pc start niet op, blijft piepen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Toen ik gisteren mijn pc opnieuw opstartte gebeurde er iets vreemds; ik hoorde ineens een aantal korte piepjes vlak achter elkaar (ik weet helaas niet hoeveel dit er waren). Vervolgens bleef het scherm zwart, dus startte ik de computer weer opnieuw op. Ik kreeg nu voordat de bios werd geladen weer een herhalende pieptoon te horen. Als ik de computer aanzet blijft het scherm dus zwart en waar je normaliter 1 piepje hoort krijg ik nu een herhalende korte piep te horen, er zit zon 4 seconden tussen iedere piep en het blijft doorgaan.

Ik heb al een CMOS reset uitgevoerd, maar dit heeft niet geholpen. Ook heb ik geprobeerd zonder videokaart op te starten en met beide geheugenbalkjes los van elkaar te starten. Ik kom er ook met een lijst met POST codes niet uit.. Het probleem deed zich voor van het een op het andere moment; de computer werkte gewoon maar herkende mijn pen tablet niet (veel voorkomend bij windows 7) dus rebootte ik en toen gebeurde dit.

Weet iemand hier raad mee? hieronder de specificaties van mijn systeem.

moederbord: MSI k9n neo v2
processor: am2 + athlon x2 5200
geheugen: Patriot 2x1GB kit (DDR2) (PSD22G800KH)
videokaart: Asus EN8800GS
voeding: x-gear ps 450D
externe geluidskaart Edirol UA4FX
harde schijf: seagate 500GB

Alvast heel erg bedankt!

Jason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
als je je kast open schroeft heb je waarschijnlijk verschillende ledjes op je moederbord die aan springen zodra je de power knop indrukt. Via de manual van je moederbord kan je achterhalen welke ledjes staan voor welke error. succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ook het aantal piepjes kan iets zeggen over de error!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi krullerbruller, bedankt voor je snelle reactie! Over een herhalende piep valt niets te vinden, ik heb me wild gezocht. Een bepaald aantal piepjes kan inderdaad iets betekenen, maar dit gaat dus maar door.. Ik heb op mijn moederbord zelf geen ledjes, wel is het verbonden met twee ledjes aan de voorzijde van mijn computer. Normaal zijn deze ledjes aan of knipperen, maar ze blijven nu gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:23
Heb je ook in het Engels gezocht? Of Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen?

>> Repeating short beeps: Power supply or system board problem or keyboard

De manual van je moederbord geeft geen info verder.
Misschien kun je aan een andere voeding komen om te testen? Je toetsenbord is er natuurlijk ook zo vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zeker in het engels gezocht, maar nog niet gevonden wat jij daar typt! Ik heb geen andere voeding tot mijn beschikking, maar wel deze voeding even nagemeten en hij lijkt helemaal in orde te zijn. Het toetsenbord was er al uit en als ik het inplug gebeurt er nog niets. Het batterijtje van het moederbord is ook nog ok, het piepen is echter wel spontaan gestopt! Alleen gebeurt er nog niets, dus het lijkt meer een achteruitgang dan een vooruitgang. De vans beginnen gewoon te draaien, maar alle lampjes blijven uit.. Ik ben bang dat toch het moederbord niet meer helemaal in orde is, hij komt ongeveer uit 2006 en dat is ook een erg slecht bouwjaar geweest.. Ik bedacht me ook dat ik een aantal maanden geleden al problemen had met het RAM geheugen, maar dat bleek ook met de aansluiting op het moederbord te maken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 01:50
Ik heb dit probleem dagelijks op m'n werk. Piepjes met zwart beeld is in 75% van de gevallen kapot geheugen. Probeer het is met 1 bankje. Heb je dan nog hetzelfde zet je er het andere bankje alleen in. Eventueel kan je nog ander geheugen proberen.

Werkt dit niet is je Moederbord kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:00
Ik vermoed het moederbord, die oudere MSI bordjes staan niet bekend om hun lange levensduur...
Pagina: 1