Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Betreft nieuwe pc, werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie avond iedereen

Ik zit met een vraag over (de voeding van) mijn computer die ik deze zaterdag in elkaar probeerde te steken. Dit is mijn eerste computer die ik zelf maak en nu zit ik toch met een probleem.
Alle onderdelen zijn perfect in elkaar gestoken, maar toch als ik mijn voeding probeer aan te steken gebeurt er helemaal niets ook de ledjes van mijn moederbord willen niet werken of begint de cooler van mijn cpu niet te draaien. Weet iemand hier een oplossing voor? Dit zou meer dan welkom zijn.

Dan hier nog eens de onderdelen van mijn pc:
Case: Phantom NZXT
Motherboard: Gigabyte Z68X-UD3H-B3
Processor: intel core i7 2600k
Voeding: Seasonic Netztell ATX 860W 80Plus Platinum P-860XP
grafische kaart: Asus PCI-E ENGTX560 DCII OC/2DI/1GD5
RAM geheugen: G.Skill 8gb DDR3 PC3-12800 DC Kit

Met vriendelijke groet,
Tom

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
Alle kabels erin? Als niets begint te draaien is je voeding denk ik stuk, heb je de cpu fan ook aangesloten op je moederbord?

• DonQuiCho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-11 21:21
knopje van je voeding wel op 1 gezet?

• kmsch
  • Laatst online: 18-11 16:43
Afstandsbusjes gebruikt?

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

• [S2N]Baalberith
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-09 10:20
extender busjes voor tray/moederbord geplaatst?

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-11 14:22
nja aangezien iedereen met zulke oplossingen komt: Stroom van voeding naar de muur? -.-

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 15:47
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-11 14:22
Let niet op de afstandsbuisjes, dit is natuurlijk wel belangrijk ivm kortsluiting maar voor de rest zou die ut wel moeten doen. ALTHANS IETS...weet je zeker dat je de ''brede balk'' (meestal is die wit) en 20-24 pins, goed is aangesloten?

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 14:19
Je voeding aansteken? Nee zo werkt dat niet, je computer loopt niet op vuur, maar op elektriciteit. Ipv aansteken kan je beter proberen je snoer te verbinden en in het stopcontact te doen.

Is verder je P4 kabel aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Knul schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:50:
Alle kabels erin? Als niets begint te draaien is je voeding denk ik stuk, heb je de cpu fan ook aangesloten op je moederbord?
Wel ik heb alle kabels goed aangesloten en meerdere keren gecheckt of alles wel op de juiste plaats zat en hard genoeg vast zat. Ook heb ik meerdere sites bekeken om voor oplossingen te zoeken. Maar steeds komt het op hetzelfde neer, namelijk dat er helemaal niets gebeurt.

Zijn er misschien nog mogelijkheden om mijn voeding te testen of die wel werkt zonder mijn computer zelf te gebruiken?

Gr.Tom
(Alvast bedankt voor de reacties)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, dan moet je de juiste pinnen op die grote ATX stekker kortsluiten om een aan signaal te forceren. Kan met een stukje draad die je aan beide kanten stript.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:22:
Ja, dan moet je de juiste pinnen op die grote ATX stekker kortsluiten om een aan signaal te forceren. Kan met een stukje draad die je aan beide kanten stript.
Bedankt voor de tip. Zal er direct eens naar kijken.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 15:47
[verwijderd]

[ Voor 86% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 14:19
Om alleen je voeding te testen, hoef je alleen maar 3 kabels aan te sluiten.
-Dat is de Mainpower (20/24P) ''de dikste kabel die er is''
-De EPS 12V (4/8P) ''gelabeled als P4/P8''
-Power on/off kabel van je kast
Allen moeten op de moederbord.

Aan de achterkant kan je de voeding schakelen van 0 naar 1 en aanzetten maar.

Als er niks gebeurt, dan is er iets mis met de voeding, moederbord of je power knop.
-Voeding valt weinig aan te doen dan RMA
-Moederbord, je kunt proberen deze proberen te resetten door de batterij er eventjes eruit te halen.
-Power knop.. probeer deze om te ruilen met de reset knop.. pinnetjes op de moederbord omwisselen.. het aan/uit schakelen gebeurt nu met de reset knop.

Verwijderd

Topicstarter
bladerash schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:09:
Om alleen je voeding te testen, hoef je alleen maar 3 kabels aan te sluiten.
-Dat is de Mainpower (20/24P) ''de dikste kabel die er is''
-De EPS 12V (4/8P) ''gelabeled als P4/P8''
-Power on/off kabel van je kast
Allen moeten op de moederbord.

Aan de achterkant kan je de voeding schakelen van 0 naar 1 en aanzetten maar.

Als er niks gebeurt, dan is er iets mis met de voeding, moederbord of je power knop.
-Voeding valt weinig aan te doen dan RMA
-Moederbord, je kunt proberen deze proberen te resetten door de batterij er eventjes eruit te halen.
-Power knop.. probeer deze om te ruilen met de reset knop.. pinnetjes op de moederbord omwisselen.. het aan/uit schakelen gebeurt nu met de reset knop.
Ook deze dingen heb ik allemaal getest en steeds geen verandering... :s
Is er een mogelijkheid dat er gewoon een andere batterij in mijn moederbord moet?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee. Heb je de voeding al getest, dan weet je het zeker?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Heb je geen andere pc/voeding om te testen?

Anders dit:
Tsurany schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:22:
Hiermee moet je verder komen.

http://www.overclock.net/...wer-supply-and-components

Ik connect zelf altijd een (oude) disk om wat stroom afname te hebben. Er is me verteld dat een PSU draaien zonder belasting niet zo goed is.
tip, hou de voeding niet vast als je dit doet want dat kan een schokkende ervaring zijn :)

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-11 23:04
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 06:06:
tip, hou de voeding niet vast als je dit doet want dat kan een schokkende ervaring zijn :)
Ligt er aan of het stopcontact geaard is. En het is niet echt een dodelijke stroom of zo. Als het goed is voel je het alleen een beetje tintelen/trillen.

[ Voor 9% gewijzigd door michaelmou op 25-01-2012 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 06:06:
Heb je geen andere pc/voeding om te testen?

Anders dit:

[...]

Hiermee moet je verder komen.

http://www.overclock.net/...wer-supply-and-components

Ik connect zelf altijd een (oude) disk om wat stroom afname te hebben. Er is me verteld dat een PSU draaien zonder belasting niet zo goed is.
Bedankt voor de tip! Hiermee zie ik nu dat mijn voeding wél werkt. Dus nu nog even een manier zoeken om mijn moederbord te testen zeker?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dan denk ik toch dat je wat verkeerd hebt aangesloten dus maak anders even een foto van de kast als je alles hebt aangesloten.

Verwijderd

Een vriend van mij heeft een keer hetzelfde probleem gehad. Toen ik langs ging heb ik echt alles geprobeerd. Later bleek dat de power knop van de kast was losgekoppeld en dus nooit contact maakte met het moederbord. Na deze weer aan gesloten te hebben deed alles het prima. Misschien bij jou niet het geval, maar ik zeg het maar voor de zekerheid want ik had me rot gezocht.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:33:
Een vriend van mij heeft een keer hetzelfde probleem gehad. Toen ik langs ging heb ik echt alles geprobeerd. Later bleek dat de power knop van de kast was losgekoppeld en dus nooit contact maakte met het moederbord. Na deze weer aan gesloten te hebben deed alles het prima. Misschien bij jou niet het geval, maar ik zeg het maar voor de zekerheid want ik had me rot gezocht.
Klinkt interessant! :) En ja hoor dit was blijkbaar het probleem.

Super bedankt! Ook de andere mensen die mij hebben willen helpen. Mijn computer heeft eindelijk een teken van leven. _/-\o_

• Terrz
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:31:
[...]

Klinkt interessant! :) En ja hoor dit was blijkbaar het probleem.

Super bedankt! Ook de andere mensen die mij hebben willen helpen. Mijn computer heeft eindelijk een teken van leven. _/-\o_
klassieke fout inderdaad, is mij ook al eens overkomen :P. Je zoekt je helemaal rot en na de zoveelste keer geconcludeerd te hebben dat alles stekkers goed zitten en er niks gebeurt word je er moedeloos van.
Pagina: 1