Toon posts:

hascode dvd & origineel kloppen niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 windows dvd's gebrand. Een met clonecd en de andere met imgburn. Het gekke is dat de sha1 hash bij de clonecd dvd niet overeenkomt met de originele iso en bij de imgburn dvd wel. Beiden zijn gebrand op hetzelfde systeem. Alleen het programma en het type dvd is anders. Bij clonecd met een sony dvd-r en bij imgburn met een traxdata dvd-rw schijf.

Mijn vraag is hoe kan het zo zijn dat de hashcode bij imgburn wel klopt en bij clonecd niet?

Verwijderd

Topicstarter
Anyone?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Maar wat is het probleem nou helemaal?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-01 03:29

RobTweaks

Captain Hindsight

De hash wijkt al af bij het toevoegen van 1 extra bit. Niets om je zorgen over te maken lijkt mij. Misschien heeft de software wel iets toegevoegd aan het begin of einde van de dvd?

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik dus niet maar aangezien er een verschil is in de hash zou dat wel moeten zijn. Maar dat is mijn vraag juist. Wat is het verschil? Ik vind het gewoon vreemd dat clonecd een ander resultaat geeft dan imgburn.

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-01 03:29

RobTweaks

Captain Hindsight

Dan maak je er 2 iso's van, kijk je of de hashes gelijk blijven en ga je eroverheen met een hex editor. Zie je precies waar de extra data staat. Puur uit nieuwsgierigheid?

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Pagina: 1