Problemen HP Probook 4720S icm HP Officejet 7500;

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansen92
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 22:13
Middag,

Ik heb een merkwaardig probleem, het zit als volgt:

Ik heb eind 2010 een HP Probook 4720S gekocht en deze bevat Windows 7, daarnaast heb ik een HP Compaq 6710b. en een oude IBM download pc staan.

Laatst ging m'n oude budged brother printer defect en heb ik een HP officejet 7500A (Compatible met Windows 7) gekocht om deze als vervangende printer neer te zetten. De installatie ging perfect, heb een kabel getrokken van de modem naar de printer om zo ook vanaf beide laptop's te kunnen printen.

De installatie op de IBM en op de HP 6710 ging perfect (beide Windows XP) en hij werd automatisch gedetecteerd en getest dmv. testpagina.

Nadat dat goed ging heb ik de installatie gedaan op de Probook maar helaas ik kon op geen enkele wijze de printer detecteren, ook handmatig niet.

Na een cmd/ipconfig command te doen kreeg ik te zien dat er 319 netwerkkaarten naar voren kwamen = not good. Even het e.e.a. getrobbleshout maar ik kon er niet uitkomen, dus heb ik een herinstallatie gedaan.

Na de herinstallatie guess what.. same problem. Bios update gedaan, wifi kaart opnieuw geinstalleerd maar niets lost het probleem op. Prik ik de ethernet kabel in de laptop, dan vind hij de printer ineens wel in de HP software.

Ik heb al het e.e.a. getest, andere router neergezet, dit loste het probleem ook niet op. Handmatig poort toegevoegd en dan lukt het wel..! (het scannen werkt dan niet en dat is NIET de bedoeling.)

Ook heb ik al uren met HP aan de telefoon gezeten, ik werd van de Printer afdeling naar de Business notebook afdeling geslingerd maar ze komen er zelf ook niet uit!

Wat lukt er wel?
- pingen naar het ip
- handmatig poort toevoegen
- via ethernet verbinden

wat lukt er niet?
- Web interface benaderen (getest met IE9 en Chrome)
- printer toevoegen vanuit de HP software

Heeft er iemand nog een idee wat mij verder kan helpen? Ik hoor het graag..!

Bedankt alvast!