Ik heb een Asus rampage iv extreme moederbord. Als ik tijdens het booten op f8 druk kan ik kiezen van welk appareert ik kan booten. Ik zie als ik mijn usb stik met windows 7 sp1 ultimate 64 bit of een originele home premium 64bit met sp 1 dvd in de bluray brander doe geen boot mogelijk er bij staan met uefi boot. Doe ik dit met een usb stik of dvd met linux er op dan komt het er wel bij te staan. Bij andere asus moederborden het ik wel de uefi boot er tussen zien staan voor windows 7. wie weet wat ik moet doen om windows via uefi te kunnen installeren
Het kan zijn dat de bootloader niet zit waar die verwacht wordt. Kijk hier eens naar: http://jake.io/b/2011/ins...boot-on-an-x220-from-usb/
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
Hoe heb je de usb stick aangemaakt?
Overigens is de enige manier om met usb-stick te booten via F8. Dit kan je niet in de bios instellen, heb ik laatst ook geprobeerd. Heel vreemd dat dat niet kan via de bios, ik heb toch even gefrustreerd gezocht naar die optie.
Overigens is de enige manier om met usb-stick te booten via F8. Dit kan je niet in de bios instellen, heb ik laatst ook geprobeerd. Heel vreemd dat dat niet kan via de bios, ik heb toch even gefrustreerd gezocht naar die optie.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik heb hem een keer gemaakt met het progamma dat microsoft er voor gemaakt heeft en universal usb installer. Bijde programma's gaven het zelfde resultaat
NoxiuZ schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:13:
Hoe heb je de usb stick aangemaakt?
Hallo.
Ja standaard een UEFI boot USB aanmaken kan tricky zijn. Er moet wat aangepast worden en dat is best een gedoe. Ik heb hier een boot folder zoals het dient te zijn om USB UEFI boot en install mogelijk te maken.
boot folder
Even uitpakken met 7zip. En vervangen voor wat er standaard op de USB stick staat. Als je nu F8 drukt tijdens POST dan krijg je nu de optie om een UEFI boot van usb te doen. Wel moet je als je in de windows install bent de bestemming een GPT disk maken. Het makkelijkst is om dit te doen door gewoon de disk config te verwijderen met diskpart. Als je daar komt waar je een bestemming moet selecteren toets shif+F10 dan kom je in de command prompt. Type dan "diskpart" en dan "list disks" Kijk wel nummer correnspondeerd aan de disk waar je naar toe wil installeren. Heb je dat gevonden type je "select disk x (nummer van disk)" en dan type je "clean". Je kunt command prompt nu weer sluiten.
Daarna zou de setup de rest moeten doen. Een GPT disk ervan maken en het ding in drie partitities moeten verdelen. Een zg. MSR een system reserved en een NTFS part. Die laatste is dan ook de bedoeling om naar te installeren.
Hoop dat dit helpt!
Mieske
PS. Het is belangrijk dat de usb stick als FAT32 geformateerd is.
Ja standaard een UEFI boot USB aanmaken kan tricky zijn. Er moet wat aangepast worden en dat is best een gedoe. Ik heb hier een boot folder zoals het dient te zijn om USB UEFI boot en install mogelijk te maken.
boot folder
Even uitpakken met 7zip. En vervangen voor wat er standaard op de USB stick staat. Als je nu F8 drukt tijdens POST dan krijg je nu de optie om een UEFI boot van usb te doen. Wel moet je als je in de windows install bent de bestemming een GPT disk maken. Het makkelijkst is om dit te doen door gewoon de disk config te verwijderen met diskpart. Als je daar komt waar je een bestemming moet selecteren toets shif+F10 dan kom je in de command prompt. Type dan "diskpart" en dan "list disks" Kijk wel nummer correnspondeerd aan de disk waar je naar toe wil installeren. Heb je dat gevonden type je "select disk x (nummer van disk)" en dan type je "clean". Je kunt command prompt nu weer sluiten.
Daarna zou de setup de rest moeten doen. Een GPT disk ervan maken en het ding in drie partitities moeten verdelen. Een zg. MSR een system reserved en een NTFS part. Die laatste is dan ook de bedoeling om naar te installeren.
Hoop dat dit helpt!
Mieske
PS. Het is belangrijk dat de usb stick als FAT32 geformateerd is.
Ik heb windows 7 op een usb stick gezet fat 32 geformateerd en de bestand die hier boven aan geboden worden op de usb stick gezet. Nu zie ik wel de mogelijk voor uefiu boot staan ,maar als ik die kies dan gebuurt er niks en windows start gewoon op. Ik heb een nederlandse windows 7 64 bit sp1 versie van msdn afgehaald. dus windows 7 niet aangepast
Ach krijg nou wat. Ik heb je het verkeerde gestuurd.
Sorry! Ik pas het aan!! Dit moet je hebben en gewoon uitpakken naar de root van de stick..... efi.7z
Ik zou wel eerst even de oude map efi op de stick verwijderen als ik jou was. Heb alleen geen idee of dit ook werkt met de Nederlandse versie. Maar probeer het zou ik zeggen. Ik zou eigenlijk niet weten waarom het niet zou werken.
Dus de inhoud van de stick moet dan een efi folder hebben. In die efi folder staat dan weer een map die boot heet en een die microsoft heet. Is dit het geval dan komt het goed.
Ik zou wel eerst even de oude map efi op de stick verwijderen als ik jou was. Heb alleen geen idee of dit ook werkt met de Nederlandse versie. Maar probeer het zou ik zeggen. Ik zou eigenlijk niet weten waarom het niet zou werken.
Dus de inhoud van de stick moet dan een efi folder hebben. In die efi folder staat dan weer een map die boot heet en een die microsoft heet. Is dit het geval dan komt het goed.
[ Voor 83% gewijzigd door Mieske666 op 05-02-2012 23:06 . Reden: Ik ging checken of ik niet zelf een fout had gemaakt... ]
Pagina: 1