Doorbuigen voorkomen van de 560Ti448DC2

Pagina: 1
Acties:

• Anthony K
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-03-2025
Beste tweakers,
ik ga binnenkort een nieuwe grafischekaart kopen en nu zag ik de 560Ti448DC2.
het enige probleem is dat ik bang ben dat de kaart gaat doorbuigen.
Dat is al eerder gebeurd met de 6970 DC2 van een vriend, hierdoor werd de temp niet goed meer gemeten.
Kan ik dit voorkomen?

Systeem specs:
Intel Core i5 2500K
ASrock extreme 3 Gen3
Corsair vengance LP 1600 Mhz
Coolermaster hyper 212 EVO
WD640GB C schijf
WD1500GB D schijf
Coolermaster powers plus 500 Watt
Cosair carbide 500 R

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Ik zou zeggen: niet doen, kost alleen mar moeite. Met die 6970 noem je ook een vorobeeld, dat zijn praktisch de zwaarste en langste kaarten op de markt.

Wil je het echt absoluut doen? Dan moet je of je kast op zijn kant leggen, of een soort zelfbouwstut maken voor in je kast. Dat ziet er alleen meestal niet uit. Er zullen misschien wel andere oplossingen zijn, maar ik weet alleen zo een-twee-drie deze twee.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-01 13:41
Doorbuigen gebeurt wel met zo'n ding ja.
Je kan kijken of andere merken (msi, evga etc.) dezelfde kaart hebben maar dan met een net wat minder oversizede koeler.
Heb zelf een Twin Frozr van MSi, en daar zit een "balk" aan de koeler gemaakt voor extra stevigheid.

Als je perse die van asus wil, dan kan je overwegen om die kaart op het punt waar jij denkt dat ie het meest naar onder gaat buigen, een touwtje oid, vanaf dat punt, naar de bovenkant van je kast vast maken!
En als je dat touwtje strak trekt(dus niet de kaart verder omhoog trekt, want dan buigt ie de verkeerde kant op) heeft je kaart net wat meer steun.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

Je hebt er wel van die brackets voor die je op de bodem van de kast zet. Een stuk.plastic of een stukje hout zou voldoende moeten.zijn.
Zelf vind ik een touwtje/draad aan de koeler vastmaken en bovenaan een fangrill bevestigen ook geen slecht idee. Is ook makkelijker/mooier.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.