Toon posts:

Ical Google Calendar sync

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn ical agenda met mijn android telefoon syncen. Nou heb ik het zo ingesteld dat mijn google calendar account met mijn ical synct. Op zich werkt dit aardig, alleen synct nu alleen de google agenda naar mijn gmail. Ik zou juist graag verschillende kleuren gebruiken om zo mijn agendas te ordenen. Bijvoorbeeld de school agenda die ik had in iCal kan ik zover ik weet niet syncen met mijn google account. Eerst moet ik de afspraak in mijn google agenda zetten.
Ook krijg ik maar 1 agenda uit mijn google account naar mijn ical gesynct als ik dus een 2e account aanmaak heeft kan ik de eigenaar niet veranderen.

Anyway, ik zie dat mijn verhaal wat omslachtig wordt: ik zou dus graag mijn ical agenda naar mijn android telefoon syncen (over de air), en daarbij zou ik het liefst deze agenda opsplitsen (in bijvoorbeeld school, werk, etc.) om het overzichtelijk te houden.

Weet iemand hoe dit zou moeten? gr Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:51
Ik heb daarvoor nieuwe agenda's aangemaakt in de Google calendar, met archief->exporteer de agenda's in iCal geëxporteerd, en deze files vervolgens met Google calendar geïmporteerd in de resp. Google agenda's.

Erg omslachtig en behalve de eerste agenda worden de andere Google agenda's in een lelijk en overbodig tabblad 'gedelegeerden' weergegeven, maar het werkt... Andere tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik gebruik zelf BusySync, maar dat is niet gratis. Het werkt wel erg goed.

http://www.busymac.com/busysync/

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Als het kan koop ik liever geen software:P Maar @ Sobbereng, hoe importeer ik dan de geexporteerde agenda in google calendar. Ik namelijk nergens iets staan van importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow, laat maar. Ik zie het al (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Sobbereng, ik heb de agenda geinmporteerd zoals je zei. Echter lijkt he erop dat dit iets eenmaligs was. Is het nou de bedoeling dat ical de geëxporteerde agenda vanaf nu synchroniseert met google calendar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:20:
@ Sobbereng, ik heb de agenda geinmporteerd zoals je zei. Echter lijkt he erop dat dit iets eenmaligs was. Is het nou de bedoeling dat ical de geëxporteerde agenda vanaf nu synchroniseert met google calendar?
Sorry voor alle spam, maar het is gelukt. Ik moest de gedelegeerde agenda natuurlijk nog aanvinken in preferences. Hartstikke bedankt in ieder geval.
Pagina: 1