Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 09:28
Goededag dames en heren,

Thuis heb ik een NAS staan met 2x 2TB Samsung F4EG harde schijven.
Nu staat hier al heel wat data op, maar ik heb besloten om het virtueel te draaien.

Omdat ik op dit moment 2 als server dienst doende computers heb, wil ik daar weer 1 van maken, aangezien we binnenkort gaan verhuizen (we betalen nu nog onbemeterd).

Nou was mijn vraag, kan ik de data (zonder een mirror te maken op een andere schijf) bewaren en gebruiken als ik de NAS virtueel draai?

Ik heb gegoogled en gezocht, maar kon hier niks over vinden.

Ik ga er zelf niet van uit, maar ik weet ook niet veel over het virtueel draaien.

Ik wou dan Windows 7 als boot OS (voor mijn DC++ hubs) en dan FreeNAS (of Ubuntu) als virtueel gebruiken.

Ideeën zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:55

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Enkele vragen wat voor NAS heb je nu? Welke VM software wil je gaan gebruiken? Welke hardware wil je gebruiken als host systeem en wat bedoel je nu precies met een NAS virtueel draaien? FreeNAS in een VM?

Met andere woorden, ik denk dat je alles even iets duidelijker moet benoemen, daarnaast twijfel ik of je wel in het juiste subforum zit. Aangezien dit hier is voor IO controllers en opslag media bedoelt. Virtualisatie hoort meer thuis bij servers en netwerken (Professioneel), maar ik wacht je extra info. even af. :)

[ Voor 44% gewijzigd door _Dune_ op 24-01-2012 13:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 09:28
De NAS die ik heb is gewoon een PC
MSI moederbord (MS-7181)
2 GB werkgeheugen

Ik draai nu alleen FreeNAS maar wil dus FreeNAS in VM gaan draaien (al eerder gedaan).

Maar wil mijn data dus niet kwijt.

Ik wist niet waar het anders wel bij paste, want het is niet echt een server, maar meer om de opslag eigenlijk.
Mag wel verplaatst worden als het fout is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 21:32
Turk schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:10:
want het is niet echt een server, maar meer om de opslag eigenlijk.
Wat is er in dat geval op tegen om de NAS op te doeken en de data onder Windows 7 te stallen :? Ik heb in thuissituaties een virtuele NAS nog nooit écht meerwaarde zien leveren.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous