Gekocht op Ebay, 45 dagen verstreken, geen reactie meer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Tweakers,

Ik zal mijn verhaal zo kort maar krachtig proberen te omschrijven.
26 oktober 2011 heb ik voor de Wii 2 wii remote's besteld via Ebay.
Direct betaald via Paypal.

Van de verkoper vernomen dat de controllers opgestuurd zijn.
18November 2011 weer contact opgenomen met de verkoper, vanwege het feit dat ik ze niet heb ontvangen.
De verkoper gaf aan de controllers opnieuw te versturen, gezien het feit dat ik ze nodig had ermee ingestemd

Ik heb gevraagd of het met een T&Tcode opgestuurd kan worden maar dat kon niet, ook niet tegen meerprijs.
Gezien de positieve feedback die deze verkoper heeft gekregen, maar voordeel van de twijfel gegeven.

Vanwege eigen drukte en onoplettendheid waren de 45 dagen verstreken om een geschil te openen bij Paypal, en weer de verkoper gemaild dat ik nog steeds niets binnen heb gekregen.

Aangegeven dat ik nu toch echt mijn geld terug wil, gezien de zéér lange periode, en geen enkele eigen input van de verkoper.
De verkoper zou het geld terug storten, maar helaas nog niets gezien na 1 week.

Weer opnieuw gemaild met de vraag waar het blijft, ineens komt de verkoper met het verhaal dat het al meer als 2 maanden geleden is en nu geen refund kan uitvoeren. Ik teruggemaild dat hij gewoon een paypal overboeking naar mijn paypal mag uitvoeren.

Geen reactie meer.

Ondertussen Ebay & Paypal gemaild, maar helaas die kunnen niets doen. (Ja mijn eigen schuld!!! )
Ebay gaf wel aan om aangifte te doen bij de politie, en dat Ebay aan alle verzoeken van de politie gehoor geeft en zeker meewerkt.

Nou heb ik ondertussen de verkoper weer gemaild, en krijg weer reactie met sorry voor de manier van handelen, met de vraag of hij het opnieuw moet opsturen met T&T code.

Aangegeven dat het de vorige keer niet kon en nu echt mijn geld terug wil. De verkoper gaf aan het geld terug te storten als ik mijn paypal mailadres opgeef.

Ik mijn paypal-adres gemaild en weer geen reactie.

Wat ik mij nu afvraag heeft die aangifte echt zin? Iemand ervaring hiermee?
Ik vind het de moeite niet waard om voor 20dollar een aangifte op te nemen (Als dat al mogelijk is).

Helaas kan ik ook geen feedback meer achter laten, nu zie ik wel dat de verkoper producten voor nog geen dollar aanbied, ik denk er dan ook over om 1 zo'n product te kopen op mijn feedback achter te laten.

Extra informatie:
Ik weet dat het mijn eigen schuld is dat de termijn verstreken is om een geschil te openen. Maar ik bekijk de mogelijkheden, wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:48
Vervelende ervaring! Ik denk dat je het verlies moet nemen en inboeken als leerproces. Nog even feedback bij de verkoper plaatsen en het verder laten rusten. 20 dollar is alle stress niet waard! Zelf doe ik het liefst online.aankopen via cc. Ik heb het idee dat dit soort situatiesbeter zijn afgedekt, al is deze betalingsvorm niet altijd mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:41
Verlies nemen en een moordende feedback op zijn Ebay account geven.

En leren voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
you've just been jacked!

kl*te voor je!
maar hier valt relatief zeer weinig aan te doen!
ben bang dat je al je geld wat je over hebt gestort kwijt bent!
maar Pay-Pal geeft je toch het gestortte bedrag (van het nooit ontvangen product) gewoon weer terug via bepaalde regelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 22:08
Ik denk dat je beter je verlies kan nemen.
Mijn tip:
Ga nooit akkoord met opnieuw versturen.
Dan zit dan zo over de 45 dagen heen.
Laat dan je geld terug storten en bestel opnieuw.

@hardwarejunk
eerst even lezen voordat je wat zegt..
ictinteresse schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:51:
[...]
Vanwege eigen drukte en onoplettendheid waren de 45 dagen verstreken om een geschil te openen bij Paypal, en weer de verkoper gemaild dat ik nog steeds niets binnen heb gekregen.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

maartend schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:53:
Verlies nemen en een moordende feedback op zijn Ebay account geven.

En leren voor de volgende keer.
Dit eigelijk. Ik doe al jaren zaken via Ebay, hoofdzakelijk aankopen, maar heb pas 1x 'problemen' gehad met aankopen. Zelfs als ik zelf zo dom was niet op te letten (code voor US ipv EU etc) waren ze toch altijd netjes en ik kreeg mijn geld terug/ander product.

Ik geef ook pas feedback als ik het product heb, zodat als het fout gaat, je alsnog een slechte feedback achter kan laten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:09
voor de volgende keer bij argwaan gewoon een paypal geschil openen. Men word dan over het algemeen een stuk actiever om alles tot een goed eind te brengen. Die 20 dollar bij je waarschijnlijk kwijt. Al kan het geen kwaad om er nog eens een mailtje aan te wagen. Het feit dat hij terug mailt vind ik toch al iets zeggen eigenlijk.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

tja, ook een keer gehad,
60 euro van mijn zuurverdiende geld* betaald voor een specifiek model asus moederbord, een cheapo OEM intel bordje gekregen wat niet de features had waarvoor ik uberhaupt dat bijzondere bord wou, teruggestuurd, tegenpartij claimed nooit ontvangen, weg geld, weg verzendkosten en weg moederbord.
gelukkig staan er nog vele vele goede ebay-transacties tegenover, dus ik schrijf t maar bij als pech.. en denk dat dr voor jou ook niet veel meer opties zijn.. :) volgende keer binnen die 45 dagen een geschil openen, dat vergeet je iig nooit meer ;)

(*ik was toen 15, en toen was dat mn halve maandsalaris)

[ Voor 5% gewijzigd door AlexanderB op 25-01-2012 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klopt je adres wat gekoppeld is aan zowel je paypal en ebay account? Is het misschien mogelijk dat het om namaak producten gaat (vaak uit China) welke door de douane vernietigd worden? Geen idee eigenlijk of je hier bericht van krijgt als dit gebeurt.

Verder is een pakketje aan mij ook eens pas na 2,5 maand aangekomen omdat de verkoper per ongeluk Nederlandse Antillen ipv Nederland op het verzendlabel had geschreven. Dus wie weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
@ Luit

Mijn adres klopt. Het gaat inderdaad om een namaak product, echter als het bij de Douane zou liggen zou ik daar toch bericht van krijgen.
De totale winkelwaarde in NL is nog geen 50 euro.

Zoals ik hierboven ook al duidelijk heb vermeld, zie je dat we nu al 3 maanden verder zijn?

@ De rest:
Helaas kan ik ook geen feedback meer achterlaten, daar heb je maar 60 dagen de tijd voor.

Ik denk dat ik toch een product van een dollar ga bestellen en dan hem een negatieve feedback achterlaten.
Ik KAN natuurlijk dan ook zeggen dat ik hem niet heb gekocht en dan mijn geschil openen.

Wellicht dat ik alsnog dezelfde product bij hem bestel, mijn neefje wilt er ook nog wat namelijk!

Bedankt voor zover voor de reacties.

Helaas niemand die een richting kan opgeven met betrekking tot de aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
Al zijn die 45 dagen nog niet verstreken doet Paypal nog niks voor je. Althans, dat is mijn ervaring met producten die ik gekocht had maar totaal onbruikbaar doordat ze volledig stuk waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
*snip* quote ingekort

Jammer genoeg kan dit ook een nadeel zijn voor de verkoper. Als jij als verkoper gewoon iets in goede staat op stuurt en de ontvanger gaat claimen dat het product niet deugt ben jij mooi je geld kwijt als verkoper omdat paypal de koper helpt.. Ik heb zelf ook een keer iets niet ontvangen (ging om een serial code via email dus ook geen bewijs) paypal stort gewoon zonder te mekkeren het geld terug. Stel je voor dat de koper de code wel zou ontvangen en alsnog een claim indiend ben je als verkoper de zak.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 16:10 ]

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
tjtristan schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:00:
[...]

[...]

[...]

Jammer genoeg kan dit ook een nadeel zijn voor de verkoper. Als jij als verkoper gewoon iets in goede staat op stuurt en de ontvanger gaat claimen dat het product niet deugt ben jij mooi je geld kwijt als verkoper omdat paypal de koper helpt.. Ik heb zelf ook een keer iets niet ontvangen (ging om een serial code via email dus ook geen bewijs) paypal stort gewoon zonder te mekkeren het geld terug. Stel je voor dat de koper de code wel zou ontvangen en alsnog een claim indiend ben je als verkoper de zak.
Dat is natuurlijk onder andere ook een risico van Ebay. Natuurlijk is het ook zo dat als er geen product-garantie gegeven zou worden, er ook echt stukken minder verkocht zou worden.

Het gaat inderdaad om principes in deze, echter is het ook iets voor de verkoper om iets met een Track&Trace te versturen zodat deze bewijs heeft dat het product aankomt.
(Dan ben je ook verzekerd voor beschadigingen o.i.d. dacht ik)
Pagina: 1