Namen veranderen met hoofdletters

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik heb een script gemaakt waarin er vanuit een bestand namen omgezet worden in hoofdletters.

Zie - http://pastebin.com/DnZf7dpW

Ik heb een bestand names.txt waarin staat :

peter
pieter
sjaak
harry

Nu kan het script het omzetten naar hoofdletters zodat je het volgende krijgt :

Peter
Pieter
Sjaak
Harry

Nu ik BASH probeer te leren vroeg ik me af of iemand mij uit kan leggen hoe de SED code in elkaar steekt. Eerst had ik namelijk cut gebruikt maar die gaf alleen de eerste letter weer op mijn scherm. (die code staat ook in het script met een # ervoor)

met sed is het gelukt (code gevonden op internet) maar snap niks van de code. Ik weet dat je met SED de expressie kan opzoeken. s/regexp/replacement. maar als je de code leest met de <. en u& snap ik niet waar de auteur deze vandaar heeft. Dit staat bv niet in de man page.

Wie zou mij stap voor stap deze code kunnen uitleggen. Ik ben u eeuwig dankbaar :D

Ja je weet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry hoor, maar Googlen kun je zelf ook. Zoals pedorus met zijn links al laat zien is er daarmee genoeg te vinden. Daarnaast heeft dit niets met bash te maken, net zoals een vraag over calc.exe niets met batch te maken heeft. Over het gebruik van *nix-commando's kun je in Non-Windows Operating Systems praten (zoals je ook in Waar hoort mijn topic? had kunnen lezen) maar aangezien ze ook daar van je verwachten dat je zelf even wat onderzoek doet gaat dit topic dicht.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.