Toon posts:

zwart scherm bij openen filmpjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit sinds een paar dagen met een probleem, als ik even zit te computeren (half uurtje) en ik wil een filmpje gaan kijken springt het beeld op zwart en stopt het geluid er ook mee, waar kan dit aan liggen denken jullie?

alvast bedankt!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-02 10:04
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
alle ellende begon zongeveer een week of 3 geleden, toen had ik de koeling van mn cpu losgemaakt om schoon te maken, deze zat uiteindelijk niet goed vast, toen ging op een gegeven moment de pc op zwart en hoorde ik de ventilator als een gek tekeer gaan, kast opengemaakt en de koeling lag op de bodem, stekker er uitgetrokken en alles (goed) teruggezet. de pc deed het weer.

een paar dagen geleden er achter gekomen dat slot 1,3 en 4 van mijn RAM geheugen niet meer werken, mijn pc loopt nu dus nog op 1 van de 4 ram kaarten van 1GB.
ik heb ook geprobeerd om een goedkope ovegeklokte videokaart te gebruiken, hierdoor liep hij alleen maar sneller vast.

ik hoop dat deze informatie nuttig was.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Als de koeling op de bodem lag... dan heeft het ding niet eens vastgezeten. Ik zou toch weer eens beginnen bij de cpu-koeler... maar geef eens wat specs van je pc. Welke cpu heb je? Welk moederbord? Dat zegt alweer een hele hoop over de socket en de bijbehorende koelers etc... heb je bijvoorbeeld een stock socket 775 koeler, dat zijn echt de meest vreselijke koelers EVER om goed vast te krijgen met die verotte drukpinnen... dan kan ik mij zelfs voorstellen dat je denkt dat het ding vastzit maar toch niet zo is.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 12:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En ook niet onbelangrijk... was je statisch tijdens/na het monteren?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Het is een acer aspire m5100, daar is de videokaart kapot van gegaan, die er dus uitgehaald, nu is het beeld aangesloten op het moederboard, van dat ik dacht dat hij vastzat dat zal ik toegeven, dat was gewoon een stomme fout van mij, over ofdat ik statisch was of niet kan ik niks zeggen, het zou kunnen.

Verwijderd

ik denk dat het aan je CPU ligt.
ten eerste ben je al gaan rommele met de koeler.
ten tweede als er geen nieuwe koelpasta gaat het hem ook niet worden.

na een tijdje wordt je CPU heet en als dan de koeling er niet goed op zit of er zit geen koelpasta
meer op dan vraag je om problemen.
probeer eerst dat te fiksen en dan praten we verder.

(ook is 1GB werkgeheugen te weinig als je vista of windows7 gebruikt)

Verwijderd

Topicstarter
oke, waar kan ik die koelpasta halen? gewoon ergens in de mediamarkt of echt bij n computerwinkel?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:21:
oke, waar kan ik die koelpasta halen? gewoon ergens in de mediamarkt of echt bij n computerwinkel?
Lokaal computerboertje proberen... mijn ervaring is dat de grote winkels die je overal tegenkomt het nooit hebben of je moet het bestellen. Maar juist de kleinere shops die de eigen pc's assembleren hebben zat liggen, al is het voor eigen gebruik. Meestal als je ze dan lief aankijkt krijg je wel wat van ze.

Kleine tip overigens, haal goede pasta en bijvoorbeeld niet van die rare Titan Grease of ander 'merkloos' spul.... Artic of Zalman etc.. Artic Cooling MX-3 of 4 is bijvoorbeeld uitstekende pasta.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag naar de stad geweest voor koelpasta, koelpasta goed aangebracht en uitgesmeerd op mn cpu, nogsteeds het zelfde probleem...
Pagina: 1