Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MySQL] select all with matching string from table

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 10:00
Ben nogal MySQL en PHP noob, maar ik probeer een highscore te maken. Nou heb ik het zover dat ik de naam van de speler, zijn score en de naam van het level in de highscore lijst zet, maar ik wil bij een request ALLEEN de scores op 'levelname' zien. Hoe verwerk ik dat hierin?
code:
1
$sql = mysql_query("SELECT * FROM highscores ORDER BY score DESC LIMIT 10");

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Wat heb je zelf al geprobeerd? Hoe ziet je database eruit?
krijg niet echt het idee dat je zelf al iets geprobeerd hebt...

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 10:00
Database is een enkele table met player (string), score (float), en levelname (string). Verder kan ik niet echt iets handigs vinden in de MySQL documentatie.

[ Voor 28% gewijzigd door Wolfos op 24-01-2012 14:44 ]

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
dit klinkt een beetje als een huiswerk opdracht, maar om je het voordeel van de twijfel te geven: misschien wat te voorbarig...

het is niet handig om dit 1 tabel te stoppen. Ik zou eerder de velden elk een aparte table geven, dus "players", "score" en "levels".

Dan kun je met joins of subqueries je informatie verzamelen.

een tip: google eens op mysql en "group by"

[ Voor 5% gewijzigd door steffex op 24-01-2012 14:47 ]

Verwijderd

$sql = mysql_query("SELECT * FROM highscores WHERE levelname = 'noobparadise' ORDER BY score DESC LIMIT 10");

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar hoe een whereclause werkt voor filtering kun je echt in elke beginnerstutorial vinden. Een noob zijn (jouw woorden ;)) is niet erg maar ook een noob kan even een beginnershandleiding erbij pakken en gewoon lezen wat daar staat. Filtering staat sowieso op de eerste paar bladzijden van elk boek of tutorial.

Dit topic gaat op slot wegens gebrek aan eigen inzet. Dat is je al vaker gezegd trouwens. De volgende keer dat je met zo weinig eigen inzet een topic openen kun je meer consequenties verwachten dan een slotje.

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 24-01-2012 14:54 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.