VPN werkt niet over draadloos (Error #619) maar wel bedraad?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik probeer een VPN verbinding op te zetten met mijn Universiteit. Dat werkt als ik verbinding maak met m'n desktop, die met een ethernet kabel aan de router hangt. Probeer het echter met mijn laptop (of met de laptops van mijn 2 huisgenoten) dan krijgen we/ik steeds foutmelding #619.Ik gebruik vrijwel nooit m'n VPN verbinding maar hij heeft het altijd gedaan... tot nu.
Ik kan het niet verklaren. Ik heb de verbinding al een aantal keer opnieuw toegevoegd/ingesteld en de router ook al eens uit en aangezet, maar ook dat mocht niet baten.
Vooral dat 3 draadloze laptops niet kunnen verbinden en m'n desktop met kabel wel vind ik vreemd....

Heeft er iemand tips?
Alle systemen draaien Windows 7 64-bit en het gaat om een PPTP VPN verbinding.

Alvast bedankt!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:14
Ik heb soortgelijke verschijnselen gehad bij mijn ouders thuis met mijn werklaptop en de VPN-verbinding naar het werk. Dit werkte wel via bedraad netwerk, maar niet via Wireless. De router in deze was een Speedtouch-ding.

Nu ik op mezelf woon heb ik een D-Link DIR-655 router, en hier lukt het me wel om via Wireless een VPN-verbinding op te zetten. Ik vermoed dus dat bepaalde routers het niet aankunnen of dat het iets te maken moet hebben met bepaalde instellingen. Op mijn eigen router heb ik (naast de standaard IP en poort toewijzingen) niets extra's ingesteld wat te maken heeft met VPN.

Ik kan me voorstellen dat je aan mijn reply niet concreet iets hebt, maar ik hoop toch dat ik je een beetje de goede richting in zet (het checken van instellingen of het proberen van een andere router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Error 619 wordt vaak veroorzaakt door firewall instellingen. Een rule toevoegen in de firewall wil vaak helpen.
Zie de link hieronder voor de Erasmus Universiteit

http://www.eur.nl/erna/netwerk/vpn_connectiontool_fsw/#c11