Toon posts:

Kunnen meerdere pc's realtime dezelfde software gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben vandaag gebeld door een vriend van mij met de vraag of ik voor hem het een en ander uit kon zoeken. Zijn bedrijf is de afgelopen jaren aardig gegroeid en hij komt er nu achter dat zijn netwerk en alle computers niet fijn werken op deze manier.

Mijn vraag is of het mogelijk is om twee computers gebruik te laten maken van dezelfde software op hetzelfde moment. Moet ik dan gaan denken aan een kleine server waar de software op draait en twee pc's die hier dan op aan gesloten zijn? Of kan dat met de bestaande desktops.

De software waar het om gaat is specifieke software voor de tuinbouw.

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-02 21:56

dimako_

Vogel

Het lijkt me handig dit te vragen aan het bedrijf van wie die tuinbouw software is.

wij werken zelf met AccountView (financiele software) en deze is te installeren op een server lokaal of in de cloud, en dan kunnen de werkstations hier 'vanaf' werken.

Dus er zijn mogelijkheden, maar als jullie pakket dat ondersteund is de vraag.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:00
Thin Client is wat je zoekt denk ik.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Puur afhankelijk of de software zelf geschikt is om meerdere keren te draaien. Software dat een database gebruikt kan een lock zetten op de database als die geopend wordt (zoals Telebankieren van ING), ondanks er een netwerk installatie beschikbaar is, kan je er maar met 1 persoon gelijktijdig in werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.