Backup internet connectie dmv prepaid usb stick?

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok mijn huidige situatie is dat ik een internetverbinding heb van Chello, deze is vrij stabiel, maar het kan mij niet gebeuren dat deze eruit ligt. Nu wil ik voor die enkele keer in het jaar dat hij er een paar minuten eruit ligt een backup verbinding hebben.

Optie 1 is een dual wan router (bijv. Draytek Vigor 2920n) icm een ADSL abo. Nadeel hiervan zijn natuurlijk de dubbele kosten

Optie 2 zou dat een usb stick kunnen zijn van vodafone:
http://www.vodafone.nl/in...net_op_je_laptop/prepaid/
Heb ik in dit geval nog steeds de router nodig als ik maar een computer heb of kan die stick ook zonder tussenkomst van een router fungeren als backup verbinding, c.q. als ik die in mijn computer steek kan ik het dan zo instellen dat hij alleen deze pakt als de primaire verbinding het niet doet?

[ Voor 4% gewijzigd door StephaN900 op 25-01-2012 15:03 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:56

Fiber

Beaches are for storming.

Het voordeel van een dual wan router is in ieder geval dat er meerdere computers of andere apparaten van de back-up verbinding kunnen profiteren.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb een Ziggo 120mbit verbinding met een losse 13mbit ADSL verbinding. Beide op een linux router dus ik gebruik ze ook echt beide actief een deel van het verkeer gaat altijd via ADSL en de grote downloads gaat via Ziggo. Dit werkt nu al een jaartje goed eigenlijk

Eventueel kun je er voor kiezen om de fallback via een dongle te doen maar met een triple play pakket ben je met ADSL wellicht goedkoper uit? Ook is het natuurlijk mogelijk om je gsm data abonnement te gebruiken op je pc

[ Voor 29% gewijzigd door raymonvdm op 25-01-2012 15:15 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

StephaN900 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:59:
Optie 2 zou dat een usb stick kunnen zijn van vodafone:
http://www.vodafone.nl/in...net_op_je_laptop/prepaid/
Heb ik in dit geval nog steeds de router nodig als ik maar een computer heb of kan die stick ook zonder tussenkomst van een router fungeren als backup verbinding, c.q. als ik die in mijn computer steek kan ik het dan zo instellen dat hij alleen deze pakt als de primaire verbinding het niet doet?
Waarom zou je het risico willen nemen dat je op een gegeven moment toch de (dure) 3G gebruikt? Gewoon inpluggen wanneer nodig. Of het is erg belangrijk dat je geen downtijd hebt, maar dan moet je niet aan dergelijke oplossingen denken maar het netjes doen zoals idd bijv ADSL. (Let er dan wel even op dat het op een fysiek ander punt je gebouw binnenkomt anders snijdt de stratenmaker beide kabels door en heb je niets aan je backup ;) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
F_J_K schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:14:
[...]

Waarom zou je het risico willen nemen dat je op een gegeven moment toch de (dure) 3G gebruikt? Gewoon inpluggen wanneer nodig. Of het is erg belangrijk dat je geen downtijd hebt, maar dan moet je niet aan dergelijke oplossingen denken maar het netjes doen zoals idd bijv ADSL. (Let er dan wel even op dat het op een fysiek ander punt je gebouw binnenkomt anders snijdt de stratenmaker beide kabels door en heb je niets aan je backup ;) )
Ja absoluut geen downtime is het vereiste, het down zijn zelf is geen probleem, als ik maar weet wanneer dat is. Dus niet dat ik ergens mee bezig ben en dat hij dan van het ene op het andere moment eruit ligt.

Waar ik het voor gebruik is ook niet echt intensief kwa dataverkeer dus die 3g oplossing zou vele malen goedkoper zijn. Maar het in en uitpluggen en de connectie zou ongetwijfeld teveel tijd kosten om de downtime te voorkomen.

Maar de router heeft ook een UMTS optie, dus ik neem dat het iig daarmee prima moet gaan (het zo instellen dat hij alleen aangaat bij een fallout van de primaire verbinding).