He Allemaal,
Ik heb een pagina waarbij ik (heel soms) de melding document = null krijg in IE8.
Nu heb ik al de profiler gedraaid enz, maar ik kan het eigenlijk nooit reproducren, na een F5 werkt het gewoon wel.
Ik snap hem ook eigenlijk niet.
Stel dat ik bij document.getElementById('iets') een null melding krijg snap ik helemaal.
Echter hij doet het bij document.createElement('div');
Document is toch de root van je dom en zou toch al vanaf de HTML tag beschikbaar moeten zijn.
Google geeft me ook alleen resultaten op child item error van document.
Het is wel zo dat ik deze call doe voordat de pagina is completed, maar dan nog document moet toch altijd aanwezig zijn. of mis ik hier iets.
Kent iemand dit fenomeen?
Even klein voorbeeld om mijn probleem uit te leggen
Dus ik call doIets(); voordat de pagina gestopt is met renderen.
Ik snap dat ik dit kan oplossen met onload / onready maar begrijpen doe ik het niet.
div test zit al in de dom op dat moment dus zou document toch echt aanwezig moeten zijn.
Ik heb een pagina waarbij ik (heel soms) de melding document = null krijg in IE8.
Nu heb ik al de profiler gedraaid enz, maar ik kan het eigenlijk nooit reproducren, na een F5 werkt het gewoon wel.
Ik snap hem ook eigenlijk niet.
Stel dat ik bij document.getElementById('iets') een null melding krijg snap ik helemaal.
Echter hij doet het bij document.createElement('div');
Document is toch de root van je dom en zou toch al vanaf de HTML tag beschikbaar moeten zijn.
Google geeft me ook alleen resultaten op child item error van document.
Het is wel zo dat ik deze call doe voordat de pagina is completed, maar dan nog document moet toch altijd aanwezig zijn. of mis ik hier iets.
Kent iemand dit fenomeen?
Even klein voorbeeld om mijn probleem uit te leggen
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> <title>Test</title> <script type="text/javascript"> function doIets() { var newEl = document.createElement('div'), //Hier geeft hij dus heel soms document = null error op testEl = document.getElementById('test'); if (newEl && testEl) { newEl.innerHTML = 'Dit is een sub div'; testEl.appendChild(newEl); } } </script> </head> <body> <div id="test"></div> <script> doIets(); </script> </body> </html> |
Dus ik call doIets(); voordat de pagina gestopt is met renderen.
Ik snap dat ik dit kan oplossen met onload / onready maar begrijpen doe ik het niet.
div test zit al in de dom op dat moment dus zou document toch echt aanwezig moeten zijn.
[ Voor 40% gewijzigd door vorlox op 25-01-2012 18:47 . Reden: kan niet typen..zie sig ]