Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Installeren van SBS2011

Pagina: 1
Acties:
  • 477 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mij is gevraagd om een SBS 2011 te installeren met daarop Exchange 2011 en SharePoint 2010.
Het is voor een kleine onderneming (10man) en naar verwachting zal er niet al te veel data op komen.

Mijn vraag is hoe ik deze setting moet opzetten.

Ze hebben een cisco switch, en een wireless router (wireless willen ze behouden)

Ik had eerst in gedachte om switch + wireless achter de server te zetten maar volgens mij is dit niet ideaal wegens veiligheid?

Dus wat is het beste?

Nu heb ik deze dingen al wel eerder gedaan, in een grijs verleden :)

Waarschijnlijk is het verstandig om een static IP aan de server te geven en de wireless router IP adressen uit te laten delen? Of wordt Exchange hier niet happy van?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
Volgorde: Router - switch - server

De SBS server laat je alle rollen uitvoeren, iig DNS/DHCP.

Alle adressen, behalve werkstations static instellen en in een simpel excel sheetje zetten. Voor het gemak :-)

[ Voor 37% gewijzigd door tweakict op 25-01-2012 14:33 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 11:47
Student met een grijs verleden? :?

wat leesvoer: http://blog.ronnypot.nl/?page_id=434

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
tweakict schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:32:
Volgorde: Router - switch - server

De SBS server laat je alle rollen uitvoeren, iig DNS/DHCP.

Alle adressen, behalve werkstations static instellen en in een simpel excel sheetje zetten. Voor het gemak :-)
Dat dus. Je SBS zal sowieso de DNS taak op zich nemen. Het makkelijkste is om alles bij elkaar te hebben en het de SBS server te laten doen.

Verwijderd

The Realone schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:36:
[...]

Dat dus. Je SBS zal sowieso de DNS taak op zich nemen. Het makkelijkste is om alles bij elkaar te hebben en het de SBS server te laten doen.
DHCP zou ik sbs ook laten doen anders heb je vaak grote drama's ;)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
Ja dat zeg ik dus. ;)

Verwijderd

Topicstarter
@ Tens vandaar de smiley ;) en die link had ik inderdaad ook gevonden.

Maar al bedankt voor de reactie zo kom ik al een heel eind.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

TJa, dit is toch wel heel erg basic. Op GoT (en al helemaal in PNS) verwachten we een stevige portie eigen inzet, en een stuk basiskennis. Dit soort zaken zijn al vaker voorgekomen en vast en zeker wel eerder besproken.

Ik raad je aan om de search eens te gebruiken, of gewoon Google. Er zijn genoeg howto's over het installeren van een server enzo. Begin daar eens te lezen. Probeer wat, en kom dan tot de conclusie dat je het anders had moeten doen. Begin dan overnieuw, en je leert er veel meer van. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.