Toon posts:

hoe brand ik een ISO-file van 755MB op een CD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:? :? :? Ik heb een "Multi-Rar-bestand" uitgepakt in één grote ISO-file van 755MB. Hoe krijg ik dit in vredesnaam op een CD van 650/700MB gebrand?

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-04 21:07

oXygeN

oftewel oxje...

bij iso's gaat het niet om de grootte, maar om het aantal minuten.
Waarschijnlijk zal die iso fil net geen 80 minuten zijn ofzo... als het meer is, heb je gewoon pech :)

\o/

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

of je koopt platinum 800MB cdtjes :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Of je moet zo'n 90 minuten CD kopen.

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 10:28

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Op vrijdag 23 maart 2001 13:19 schreef Harns het volgende:
:? :? :? Ik heb een "Multi-Rar-bestand" uitgepakt in één grote ISO-file van 755MB. Hoe krijg ik dit in vredesnaam op een CD van 650/700MB gebrand?
Niet. Overburnen gaat maar met een paar MB., dus dat wordt toch 80 min. CD's aanschaffen. (Als je writer die kan schrijven ;) )

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het programma zit een .nbo bestand. Hierin staat onder andere:

Extract the .RARs and you'll have a 720 MB ISO image, burn it and you'll get a 627 MB CD. Now you can install it!
Enjoy!

Behalve dat ik dus een bestand heb gekregen van 755MB ipv 720MB:( snap,ik niet dat je na branden een cd van 627MB zou overhouden.|:( Klopt dit, of is dit onzin?

Verwijderd

probeer het gewoon
stel je voor dat je een cd verneukt
maar images en dus ook ISOs zijn altijd groter
dan wat er op je cd staat
gewoon doen dus

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-05 08:02
heel simpel: in een iso zijn ook de error controle bits opgenomen. Deze bits worden niet tot bestands grote gerekend, en dus ook niet opgegeven als je grootte van de cd opvraagt.

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 13:38 schreef Harns het volgende:
Bij het programma zit een .nbo bestand. Hierin staat onder andere:

Extract the .RARs and you'll have a 720 MB ISO image, burn it and you'll get a 627 MB CD. Now you can install it!
Enjoy!

Behalve dat ik dus een bestand heb gekregen van 755MB ipv 720MB:( snap,ik niet dat je na branden een cd van 627MB zou overhouden.|:( Klopt dit, of is dit onzin?
Mij is het wel gelukt om 700MB+ bestanden te branden die op de CD dan maar 6..MB waren, probeer het eens met fireburner.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Op vrijdag 23 maart 2001 19:04 schreef Grimreaper het volgende:
heel simpel: in een iso zijn ook de error controle bits opgenomen. Deze bits worden niet tot bestands grote gerekend, en dus ook niet opgegeven als je grootte van de cd opvraagt.
Volgens mij klopt dit niet. Een ISO-file bestaat uitsluitend uit de 2048 databytes, terwijl een sector op een CD 2352 bytes telt.
Deel het aantal bytes van een ISO-file maar eens door 2048: geheel getal! Bij een raw of bin-file is het een ander verhaal.

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, in geval flikkert Nero de cd met de melding dat dit bestand niet op een cd past uit de computer als ik deze iso probeer te branden. :(

Verwijderd

Dan gebruik je toch Easy CD Creator:)

It worked for me! :)

Laatst ook voor mezelf een Backup gemaakt van Baldurs Gate II zodat ik binnenshuis een networkgame kan spelen, en die .bin files zijn ong. 800 MB maar toch hebbikze op cdjte gefikked zonder enige moeite. En ze doen het natuurlijk ook nog *D

Maar iso's met Nero branden hebbik ook gekloot mee, dan zegt ie dat ze te groot zijn en gaat ie ze niet branden, dus vandaar dat ik maar Easy Cd Creator gepakt heb daarvoor :) Dus fix anders Easy Cd Creator en doe het daarmee (wel met 700 MB cd's ofcoz :P )

Verwijderd

Ik gebruik voor het branden van iso's altijd het proggie fireburner en dat werkt perfect, geen gemekker dat iets geen goede afmetingen heeft.

Verwijderd

idd fireburner
is the best :)
Pagina: 1