Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell studio 540 geeft oranje licht

Pagina: 1
Acties:

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 07:55
Hallo mensen,

Ik doe mijn inmiddels 3 jaar oude studio 540 aan en krijg het volgende:

- zwart beeld (geen signaal)
- normaal witte led lamp is amber/oranje
- fans beginnen super hard te draaien
- ik heb ram eruit gehaald, harde schijf/ optisch los gehaald. geen resultaat.

Wat nu? wat kan ik doen en wat kan de oorzaak zijn van deze 'van de een op de andere dag' - dood?

Alvast bedankt :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt als hibernation. Dat waren ook de eerste 2 hints op google overigens ;)

http://www.google.nl/#scl...8b96ed49&biw=1920&bih=967

Volgende keer graag eerst even zelf zoeken, dank u :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Worsteneter
The Eagle schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:01:
Klinkt als hibernation. Dat waren ook de eerste 2 hints op google overigens ;)

http://www.google.nl/#scl...8b96ed49&biw=1920&bih=967

Volgende keer graag eerst even zelf zoeken, dank u :)
Ik heb zelf gezocht maar hibernation is slaapstand. Bij mij is het volgende aan de hand

Led is amber ipv wit.
Geen beeld
De fans beginnen de draaien en gaan steeds sneller draaien terwijl normaal de fans super rustig zijn omdat pc nog koud is.
Geen piepjes met opstarten

Ik denk zelf meer richting mobo dat gestorven is of zoiets dergelijks

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 06:36
Je kunt nog proberen om het bios te resetten, dan moet je de laptop uitelkaar halen en kijken of je de batterij of accu even los kunt halen of kortsluiten.

Hiermee heb ik een oude Medion laptop al weer eens tot leven kunnen wekken.

• Worsteneter
boers706 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:13:
Je kunt nog proberen om het bios te resetten, dan moet je de laptop uitelkaar halen en kijken of je de batterij of accu even los kunt halen of kortsluiten.

Hiermee heb ik een oude Medion laptop al weer eens tot leven kunnen wekken.
het betreft hier een desktop, hoe doe ik het dan?

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 06:36
Worsteneter schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:18:
[...]

het betreft hier een desktop, hoe doe ik het dan?
Heb je een boekje van je moederbord? Of anders even het typenummer van je moederbord opzoeken op google en dan zoeken bij bios of cmos jumper. Als je de zijkant van je computer openmaakt en je ziet een horloge batterij ongeveer zo groot als een euro heb je dikke kans dat dit hem is, haal hem er dan even uit voor 30 seconden stop hem terug en kijk of hij het dan wel doet. Het kan echter ook een accu zijn die met een stekker op het moederbord vastzit, dan het stekkertje er even uit halen en na 30 seconden weer terugplaatsen. Als het een accu is die vast gesoldeerd zit, dan deze even kortsluiten met iets van ijzer.

Succes.

• Worsteneter
boers706 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:26:
[...]

Heb je een boekje van je moederbord? Of anders even het typenummer van je moederbord opzoeken op google en dan zoeken bij bios of cmos jumper. Als je de zijkant van je computer openmaakt en je ziet een horloge batterij ongeveer zo groot als een euro heb je dikke kans dat dit hem is, haal hem er dan even uit voor 30 seconden stop hem terug en kijk of hij het dan wel doet. Het kan echter ook een accu zijn die met een stekker op het moederbord vastzit, dan het stekkertje er even uit halen en na 30 seconden weer terugplaatsen. Als het een accu is die vast gesoldeerd zit, dan deze even kortsluiten met iets van ijzer.

Succes.
THANKS! :)
heb even videokaart, tv kaart en wifi kaart in die hoek eruit gehaald, even goed stofvrij gemaakt alle aansluitingen opnieuw goed vast gezet en horloge batterij gelijk vervangen door nieuwe batterij en voila, hij doet het weer! :D
Pagina: 1