GameCube kleuren kloppen niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 22:46
Avond,

Ik heb uit pure nostalgie een GameCube aangeschaft. Aangesloten met een scartkabel op mijn Samsung Syncmaster P2370HD. Nu kloppen de kleuren totaal niet. Weet iemand hoe ik dat kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat staat er op de label van de gamecube?(volgens mij op onderkant te vinden)
Want volgens mij is dit gewoon NTSC->PAL issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 19:08
Of je scartkabel is niet goed/zit er niet goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Nou, dat zou opzich kunnen aangezien ik een ding heb aangeschaft op marktplaats voor 2 euro. Wat is dat met dat ntsc>pal issue? En hoe valt het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

moderne TV herkent het en zou automatisch moeten schakelen, check evt je instellingen of koop een nieuwe TV :+
Als het Never Twice Same Colour is tenminste ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KaiseRRuby schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:29:
Nou, dat zou opzich kunnen aangezien ik een ding heb aangeschaft op marktplaats voor 2 euro. Wat is dat met dat ntsc>pal issue? En hoe valt het op te lossen?
Alle europese tv's gebruiken pal
Die gamecube die jij gekocht hebt kan pal zijn maar het kan ook een amerikaanse(NTSC-U)/japanse(NTSC-J) gamecube zijn
Hoe je dit kan oplossen verschilt per tv, nieuwe tv's moeten het probleemloos laten zien
pal/ntsc= manier waarop kleuren worden verstuurd

Upload eens een plaatje van wat er verkeerd is...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik wist dat pal/ntsc op heel antieke (30 jaar oude) televisies voor zwart-wit beeld kan zorgen, maar andere kleuren? That's a first :p

9 kansen op 10 een slechte kabel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
Probleem beter omschrijven. Kleuren kloppen niet kan van alles inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
Gebruik je niet toevallig een composite (tulpkabeltje) naar scartconverter?

En is de Gamecube toevallig omgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Klein tikje naar Spielerij - Problemen & Vragen :)

Andere kleuren is inderdaad geen NTSC → PAL conversie probleem lijkt mij; althans daar heb ik nog nooit van gehoord. Dat levert zwart-wit beeld op, niet afwijkende kleuren. Misschien dat dat bij PAL → NTSC kan, maar het lijkt me stug dat de TS een tv heeft die geen PAL signaal slikt.

Ik zou dus ook gokken op slechte bekabeling of een kapotte cube. Heb je het apparaat wel correct werkend gezien?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Excuus voor het late antwoord, ik moest deze week weg.

Ik heb de Cube inderdaad niet werkend gezien. Maar er zat een kabel bij die niet op mijn TV past, zo'n kabel van GameCube naar TV met drie stekkertjes. Die past dus niet dus heb ik een kabel gekocht op Marktplaats van 2 euro, van Gamecube naar scart in mijn TV. Het geeft hele fletse kleuren, geen mooie volle kleuren.

Ik dacht dat het misschien iets met de instellingen van de TV te maken kon hebben.. Ik moest namelijk bij HDMI toen ook iets veranderen aan de TV om mooi beeld te hebben.

Het kan dus inderdaad de kabel of de GameCube zijn, ik zal ergens een andere kabel lenen om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 13:04

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik denk dat het de kabel is. Heeft jou TV geen Tulp ingang? Mag niet gekker worden.

Ik neem aan dat je via een scart ingang naar binnen gaat? Kijk dan eens hoe die ingesteld staat. Het kan zijn dat die op RGB of YMGB staat, dit kan voor dit soort problemen zorgen.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1