Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg de Acer Liquid Metal te kopen.

Ik twijfel alleen omdat er zo ontzettend weinig opslag-geheugen in zit. Ik lees op forums dat mensen dat heel irritant vinden. Constant meldingen "geheugen vol" bij het installeren van apps etc.

Is 512 MB geheugen echt te weinig of valt dat mee?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Hangt ervan af waarvoor je hem allemaal gaat gebruiken, en dus welke apps je gaat installeren.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:39:
Is 512 MB geheugen echt te weinig of valt dat mee?
Wat heb je zelf zoal onderzocht voordat je dit topic opende? Er is vast meer te vinden dan 'anderen vinden het ook irritant'.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ahja, nou bijv. Skype, Plants vs Zombies, Whatsapp, wat windsurf apps, Volkskrant App, Tweakers app, ING app, buienradar App, etc... Ik zou zeggen "standaard" gebruik?

Off topic: Wat ik niet begrijp is dat als je constant gezeik hebt met zo'n telefoon vanwege (te?) weinig geheugen, wat heb je dan aan zo'n telefoon? En ja ik heb (uiteraard) gezocht, vandaar mijn vraag. Een oplossing heb ik er niet voor gevonden. Na 6-8 uur lezen over deze telefoon d8 ik: ik post eens op tweakers... Andere telefoons hebben dat toch hetzelfde probleem? Is er een oplossing voor?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ermee bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 15:57
Mijn Optimus 2X heeft 512MB gedeeld gegeugen. er is ongeveer 384MB als ram voorzien en de rest als gegeugen voor de GPU. Ik heb nog nooit een vol ramgegeugen gehad. dus ik vind 512 MB genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het gaat niet om RAM maar om opslaggeheugen. Volgens de specs kan er een SD kaart in. Die kun je dan toch een grotere nemen dan 512 lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik lees overal dat je (veel) apps niet altijd op een SD kan installeren. Net als Widgets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:52:
ja maar ik lees overal dat je (veel) apps niet altijd op een SD kan installeren. Net als Widgets...
Als je hem root kan je wel ''alle'' apps naar SD verplaatsen. Heb zelf een HTC Legend en heb hem ook gerooted, alleen vanwege het probleem dat ik ook weinig geheugen erin heb zitten (ook 512 mb geheugen). Heb nu bijna alle apps gewoon op mijn SD kaart geinstalleerd , en weinig last van te weinig geheugen. Heb nu in totaal er 85 apps op staan :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
Als je van plan bent te rooten en met custom roms/scripts aan de slag te gaan is dit absoluut geen probleem, dan kan je namelijk een een ext3 of 4 partitie op je SD aanmaken welke doormiddel van een scipt gezien wordt als (onderdeel van) je /data (waar je apps en instellingen op staan)

heb je hier geen trek in, en wil je gewoon recht uit de doos een geen gezeik toestel met ruim geheugen, dan zou ik verder kijken.

kan het zo snel niet vinden hoeveel ruimte dit toestel heeft voor /data, maar 512 ROM betekend meestal dat dit gedeeld moet worden met nog wat andere partities, zoals cache, system, recovery. zodoende blijft er vaak maar tussen de 150 en 300 MB over voor apps, persoonlijk vind ik dit te weinig en draai dan ook een extra SD-ext partititie op mijn HD2.
(de HD2 heeft ook 512 ROM en nu met ICS heb ik 220 MB voor system nodig, waardoor er maar zonder ext maar 170 MB voor data/apps over blijft, er zijn ook gestripte roms van onder de 100 MB met dus meer ruimte voor data, maar dat zijn dus ook wel echte custom roms)

[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 24-01-2012 15:41 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
he Prulleman (en anderen), bedankt voor je antwoord!
Precies wat ik bedoel. Ik wil best rooten, alleen ik heb dus geen fuck verstand ervan. Heb net geprobeerd Ubuntu op mijn Sony Vaio te zetten en dat lukt dan wel maar dan doet de camera het weer niet. Zo'n gezeik allemaal.. Is het lastig om Apps naar je SD te schrijven mbv partitie manipulatie of MOET je dan echt met een custom rom aan de slag?

Ik vraag me sowieso af waarom smartphone makers niet meteen toestaan dat je apps kan installeren op een SD kaart. Vreemd toch?

Tja, welke foon heeft wel genoeg geheugen is wel out of the box bedrijfsklaar en biedt ook veel bank 4 your €?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schallieBE
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-12-2022
Ik heb hem net bij The Phone House gehaald, en na het installeren van een aantal apps hou ik nog 22 MB over van de 163 MB die gebruikt kan worden voor apps. Je kan (delen) van sommige apps wel naar de SD-kaart verplaatsen zonder te rooten.

Ik heb er een namiddagje mee kunnen spelen, en ik kan wel zeggen dat ik er content van ben. Ik heb hem gekocht voor €129, en voor die prijs is ie echt geweldig! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schallie, laat anders over een week nog eens weten hoe die bevalt. Als je apps wil installeren terwijl je Liquid Metal aangeeft dat het geheugen vol zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:27:
schallie, laat anders over een week nog eens weten hoe die bevalt. Als je apps wil installeren terwijl je Liquid Metal aangeeft dat het geheugen vol zit!
Heb zelf een tattoo met 512M rom
Standaard was er 200Mb voor apps, dit was snel te weinig
Ik gebruik hem nu 2 weken en heb via wat scriptjes de ruimte voor apps vergroot naar 320Mb, dit is voor mij ruim voldoende met wat spelletjes, apps, en zelfs navigatie!

En een custom ROM installeren is makkelijker dan je denkt(misschien zelfs simpeler dan ubuntu installeren als je de stappen goed volgt, alleen de rooten kan zoms een flinke klus zijn), als je hiervoor 2 uurtjes uittrekt moet het wel lukken, en dan kan je ook apps verplaatsen naar een EXT partitie, maar voor mij is dat niet nodig ;) !
Pagina: 1