Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapster_NL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-04 12:54
Beste tweakers,

Ik heb het volgende probleem binnen het netwerk van mijn ouders: Hun wireless zit op hetzelfde kanaal als de buren waardoor deze telkens wegvalt. Ik wilde dit kanaal wijzigen maar hierbij liep ik enigzins vast.

Het internet komt binnen via een Linksys WAG200G router (met ip 192.168.1.1 - deze kan ik goed vinden), van hieruit gaat er een draadje naar een aparte pc en de ander gaat naar de volgende router (linksys WRT54G). Deze geeft ook het draadloos internet door.

Ik ben niet heel geweldig met netwerken maar ik kan de tweede router niet vinden op het netwerk. Hierdoor heb ik sterk het vermoeden dat die router dan ook in bridge mode staat. Wel nu, ik wil het wireless kanaal veranderen op deze router maar ik kan er met geen mogelijkheid bij.

Heeft een van jullie ideeën hoe ik dit op kan lossen?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 12:54
In je router de DHCP-leases bekijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapster_NL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-04 12:54
adyta schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:59:
In je router de DHCP-leases bekijken? :)
Haha, kijk daar gaat het al fout bij mij :p

Als ik in de router kijk die ik in kan (de eerste dus, waar het wifi niet op draait), dan zie ik dat de DHCP start bij 192.168.1.100 en dat ie maximaal tot de .150 gaat. Ik heb alle actieve ip adressen op het netwerk al vanuit m'n browser geprobeerd te bereiken en kreeg hierbij geen reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Flapster_NL schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:08:
[...]

Haha, kijk daar gaat het al fout bij mij :p

Als ik in de router kijk die ik in kan (de eerste dus, waar het wifi niet op draait), dan zie ik dat de DHCP start bij 192.168.1.100 en dat ie maximaal tot de .150 gaat. Ik heb alle actieve ip adressen op het netwerk al vanuit m'n browser geprobeerd te bereiken en kreeg hierbij geen reactie..
Kijk in je pc onder > Start > Mijn netwerklocaties
Meestal is de main router (DHCP Server) bereikbaar op 192.168.1.1 (of een variant .2.1 of .3.1 etc.) en de gekoppelde is dan bereikbaar op 192.168.1.10 (of een variant .2.10 of .3.10 etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
je moet inloggen op de andere router, mocht je daar niet bijkomen is dat even heel lastig maar zou hem dan resetten en opnieuw instellen. Tevens gelijk de gegevens noteren. IP adres en log in gegevens.
Tracht deze ook een vast IP adres te geven die wel binnen het zelfde netwerk valt maar niet binnen de range van de lease bv 192.168.1.99 en dan weer instellen.
Let op als je de zelfde SSID en WW gebruikt dat je ook de hoofdletters in de SSID het zelfde houd en de encryptie methode het zelfde dan heb je de minste instel werkzaamheden

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie