Toon posts:

Cisco EPC3925 - Ziggo- fluctuerende snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds december heb ik het alles-in-1 pakket PLUS van Ziggo. De eerste ervaringen waren goed, helaas de laatste tijd doen de volgende problemen zich voor:

- Soms valt de snelheid enorm omlaag, maar hij blijft wel altijd aanwezig.
- Bij de Xbox altijd haperingen en/of lag. Terwijl NAT open is dmv van UpNp, ook manueel poorten openzetten geeft geen verschil.
- Op alle pc's in het netwerk is dit het geval, dus waarschijnlijk ligt het aan het modem/router.

Op verschillende fora las ik dat het uitschakelen van de SPI-firewall een oplossing zou kunnen zijn, helaas werkt dit niet. Het frappante is dat als ik een speedtest doe, wel de maximale snelheid haal. Iemand enig idee hoe dit kan? Vraag eerst jullie, want die mensen bij de Ziggo-helpdesk hebben er meestal de ballen verstand van.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/65dbns.jpg

Groeten Mats

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Hoe is de aansluiting op het AOP (abonnee overname punt)? Modem is rechtstreeks aangesloten op het aop zonder versterker ertussen en niet opgesplitst? Heb je het door ziggo geleverde opbouwdoosje gebruikt? Modem zit aan een F-connector (die met schroefdraad)?

klinkt bijna als packet loss.. Wellicht als je bekabeling in orde is eens een packet capture maken en kijken of je veel retransmissions hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Alles is aangesloten door de monteur van Ziggo. Het Cisco modem is rechtstreeks aangesloten op het AOP. Wat bedoelt u met een F-connector?

Ik heb net even gegoogled naar F connector, en de kabel van het AOP gaat inderdaad via zo'n connector in het modem.

• Pakjebakmeel
Misschien toch even de helpdesk bellen zodat ze naar je signaalwaarde kunnen kijken? Anders even een machine rechtstreeks op het modem om eventuele andere apparatuur uit te sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er de mogelijkheid om via een programma, bijvoorbeeld voor een uur de internetsnelheid te testen, zodat ik kan zien of er dan ook fluctuaties optreden.

• Pakjebakmeel
Ik weet dat er ergens op een NL server 10GB grote testfiles rondzwerven waar ik altijd de volle 40Mbit op haalde.. Dan zou je met bijv een downloadmanager een grafiek bij kunnen houden? Of desnoods in resource monitor in windows 7? Weet niet meer de server, moet je even zoeken.

Echter is dat op volle snelheid met net meer dan 30 min binnen.

Kijk eens aan:

http://speedtest.tele2.net/100GB.zip
http://speedtest.tele2.net/1000GB.zip

groot genoeg?

[ Voor 14% gewijzigd door Pakjebakmeel op 25-01-2012 19:40 ]

Verwijderd

Ik heb toevallig precies het zelfde probleem met ook een EPC3925 van Cisco. SPI firewall uitgezet en veel verschil maakt dat tot dusver nog niet. Het lijkt erop dat connecties soms gewoon niet opgebouwd worden. Het downloaden zelf als de connectie eenmaal staat is geen probleem en gaat volle snelheid, maar het gebeurt iets te vaak dat een connectie ineens weg is of niet gemaakt wil worden. Zit zeker in de router of bij de ISP zelf. Toevallig heb ik UPC en niet Ziggo, maar wel dezelfde router en problemen.

Edit: Als je de hele firewall uitzet, inclusief block anonymous internet requests, dan moet het allemaal een stuk beter werken. Is iets minder veilig, maar ach. In eerste instantie had ik de firewall wel uitstaan maar niet de anomymous requests... schijnt dat er toch heel wat bronnen anonymous requests sturen? Of er zit weer 's een bug in. Die linksys/cisco dingen zijn gewoonweg bagger.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 21:06 ]

Pagina: 1