker 6 pin ding doen. Zou moeten passen als het goed is en die andere 6 pin in de andere doen.[
Is het normaal om een 8pin aan te sluiten op een 6 pin?

[ Voor 16% gewijzigd door Spast op 25-01-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spast
jopitan schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:03:
Je kunt in principe die 8pin gewoon in de meest linker 6 pin ding doen. Zou moeten passen als het goed is en die andere 6 pin in de andere doen.
Dit lukt niet. De connectoren komen dan niet overeen.
Zijn de nodige PCI-E kabels vrij te koop?

Het is tevens jammer dat de Best Buy Guide dit niet heeft vermeld!

[ Voor 5% gewijzigd door Spast op 25-01-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:27

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Spast schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:36:
Ik heb geprobeerd om de 8 pin connector aan te sluiten. Helaas laat de vorm aan de binnenkant niet toe dat dit op die manier aangesloten wordt. Aan de voorkant van de 8 pin connector zit namelijk een niet onderbroken stuk plastiek (waardoor het huisje en vierkantje niet overeenkomen).
Ik zie het nu ja... punt blijft: doorsnijden/zagen/smelten/vijlen/knippen.
Helaas werd er geen 2 molex naar 6 meegeleverd.
Vreemd, hier zat die er wel bij. Ik krijg dezelfde kaart morgen binnen en heb die kabel wel nodig :S
Spast schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:41:
Is dit niet gevaarlijk?! :?
Heb jij zoiets al ooit gedaan?
Op zichzelf is het niet gevaarlijk en stelt het niet veel voor, maar jij bent degene die het moet doen. Als je er geen vertrouwen in hebt dan is een verloopkabeltje een betere optie.
Maar aangezien de connector niet past vanwege dat plastic bruggetje kun je eerst kijken of dat weghalen wel lukt. Dat is zelf nog makkelijker.

[ Voor 100% gewijzigd door Nextron op 25-01-2012 23:54 ]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 11:38

jopitan

It's just a fact

Heb je bij je 6950 niet een 2x molex naar 6 pin erbij gekregen? Ik heb zelf bij mijn HD6970 altijd een paar connectortjes gekregen, ik weet alleen niet of dat ook bij die van jou zo is.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spast
Nextron schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:23:
Op de andere connector zie je dat die 8-pins niets meer is dan een 6+2-pins. Die twee extra pinnen/aders zorgen ervoor dat er een grotere stroom geleverd kan worden. Voor die 6950 is dat niet nodig en verder maakt het niet uit of die twee loze pinnen los hangen zoals bij die ene connector of vast zitten maar uitsteken zoals bij de andere connector.

Je ziet hetzelfde bij de 4/8-pins CPU-connector en 20/24-pins moederbordconnector.
offtopic:
Kabelmanagement komt nog? ;)

Edit: Aangezien het niet past: bij de grafische kaart zit toch een 2x-molex->6-pin-GFX die je kan gebruiken. Of je haalt met een breekmesje een dus schijfje oranje isolatie tussen de pinnen weg zodat het wel past.
Ik heb geprobeerd om de 8 pin connector aan te sluiten. Helaas laat de vorm aan de binnenkant niet toe dat dit op die manier aangesloten wordt. Aan de voorkant van de 8 pin connector zit namelijk een niet onderbroken stuk plastiek (waardoor het huisje en vierkantje niet overeenkomen).

Offtopic:
Kabelmanagement is voor op het einde. Eerst zien dat het bolt. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spast
jopitan schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:25:
Heb je bij je 6950 niet een 2x molex naar 6 pin erbij gekregen? Ik heb zelf bij mijn HD6970 altijd een paar connectortjes gekregen, ik weet alleen niet of dat ook bij die van jou zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spast
Nextron schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:23:

Edit: Aangezien het niet past: bij de grafische kaart zit toch een 2x-molex->6-pin-GFX die je kan gebruiken. Of je haalt met een breekmesje een dun schijfje oranje isolatie tussen de pinnen weg zodat het wel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:27

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Vreemd, hier zat die er wel bij. Ik krijg dezelfde kaart morgen binnen en heb die kabel wel nodig :S
Spast schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:41:
Op zichzelf is het niet gevaarlijk en stelt het niet veel voor, maar jij bent degene die het moet doen. Als je er geen vertrouwen in hebt dan is een verloopkabeltje een betere optie.
Maar aangezien de connector niet past vanwege dat plastic bruggetje kun je eerst kijken of dat weghalen wel lukt. Dat is zelfs nog makkelijker.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spast
Nextron schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:54:
[...]

[...]

[...]

Maar aangezien de connector niet past vanwege dat plastic bruggetje kun je eerst kijken of dat weghalen wel lukt. Dat is zelfs nog makkelijker.
Uiteindelijk heb ik het probleem verholpen door zo'n 2x-molex->6-pin kabel aan te schaffen.

Ik wil iedereen bedanken voor hun hulp en snelle reacties!
Pagina: 1