snelheid netwerk Imac en mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinse
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 19:54
Hoi,

Sinds deze week in bezit van een imac en werkt heerlijk alleen het volgende wil ik niet echt aan uit komen tot nu toe hopelijk hier wat meer ervaring ermee.
Heb draadloos netwerk via mijn linksys wrt54g naar mijn imac en vaan de linksys een utp kabel naar mijn media player Ac Ryan hd

Nu wil ik film verzenden naar mijn media player dit duurt dus dan ongeveer 3 uur dit kan dus niet kloppen en in orde zijn.
Zojuist met kleiner bestand getest en snelheid komt uit rond de 0,75 MB/s 8)7 .
Kan voorheen het netwerk zelfde manier gehad met mijn laptop en hier kwam ik rond de 6 MB/s dat is dus gewoon goed alleen waar zit het probleem met mijn Imac?

mvg

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat je Imac draadloos op je router is aangesloten bevordert je snelheid sowieso niet. Probeer het eens met een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinse
ja weet dat het met een kabel sneller is maar vind 5 tot 6 MB/s acceptabel alleen niet 0,75 MB/s dat is gewoon niet reëel dus ergens zit een probleem wil graag mijn mac draadloos houden buiten voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 19:08
Heb je wel een goede verbinding met je router? Als je 'alt' indrukt en dan op je Wi-Fi icoon drukt bovenin krijg je wat info te zien over je verbinding ;) Als je een hele lage verbindingssnelheid hebt zou dat een hoop verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn wifi laptop haalt ook maar 1mb/s via wifi, terwijl mijn nieuwe wifi laptop een stuk hoger komt. Het is dus best mogelijk dat de snelheden relatief laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 18:36
Heb even je router opgezocht en die blijkt 802.11b/g te ondersteunen. Met een maximale doorvoer snelheid van 54 Mbit/s en een realistische doorvoersnelheid van 22 Mbit/s. als je dat om rekent dan kom je op een realistische doorvoersnelheid van 2.75 mb/s. Je moet dus nog iets meer uit je draadloze signaal kunnen halen, maar 5 of 6 mb via wifi gaat niet lukken, tenzij je een kabel gebruikt.

Zelf haal ik 1.5 tot 1.7 mb via wifi en 12 mb via de kabel. (router is 100Mbit/s)

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinse
Oké dan of de snelheid die in Windows werd aangegeven zou betekenen dat die niet kon kloppen. Gaf namelijk variërend tussen de 4 en 6 mb aan.
Maar goed nog steeds moet het hoger kunnen dan 0,75 mb.
Zijn er hier ervaringen met andere routers in combinatie met imac en draadloze doorvoersnelheid dan? eventueel toch deze maar eens vernieuwen .

[ Voor 3% gewijzigd door Dinse op 26-01-2012 11:32 ]

Pagina: 1