Toon posts:

Google Keyword Tool, addertje onder het gras?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Er is een klein dingetje wat me nogal eens opvalt in de keyword tool van Google, hopelijk kan iemand hier wat licht op werpen. Als ik in de keyword tool bijvoorbeeld [exact] intik: Lasagna, met als locatie: Alle landen, met als taal: Alle talen. Dan krijg ik dit als resultaat:

Zoekwoord: lasagna
Concurrentie: laag 0,06
Lokale maandelijkse zoekopdrachten: 165.000
Geschatte CPC: € 0,79

Het punt is nu echter, ik heb voorheen een website gehad die een hogere concurrentiegetal had, tegen 0,14, dit betrof een Nederlandse website, die ik binnen 2 à 3 maanden op #1 (stabiel) wist te krijgen binnen de zoekresultaten. De zoekopdrachten en CPC waren echter fors minder dan het voorbeeld hierboven, maar dat terzijde.

Met dit gegeven in het achterhoofd, zou ik haast denken dat ik een Engelse/Internationale website die gefocust is op de keyword Lasagne - met een concurrentiewaarde van slechts 0,06) binnen een mum van tijd op #1 kan krijgen, en daarbij 165.000 bezoekers kan genieten... Kwestie van een .com website oprichten, goede content erop plaatsen, een maandje 1 of 2 internationaal linkbuilden rondom 'Lasagna' en klaar is kees.

Maar het is bijna te mooi om waar te zijn, zie ik nou iets over het hoofd?
Of zit er ergens toch nog een addertje onder het gras?

Graag jullie reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
"een .com reggen en effe wat linkbuilden" gaat je écht geen #1 opleveren; als er niks op die site te halen valt (als in: content -> content is king) is er voor google geen reden om je hoog te plaatsen in zoekresultaten. Als er wél degelijke content op staat ben je gewoon (degelijke) concurrentie en zul je 't spelletje net als de rest moeten spelen.

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 25-01-2012 23:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:02:
[...]

Engels/internationaal is Lasagna :P

Anyway: "een .com reggen en effe wat linkbuilden" gaat je écht geen #1 opleveren; als er niks op die site te halen valt (als in: content -> content is king) zou ik me om de rest al helemaal geen zorgen maken. Als er wél degelijke content op staat heb je gewoon (degelijke) concurrentie en zul je 't spelletje net als de rest moeten spelen.
Pardon, foutje, moet inderdaad Lasagna zijn. Voorts, dat van even dit doen even dat doen, was natuurlijk erg simplistisch gezegd door mij, maar Rob, 0.06 is toch bijna geen concurrentie te noemen als je het relatief bekijkt? Voor een 0.14 keyword deed ik er dus al met al 3 maanden over om #1 te ranken (weliswaar binnen Nederland), 0.06 is daar slechts ongeveer de helft van... zal ik er daarom ook slechts de helft van die 3 maanden over doen om die keyword op #1 te zetten? Iets in me zegt dat ik veel te simpel denk, maar voor hetzelfde geld is een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat let je? Knock yourself out and find out zou ik zeggen :)
Ik heb overigens een flinke edit gedaan; ik las in eerste instantie je topic alsof je juist in de positie zat dat iemand anders jou dat zou (proberen) flikken :)
Ik ben echt geen expert op dit vlak maar ik denk dat hier weinig zinnigs over te zeggen is anders dan 'weersvoorspellingen' en koffiedik kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 25-01-2012 23:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:10:
Wat let je? Knock yourself out and find out zou ik zeggen :)
Ik heb overigens een flinke edit gedaan; ik las in eerste instantie je topic alsof je juist in de positie zat dat iemand anders jou dat zou (proberen) flikken :)
Ik ben echt geen expert op dit vlak maar ik denk dat hier weinig zinnigs over te zeggen is anders dan 'weersvoorspellingen' en koffiedik kijken.
Ergens heb je wel een punt, maar mwah, valt dit écht onder koffiedik kijken? Als een SEO expert nu tegen mij zou zeggen van goh dat concurrentiegetal 0,06 internationaal is bij lange na niet te vergelijken met 0,14 lokaal, omdat zus en zo... dan weet ik op zijn minst waar ik aan toe ben; hoef ik me ook niet te wagen aan de knock yourself out and find out sferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom houd je het op [exact] en doe je alle landen / alle talen?

"Exact" zal zo goed als niemand zoeken op zo'n algemeen woord.
Alle landen / alle talen is meer een groffe indicatieve schatting (personalized search / local search etc. etc. zorgen ervoor alle landen / alle talen erg scheef gaat lopen als je je niet op alle landen richt :) )

Maar idd (geen SEO expert hier, simpelweg common sense), 0,06 internationaal is totaal niet te vergelijken met 0,14 lokaal. Je spreekt dan namelijk over alle talen ter wereld, niet enkel EN en NL
Hoeveel Engelstaligen (VS / GB / Aus etc. etc.) schat jij dat er doorklikken naar een NL-site, hoeveel duits / frans / spaanstaligen? (Chinees / Aziatisch / Russisch nog even daargelaten)

In NL kan je misschien met 2 maanden link-builden iets bereiken, maar internationaal is de markt iets groter en zal je "iets" meer / "iets" langer moeten linkbuilden.

Bijv, voor NL ken ik wel redelijk wat sites die handig zijn bij linkbuilden, maar voor FR heb ik geen idee, voor RU geen idee.

Internationaal is niet 1 doelgroep die 1 rondje linkbuilden / content genereren meepakt. Dat is simpelweg tig keer lokaal linkbuilden / content genereren met elke locale zijn eigen manier van aanpakken en ins en outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 10:59
Met alleen 'desk-research' kom je er natuurlijk niet. Waar de Google Keywordtool sowieso geen rekening mee houd is de identiteit van je concurrenten. Dus al geeft de Keywordtool op zoekwoord x een concurrentie van 0.1 en op zoekwoord y een concurrentie van 0.2, het is geen garantie dat je met zoekwoord x makkelijker op positie 1 komt. Misschien zitten op zoekwoord y wel allemaal sites die het SEO technische niet zo goed voor elkaar hebben, en op zoekwoord x zijn de sites in de top 10 volledig SEO geoptimaliseerd. Richt je dan zeker niet op zoekwoord x.

Ga dus 'het veld in' en kijk wie je concurrenten zijn. Voor het zoekwoord lasagna kan ik je nu al vertellen dat dat kansloos is, tenzij je een goed linkprofiel weet te creeëren (de meest waardevolle links krijg je niet binnen een paar maanden). Dan wil je gaan concurreren met Wikipedia, Allrecipies, Jamie Oliver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb de afgelopen dagen echter een grote ontdekking gedaan... dat concurrentie dingetje in de keyword tool, dat geeft de concurrentie onder adverteerders weer, niet onder websites van een specifiek keyword 8)7 Erg stom, maar ik dacht ik deel het even, voordat iemand anders oook deze denkfout maakt. Overigens, concurrentie onder adterteerders die hoog ligt is juist goed omdat dat de CPC (doorgaans) opkrikt.

Wil je de concurrentie qua websites weten die concurreert op een zekere keyword (of combinatie), tik dan bijvoorbeeld in Google: "Lasagna" of "Lasagna recept", en check hoeveel resultaten er verschijnen - alles wat onder 50.000 resultaten zit, daar is (op korte termijn) goed voor te ranken, vooral als niet alle website SEO-technisch even goed in elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 10:59
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 05:57:
Overigens, concurrentie onder adterteerders die hoog ligt is juist goed omdat dat de CPC (doorgaans) opkrikt.
En dat is goed omdat? De enige die daar profijt van heeft is Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat is goed voor de Adsense-gebruiker, die daardoor meer per aangeklikte ad ontvangt: niet voor de Adwords-marketing figuur die meer per click moet gaan betalen :) Niet alleen Google heeft er dus baat bij.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Het is toch redelijk snel te zien dat het advertenties betreft? Anders was er immers geen sprake van CPC. Verder vind ik het (ook met hulp van de keyword tool) bij de start van de SEA actie het ontzettend lastig om je maximale CPC te berekenen, het heeft een ontzettend hoog koffiedik gehalte. Hoeveel bezoeker verwacht ik te gaan converteren, hoeveel daarvan plaatsen een order, hoe hoog is de gemiddelde order... moeilijk.
Pagina: 1