Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Brein daagt hoster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het artikel staat:
Volgens Brein maakt Sumotorrent inbreuk op auteursrechten door te verwijzen naar .torrents met auteursrechtelijk beschermde informatie
Als ik de link naar de verklaring van Brein volg staat dat nergens.
Deze claim lijkt verzonnnen door een Tweakers redacteur.

Brein heeft het in hun verklaring wel over "sites die structureel inbreuk faciliteren"

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Offtopic over diezelfde zin; sinds wanneer zijn het .torrents?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:33:
In het artikel staat:

[...]

Als ik de link naar de verklaring van Brein volg staat dat nergens.
Deze claim lijkt verzonnnen door een Tweakers redacteur.

Brein heeft het in hun verklaring wel over "sites die structureel inbreuk faciliteren"
Hmm?
Sumotorrent geeft via zogeheten torrentlinks toegang tot illegale kopieën van films, muziek, games en boeken, bovendien gaan links vaak naar oplichting- en illegale goksites.
...en maakt op die manier dus inbreuk op het auteursrecht volgens Brein, zoals het overigens al diverse keren heeft beweerd.

Ik raad je van harte aan om bij het geven van kritiek niet meteen te spreken in termen als 'verzinnen'. Nergens voor nodig en onterecht.

Ik ben helemaal geen stagiair

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:27
hAl is onnodig hard in zijn bewoordingen, maar hij heeft wel gelijk.

Voor de rechters is juist het "structureel inbreuk faciliteren" het punt waarop de veroordeling plaats vind.

Het punt dat in het T.net artikel staat: "het verwijzen naar torrents met auteursrechtelijk beschermde informatie" is niet het punt waarop de veroordeling plaats vind.

Het lijkt wellicht een klein verschil in bewoording, maar het is wel cruciaal in de rechtzaken. Vandaar dat je het ook zo precies verwoord ziet in het persbericht van Brein.

Dat punt is ook al heel vaak aan de orde geweest in de ontelbare discussies op de FP over Brein.

Verwijderd

Topicstarter
Tweaker zegt in het artikel dat Brein heeft geclaimd dat de torrentsite inbreuk maakt.

Dat is ten eerst niet wat Brein heeft beweert. Dat blijkt ook uit de gegeven bron.Deze claim komt dus bij tweakers vandaan en nietbij Brein.

Ten tweede is die claim ook niet waar omdat rechters al meermaals hebben aangegeven dat torrents of andere verwijzingen zelf geen inbreuk zijn op auteursrechten.

Dergelijke sites faciliteren mogelijk inbreuk maar maken zelf dus geen inbreuk.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Goed, om het geheel te nuanceren heb ik van 'maakt' 'faciliteert' gemaakt.

Ik ben helemaal geen stagiair

Verwijderd

Onvoldoende.

Het gaat er bij dit soort zaken juist om in hoeverre de site actie onderneemt op klachten van rechthebbende, hoe groot het illegale gedeelte is, etc etc. Vandaar ook: "structureel inbreuk faciliteren"
Torrents op de site hebben, is niet voldoende... het gaat om alles er om heen.

Daarom is het veel beter de quote van Brein over te nemen.
Pagina: 1