Probleem met videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 14:43

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn HTPC staat normaliter 24/7 aan met slechts af en toe een reboot. Afgelopen week heeft deze echter geheel uitgestaan i.v.m. wintersport. Bij terugkomst HTPC weer aangezet, maar iets gaat fout:

Iedere keer dat ik opstart slaat alles aan. LED aan de voorkant van de kast gaat aan, Fan's spinnen op. Na 1 sec gaat alles uit (LED uit, fan's stoppen). 1 sec later start alles wederom op, maar start nu ook door. HDD's spinnen op, en fans blijven aan. Ik krijg echter geen beeld (touchscreen meldt: no video input). Eerste gedachte is natuurlijk dan mijn vidkaart het begeven heeft, maar dit lijkt mij moeilijk te rijmen met het rare opstart gedrag, dat lijkt eerder op een kapot mobo?

Weten jullie of het rare opstarten gekoppeld kan worden aan een defecte videokaart, of duidt het wellicht op wat anders? Helaas heb ik geen andere kaart liggen om te testen.

Indien van belang kan ik wel lijstje met specs geven, maar wil eigenlijk weten wat ik kan doen om te achterhalen waar de fout zit, voordat ik nieuwe onderdelen ga bestellen :)

And now the most interresting part of deze grot

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het algemeen beleid
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Heb je geen andere videokaart om mee te testen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Zoals hieroven, lees deze topics eerst even door. Specs moet je gewoon ALTIJD posten, wat je probleem ook is. Krijg je een bevestiging van het binnengaan van Windows? Geluidjes bijvoorbeeld. Probeer gewoon alternatieve onderdelen te fixen en kijk daarmee eens door.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
Zoals gezegd heb ik geen alternatieve videokaart liggen om te testen en ben ik ook niet in de mogelijkheid om er één te regelen, gewoonweg omdat ik niemand ken die er 1 heeft liggen. Of uberhaubt mensen ken die wat anders hebben dan een laptop :)

Ik krijg geen andere meldingen dan degene die ik in mijn startpost al melde. Ik kom niet in windows. Ook het gebruiken van een livecd werkt niet (geen beeld). Ook lukt het mij niet om in een bios te komen (zonder beeld vaak te herkennen aan geluid, maar ook dat niet).

Voor de mensen die toch specs willen:
500W OCZ voeding
4gb xms ddr 2 geheugen
Noctua Casefans
3x 250gb samsung disks (type weet ik zo niet)
Mobo = Asus p5ql-e
Graka = Asus 9600GT

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

Gezien het even opstarten, uitgaan en weer opstarten denk ik aan de ram die opneiuw ingesteld moet worden door de bios.
Heb je andere latjes ram? Kosten ook niet enorm veel.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
Fordox schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 00:05:
Gezien het even opstarten, uitgaan en weer opstarten denk ik aan de ram die opneiuw ingesteld moet worden door de bios.
Heb je andere latjes ram? Kosten ook niet enorm veel.
Bedankt voor deze reactie. Dit leek inderdaad het probleem te zijn. Na reepjes meermaals los te hebben gehad, en van bankje gewisseld te hebben lijkt eea weer te werken. Wel een vrij random fout. Laatste twee reepjes deden het pas na 5e keer wisselen en rebooten. Geen idee waar het exact aan ligt, maar het werkt vooralsnog. Kan dit duiden op een langzaam doodgaand mobo, of moet ik zonder zeiken deze vage fout accepteren?

Pagina: 1