Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Naar bestand printen - juiste afmetingen behouden

Pagina: 1
Acties:

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ik wil een plaatje printen naar een bestand (pdf, bij voorkeur) waarbij ik de afmetingen net zo (exact) wil hebben als wanneer ik hem direct print. Dit zodat ik het gemakkelijk op een andere locatie kan printen (het programma waar ik het mee maak hoef ik dan niet te installeren) en sneller nog een keer kan printen.

Het probleem is dus dat als ik hem naar een bestand print (PDF, Cute PDF writer) dat hij een paar centimeter afwijkt van het origineel: wanneer ik hem dus direct zou printen.

Weet iemand of dit technisch wel mogelijk is en met welk programma dit dan zou kunnen? :) Van Google word ik niet echt wijzer, ik hoop dat iemand mij een duwtje in de goede richting kan geven.

Let wel: 0,5 cm afwijking is dus al teveel! :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:17

Fiber

Beaches are for storming.

Wat is een plaatje? Bij mij is een plaatje meestal een JPG, of een PNG of GIF of desnoods een bitmap. En die zijn overal hetzelfde en daar heb je geen speciaal programma voor nodig. IrfanView, FastStone of elke andere image viewer voldoet. Wellicht moet je wat concreter worden wat je bron precies is en wat je er precies mee wil. Wel wil de output per printer nog wel eens een klein beetje afwijken.

Edt: Ook een pdf bestand is overal hetzelfde en vereist ook geen speciale software. Op elke computer is wel een (Adobe of andere) pdf reader te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 25-01-2012 20:09 . Reden: Edit: ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Oops, je hebt helemaal gelijk. :$

Een programma laat als het ware een A4 zien en daarop staat dan wat er geprint wordt. Echter, als deze naar een PDF bestand wordt geprint, lijkt er een rand aan de buitenkant van een paar centimeter omheen te komen, marge als het ware.

Het is zelfgemaakte software maar het kan vergeleken worden met een cd cover maken in programma's zoals Nero: als je deze naar een pdf zou zetten en dan zou printen dan zou de print andere afmetingen krijgen dan wanneer je het direct print. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:17

Fiber

Beaches are for storming.

Maar hoe slaat dat programma die 'plaatjes' dan op als je ze niet print? Wat is het bestandstype? En zijn die bestanden ook te openen in een gewone viewer, reader of een bewerkingsprogramma zoals Photoshop?

[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 25-01-2012 21:06 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 13:45

kevinr1

Dude?

Hiervoor zijn tientallen online converters en elke doet het op z'n eigen manier.
De meeste zijn gratis en watermark free.

Probeer het online is te converten? ( gewoon 1 test pagina. )

Life is meant to be experienced