Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste allen,

Ik wil graag een promotie film maken en ter inspiratie had ik de promotie filmpjes van Apple. Je kent het wel, de witte achtergrond, de creativelingen aan het woord, cut scenes met voice-over.

Zie hier voor een voorbeeld YouTube: The Official Apple iPhone 4S Overview & Features (HD)

Mijn vraag is met betrekking tot de scenes waarin de mensen aan het praten zijn; hoe is daar de belichting? En hoe kan ik dit enigszins namaken? Ik ben geen professionele fotograaf en heb geen professionele belichting. Maar kan iemand mij vertellen hoe de lampen staan in deze opzet en hoe ik dit kan benaderen?

veel groeten,

Philip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie net dat dit bericht in het forum hieronder hoort, zou een admin het kunnen verplaatsen? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Daar kan je een Topic Report (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) voor indienen (zie naast je topic titel ;)). Dan pakt een moderator van dit subforum het sneller op ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 10:43
Bij deze, maar ik vind dit wel een hele ruime vraag. Voorlopig kijk ik wel even aan of deze vraag wel specifiek genoeg is om passend antwoord op te geven. Heb namelijk zelf te weinig verstand van studio-verlichting en dergelijke om dit goed te beoordelen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
Wellicht kan dit je helpen de juiste lighting setup te kiezen:

YouTube: Portrait Lighting for Photography and Video!

Witte achtergrond is kwestie van white backdrop, met wat licht erop, of greenscreen, Maar dat laatste is denk ik ingewikkelder om het perfect te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Dit is een kwestie van zowel techniek als een goed storyboard en daarna goed montagewerk.

De monologen zijn waarschijnlijk gewoon in een studio opgenomen voor een wit doek met belichting van een aantal kanten en voren zodat je geen schaduwen hebt in het gezicht en alles mooi/goed belicht is. Ik denk hier van voren en rechtsboven.

De opnames van de producten zullen wel op eenzelfde manier gemaakt worden. Sommige stukjes zijn ook duidelijk een render van het product ipv een opname.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
YouTube: Create a White Background

Opletten met reflecties als je een kale gast hebt :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
of die apple filmpjes mooi belicht zijn valt over te twisten.. Vind er zelf persoonlijk weinig spannends aan. Veel te chirurgisch clean.
Pagina: 1