Computer crasht na aansluiten eSATA

Pagina: 1
Acties:

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb onlangs een nieuwe PC gekocht met het volgende probleem. Wanneer ik een eSATA kabel aansluit crasht de PC direct. Zo gauw de kabel er in gaat, kan ik nergens meer op klikken en krijgen ik het blue screen of death. Eerst probeerde ik dit met een kabel die was aangesloten aan mijn externe harddrive dus ik dacht dat het wellicht aan de harddrive lag. Dat was niet het geval. Ik sloot daarna een eSATA kabel aan die nergens aan gekoppeld was en weer crashte hij. Heb al verschillende kabels geprobeerd dus daar zal het probleem niet liggen.

PC draait op Windows 7.
Moederbord: Asrock P67 Pro 3

Iemand een idee waar het aan het aan kan liggen?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:05
Beetje vaag.

Het lijkt erop dat iets in het chassisdeel kortsluiting maakt.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Bulleteater
Tens schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:40:
Beetje vaag.

Het lijkt erop dat iets in het chassisdeel kortsluiting maakt.
Wat bedoel je precies met chassisdeel? Iets op het moederbord of de voeding? Hij start ook niet meer op wanneer de kabel er in zit. Wanneer ik hem er uit haal werkt alles weer prima. Daarnaast was ik nog vergeten te zeggen dat ik 2 dezelfde computers heb en ik het zelfde probleem bij beide computers.

• Dazzleware
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07-2024

Dazzleware

Habetis bona deum

Denk dat de stekker van de sata kabel bedoelt, maar heb je hier al naar gekeken? Lijkt erg op jouw probleem

• Tens
Sorry, gewoon de connector op je computer.

Op twee computers hetzelfde probleem........., nog vreemder.

geef eens merk/type/etc. van je pc's

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt inderdaad heel erg op kortsluiting. Is je systeem geaard?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:09

D4NG3R

kiwi

:)

Als je het probleem met alleen die kabel op 2 computers krijgt mag je er van uit gaan dat de connector of kabel brak is (Sluiting ergens). Gewoon een nieuwe halen voor een (paar) euro en het probleem lijkt mij opgelost?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zijn beide Pc's ook aangesloten op een geaarde wandcontactdoos? Zo ook de randapparatuur wanneer deze is voorzien van stekker met randaarde?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bulleteater schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:46:
[...]

Wat bedoel je precies met chassisdeel? Iets op het moederbord of de voeding? Hij start ook niet meer op wanneer de kabel er in zit. Wanneer ik hem er uit haal werkt alles weer prima. Daarnaast was ik nog vergeten te zeggen dat ik 2 dezelfde computers heb en ik het zelfde probleem bij beide computers.
Gebruik je op beide computers dezelfde kabel?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien praat ik poep, maar is eSATA uberhaupt wel hotswappable zoals dat bij bijvoorbeeld USB het geval is :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tens
Luit schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:12:
[...]

Gebruik je op beide computers dezelfde kabel?
Bulleteater schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:36:
Heb al verschillende kabels geprobeerd dus daar zal het probleem niet liggen.
....

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Zou wel hotswappeable moeten zijn als je bord het ondersteund

http://www.copyrunstart.n...-motherboard-supports-it/

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:52
The Eagle schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:15:
Misschien praat ik poep, maar is eSATA uberhaupt wel hotswappable zoals dat bij bijvoorbeeld USB het geval is :?
Naar mijn weten wel, ook diverse fora geven aan dat het wel kan.

On-topic: Als je het bij beide computers hebt, is de oorzaak dan niet een kapotte disk o.i.d. die je aansluit?

• Bulleteater
Ik ben er al achter wat het probleem is. De SSD harde schijf waar windows op geinstalleerd is zat op een shared eSATA poort die gekoppeld was aan de externe eSATA poort. En dit was bij allebei de computers het geval. Problem solved! Bedankt voor jullie reacties!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, serieel en delen gaat natuurlijk niet erg goed samen :P

Maar fijn dat het opgelost is, kwestie van je aansluitingen nalopen dus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1