Voor het serializen van een object in een leesbaar formaat grijp je eerst naar de prima XMLSerializer, tot je erachter komt dat die als eis heeft dat je parameterless constructors moet hebben, iets wat niet altijd eenvoudig te realiseren is. Nu is er een alternatief, de DataContractSerializer, die soort van lazy initialization heeft (niet onderwerp, dus niet zeiken
)
Ranzige code als voorbeeld:
Nu krijg ik echter namespace not found error, terwijl ik netjes System.Runtime.Serialization gebruik.
"Wat heb je zelf gevonden?":
dat mensen vaak lopen te klooien met hun eigen namespace, maar dat gebruik van "normale" library classes niet vaak misgaat op internet, niet vaak genoeg dat ik er een normaal topic over vind.
Ranzige code als voorbeeld:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| using System; using System.Collections.Generic; using System.Text; using System.Runtime.Serialization; using System.IO; using Sytem.XML; namespace sandbox { class Program { public static string mypath = "D:/test.xml"; static void Main(string[] args) { something Something = new something("test"); using (Stream stream = File.Open(Program.mypath, FileMode.Create)) { DataContractSerializer serializer = new DataContractSerializer(typeof(something)); serializer.Serialize(stream, Something); } } } [Serializable()] public class something { private string bla; public something(string s) { bla = s; } } } |
Nu krijg ik echter namespace not found error, terwijl ik netjes System.Runtime.Serialization gebruik.
"Wat heb je zelf gevonden?":
dat mensen vaak lopen te klooien met hun eigen namespace, maar dat gebruik van "normale" library classes niet vaak misgaat op internet, niet vaak genoeg dat ik er een normaal topic over vind.
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB