Time machine foutcode 6584

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 12:42
Ik zit met de volgende situatie:

MacBook Pro
Synology NAS DS211

Recent upgrade gedaan naar Lion. Sindsdien, mac traag, maar liep nog wel. Time machine vroeg zeker tweewekelijks om de complete time machine backup te vervangen. Op een geven moment doe je dat dus niet iedere keer meer.

Omdat de MacBook zo traag was besloot ik eens om Lion opnieuw te installeren. Back-up gedraaid via Time Machine en opnieuw Lion er op.

Situatie daarna was helemaal dramatisch. Lion wilde nauwelijks nog opstarten en als dat al gebeurde kreeg ik alleen nog maar een regenboogwiel en was er geen applicatie meer mee te draaien.

Ik wilde dus een clean install uit gaan voeren. Reboot, optionkey ingehouden - geeft de MBP aan dat de HD stuk is. Het S.M.A.R.T. gebeuren (geen idee wat het doen) werkte niet meer.

Ik terug (want binnen garantie) naar de winkel. Daar starte de MPB wel op, maar bleef hij de meldig geven dat de HD stuk was. Deze zou vervangen worden.

Zo gezegd zo gedaan, nieuwe HD er in, "wil je optionele back-up laten uitvoeren van de oude hd?" (extra kosten want niet binnen garantie). Nee want ik heb toch TM back-ups.

Gisteren MBP opgehaald, effe TM draaien en gaan...

...niet dus.

De TM backup wordt gevonden maar is niet selecteerbaar. Prima dan zet ik het os er wel opnieuw op en zet ik de backup terug via de migratie assistent.

De migratie assistent ziet ook de TM back-up en geeft na ongeveer 20 minuten een foutcode -6584.

Ik ben ten einde raad. Ik heb gebeld met apple support (geen ondersteuning want NAS is van synology). iFactors gebeld, hebben geen idee (mijn oude HD is al terug naar apple :( )

Apple Support links geprobeerd:
https://discussions.apple.../2465249?start=0&tstart=0
http://support.apple.com/kb/HT4076
http://pondini.org/TM/Airport.html

Helaas allemaal geen oplossing.

Ik ben ten einde raad, ik ben een jaar aan foto's kwijt van mijn dochter ;w Ik dacht dat ik iPhoto zo ingesteld had dat die de foto's in de fotomap op de nas plaatste... helaas niet dus.

Zwaar geïnvesteerd in Mac-shit en het laat je allemaal na 11 maanden in de steek... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Synology is geen Mac shit (hoewel het ook geen shit is) en het ie goed mogelijk dat je Time Machine back-up al langer corrupt was, en dat daarom ook de back-ups niet goed verliepen. Je kunt beter vanaf nul beginnen als back-ups raar beginnen te doen en ik had ook in een eerder stadium twijfels gezet bij de Time Machine service van Synology. Niet dat Synology niet goed is, maar het kan altijd dat er iets mis is gegaan, en nu deden je back-ups raar en heb je dat niet meer gecontroleerd. Om dan te gaan huilen dat Apple je in de steek laat met hun "shit" vind ik erg kort door de bocht, hoe vervelend de situatie ook voor je is.

Je zoekt nu alles bij Apple, maar wat er werkelijk mis is, is je back-up op de Synology. Wat je kunt proberen is om handmatig op het volume te gaan bladeren (als dat toegankelijk is). Je vindt uiteindelijk gewoon je mappenstructuur terug zoals die was, en de iPhoto bibliotheek staat standaard onder <gebruiker>/Pictures/iPhoto Library Als je die hele map kopieert naar een andere locatie (ik zou m niet meteen overschrijven) dan kun je vanuit iPhoto kijken of die Library nog goed is door iPhoto op te starten met option en command ingedrukt. Dan kun je een alternatieve bibliotheek kiezen en dan ga je naar de plaats waar je de bibliotheek van je back-up hebt teruggezet.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Ja okey, ik kan niet alles op apple schuiven idd.

Ik kan wel door de back-up bladeren, maar krijg dan alleen een bestand "2012-01-12-180820.inProgress" Ik heb geen idee waar ik dat mee moet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppTux
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-11-2024
Als daar alleen een .inProgress staat is dat waarschijnlijk een backup die nog bezig is (was) van je nieuwe installatie. Kun je misschien nog in een andere map backups vinden van 'andere' Macs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
via windows... (jaja) vind ik een map; MacBook Pro van 911GT2.sparsebundle. Als ik die open kom ik een map 'bands' tegen, daarin zit een lijst met bestanden met een onbekende extensie van allemaal 8mb groot.
In de hoofdmap (MBP van 911GT2) staan nog een serie kleine bestanden, maar ik kan geen andere mappen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:31
Gooi die .sparsebundle eens op je nas in de timemachine map, en open dan time machine op je mac. Met een beetje mazzal vindt hij die .sparsebundle en kan je die openen :).

edit; zet hem desnoods even temporary op een USB schijf :), die .sparsebundle is namelijk het normale formaat voor een timemachine back-up.

[ Voor 29% gewijzigd door Bloemstukje op 24-01-2012 19:53 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 19:08
911GT2 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:49:
via windows... (jaja) vind ik een map; MacBook Pro van 911GT2.sparsebundle. Als ik die open kom ik een map 'bands' tegen, daarin zit een lijst met bestanden met een onbekende extensie van allemaal 8mb groot.
In de hoofdmap (MBP van 911GT2) staan nog een serie kleine bestanden, maar ik kan geen andere mappen vinden...
Die sparsebundle kun je ook gewoon mounten met je Mac ;) Dan kun je gewoon daarin bladeren en kom je je mappen weer tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Haazzz schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:03:
[...]

Die sparsebundle kun je ook gewoon mounten met je Mac ;) Dan kun je gewoon daarin bladeren en kom je je mappen weer tegen :)
Klopt...mounten gaat... daarna houdt alles op. Ik krijg netjes een image te zien... maar ik zal hem eens op een usb gooien ipv via het netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:02
tip.. kopieer de bestanden van de hd op een andere hd, en ga daarmee aan de gang,
Hoewel hij nu al corrupt is, stel dat je iets per ongeluk verwijderd of wijzigt zou het zonde zijn als dat de enige backup was die je nog had.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Pagina: 1