Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WP7 schootout scores..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel leuke review.

Maar wel een paar vraagtekens bij de scores:

Bij prijs staan 5 sterren bij de Nokia, en 2 sterren bij de Acer. Maar de Acer is dezelfde prijs, tot zelfs iets goedkoper!! Dan moeten ze dezelfde aantal sterren hebben.

Blijkbaar bedoelen jullie prijs/kwaliteit verhouding... Maar dan moet je dat ook als titel in de score tabel opschrijven. Want qua prijs opzichzelf zou de Acer hetzelfde moeten scoren.

Bij accuduur heeft de Acer één ster minder dan de anderen. Maar in de test heeft de Acer exacte dezelfde accuduur als de Nokia...

Bij bereik staan overal drie sterren. In de review tekst wordt met geen woord gerept over het bereik. Hebben jullie dit daadwerkelijk gemeten, of is er maar een gemiddelde score ingevuld? Ik vermoed het laatste... laat dan geen scores zien.

bij betrouwbaarheid en bouwkwaliteit vraag ik me af hoe je in vredesnaam scores wilt bepalen. En waarom de HTC daar hoger scoort... Dat lijken me niet meer dan aannames.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:28:
Heel leuke review.

Maar wel een paar vraagtekens bij de scores:

Bij prijs staan 5 sterren bij de Nokia, en 2 sterren bij de Acer. Maar de Acer is dezelfde prijs, tot zelfs iets goedkoper!! Dan moeten ze dezelfde aantal sterren hebben.

Blijkbaar bedoelen jullie prijs/kwaliteit verhouding... Maar dan moet je dat ook als titel in de score tabel opschrijven. Want qua prijs opzichzelf zou de Acer hetzelfde moeten scoren.
Een waardering van de prijs is altijd gerelateerd aan wat je voor de prijs krijgt. (kwaliteit, features, hoeveelheid, omvang, uiterlijk)
Dat is overal zo. Daarom is het ook een waardering.

De prijs is biovendien in de review wel goed onderbouwd omdat er duidelijk in de review staat dat er goedkope hardware in ACER zit en deze met dergelijke hardware slechts de helft zou mogen kosten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 10:03 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:02:
[...]

Een waardering van de prijs is altijd gerelateerd aan wat je voor de prijs krijgt. (kwaliteit, features, hoeveelheid, omvang, uiterlijk)
Dat is overal zo. Daarom is het ook een waardering.
Dat komt dan terug in de uiteindelijke conclusie. Een slechte telefoon met een goede prijs scoort nog steeds goed op het onderdeel prijs. Anders moet je de andere kwaliteitskenmerken niet meer noemen.

Je waardeert de telefoon nu 2x af met 1 argument. Dat moet je niet willen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik ben het met AHBdV eens dat de scores in deze review erg vreemd en willekeurig verdeeld worden.
Zo zou de HTC Radar volgens mij algemeen 4 ipv 3 sterren moeten hebben als je alles optelt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:02:
[...]

Dat is overal zo.
Intendeel! Dat is juist nergens zo!

Je kunt een produkt hebben met weinig extra features, mager scherm, etc etc, maar wel een goede prijs. Dan heb je dus veel sterren voor de prijs, en weinig voor de rest. Daarmee kun je dus zien dat je weinig krijgt, maar ook weinig betaald.

Prijs/kwaliteit verhouding is een soort eindbeoordeling... die zet je niet midden in de lijst, maar ondereen als conclusie. En dan noem je het ook gewoon prijs/kwaliteit, en niet alleen prijs. Want daarmee zeg je gewoon wat anders.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bump:

Wat betreft accuduur, bereik en betrouwbaarheid zou ik ook wel graag wat response zien...

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Als dat zo zou zijn, is het makkelijk: alles boven 500 euro krijgt een ster, tussen 350-500 euro twee sterren enzovoort. Is natuurlijk onzin. Je wilt altijd weten hoe de prijs zich verhoudt tot wat je krijgt. Voor een goede auto betaal je makkelijk duizenden euro's, voor een pak melk niet ;)
Deze scorekaart is brak - en dat hebben we al vaak gezegd. Er komt een volgende versie aan, maar die kwam helaas niet op tijd. Maar prijs is geen absolute score, maar gerelateerd aan wat je krijgt.
Bij accuduur heeft de Acer één ster minder dan de anderen. Maar in de test heeft de Acer exacte dezelfde accuduur als de Nokia...
Zoals in de tekst staat: onze andere accutest werkt niet op Windows Phone om onbekende reden. De standby-test hebben we nog niet in gebruik genomen, maar in dagelijks gebruik vielen mij verschillen op die ik heb uitgedrukt in de scores.
Bij bereik staan overal drie sterren. In de review tekst wordt met geen woord gerept over het bereik. Hebben jullie dit daadwerkelijk gemeten, of is er maar een gemiddelde score ingevuld? Ik vermoed het laatste... laat dan geen scores zien.
Is gewoon gebaseerd op dagelijks gebruik, als altijd.
bij betrouwbaarheid en bouwkwaliteit vraag ik me af hoe je in vredesnaam scores wilt bepalen. En waarom de HTC daar hoger scoort... Dat lijken me niet meer dan aannames.
Het is meer dan een aanname. Betrouwbaarheid slaat op een combinatie van hardware en software (en vanwege de overlap verdwijnt die ook van de scorekaart met versie 2.0), bouwkwaliteit gaat alleen over de behuizing. Kieren, naden, materialen, speling in de behuizing... Er zijn vele manieren om daar tot een oordeel te komen. Het geeft - zoals alles - een algemeen beeld. :)

Verwijderd

Topicstarter
arnoudwokke schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:35:
[...]
Als dat zo zou zijn, is het makkelijk: alles boven 500 euro krijgt een ster, tussen 350-500 euro twee sterren enzovoort. Is natuurlijk onzin.
Waarom zou dat onzin zijn? :?
Integendeel, voor de categorie smartphones zou een dergelijke schaal inderdaad heel logisch zijn.
Je wilt altijd weten hoe de prijs zich verhoudt tot wat je krijgt. Voor een goede auto betaal je makkelijk duizenden euro's, voor een pak melk niet ;)
Daarom zijn de sterren uiteraard afgestemd op het soort product wat je meet. Bij een pak melk gaat de schaal van 1 tot 5 steren dat van 0 tot 2 euro, bij auto's van 5000 tot 50.000
Deze scorekaart is brak - en dat hebben we al vaak gezegd. Er komt een volgende versie aan, maar die kwam helaas niet op tijd. Maar prijs is geen absolute score, maar gerelateerd aan wat je krijgt.
Maar schrijf in de titel dan gewoon "prijs/kwaliteit". Dan weet de lezer tenminste wat je bedoeld.

Als je als titel "prijs" opschrijft, dan moet het een schaal zijn zoals hierboven beschreven, waarbij de sterren inderdaad direct een prijs voorstellen.
[...]
Zoals in de tekst staat: onze andere accutest werkt niet op Windows Phone om onbekende reden. De standby-test hebben we nog niet in gebruik genomen, maar in dagelijks gebruik vielen mij verschillen op die ik heb uitgedrukt in de scores.
Het "dagelijks gebruik" bij een dergelijke review zal nou niet bepaald nauwkeurige resultaten opleveren....
[...]
Is gewoon gebaseerd op dagelijks gebruik, als altijd.
[...]
Wordt het geen tijd dit eens een beetje nauwkeuriger te meten? Er zijn vast wel plekken te vinden (of maken) waar de ontvangst minimaal is, waarbij je dan goed kunt zien welke telefoon het nog wel blijft doen, en welke niet.
Het is meer dan een aanname. Betrouwbaarheid slaat op een combinatie van hardware en software (en vanwege de overlap verdwijnt die ook van de scorekaart met versie 2.0), bouwkwaliteit gaat alleen over de behuizing. Kieren, naden, materialen, speling in de behuizing... Er zijn vele manieren om daar tot een oordeel te komen. Het geeft - zoals alles - een algemeen beeld. :)
En mag ik dan eens de reden horen waarom de HTC een hogere score krijgt bij betrouwbaarheid?
En waarom bij de bouwkwaliteit? Ik zie in de begeleidende tekst niets staan dat die hogere scores rechtvaardigt...
De lagere score voor de Acer is duidelijk, maar de hogere van de HTC niet.
Pagina: 1