Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lekenvraag: Is dit te maken zonder programmeer kennis?

Pagina: 1
Acties:
  • 613 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na aanleiding van de reacties een herziend verhaal.

Gebruikers komen op de pagina en zien per land of thema het meest populaire thema en door in te loggen kunnen ze mee stemmen. Het inloggen wil ik laten verlopen door het gebruik van facebook connect.

Na het inloggen kunnen ze per thema eenmalig stemmen, of zelf een thema toevoegen welke 5 goedkeuringen of supporters moet hebben via facebook. Dit wil ik ze doormiddel van een direct link laten doen.

De data die word opgeslagen gebeurt in een database, hierbij denk ik aan het thema zelf, een tag qua topic, een tag qua land hoeveelheid stemmen op ja, hoeveelheid stemmen op nee en evt data van de gebruikers die gestemd hebben.

Met deze data wil ik de voorpagina creëren waarop per land of topic de meest populaire thema's weergeven worden met de daarbij behorende ja's en nee's in procenten. Populariteit wil ik kunnen baseren op het aantal totale votes en evt voor trending topics op basis van het aantal votes dat ervoor binnen komt per dag.

- Facebook connected
- Database nodig
- Interface

Als leek zijnde klinkt dit uiterst simpel, maar helaas door het gebrek aan kennis is het mij onduidelijk of dit een
juiste statement is.

Mijn vraag is dan ook, is dit iets wat ik met de implementaties van enkele bestaande scripts in elkaar kan zetten of is dit werk voor de professionals?

Graag hoor ik jullie mening hierover, om te kijken of het interessant is om er mee verder te gaan.

Bij voorbaat dank.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 11:16 . Reden: Herziening van tekst na aanleiding van feedback ]

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:40
volgens mij sla je een aantal stappen over. Voordat je überhaupt in oplossingen gaat denken, moet je eerst de functionaliteit helder hebben. Aangezien ik je verhaal drie keer heb doorgelezen voordat ik er iets van begreep, kun je niet over een duidelijk verhaal praten.

Schrijf eens precies op wat de werking moet zijn. Daar bedoel ik mee dat je termen zoals "ergens verwerkt"...
Waar is ergens, wat moet er verwerkt worden, hoe...

Zet dus eerst eens het verhaal duidelijker op papier, en schrijf een functioneel ontwerp!

[ Voor 3% gewijzigd door 107mb op 24-01-2012 11:04 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
Als je het niet probeert, lukt het zeker niet. Echter denk ik dat het nog iets te hoog gegrepen is als je geen kennis hebt van deze materie. Helemaal met kant-en-klare scripts gaat je niet lukken, daarvoor is je vraag te specifiek.

Verwijderd

Topicstarter
107mb schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:03:
volgens mij sla je een aantal stappen over. Voordat je überhaupt in oplossingen gaat denken, moet je eerst de functionaliteit helder hebben. Aangezien ik je verhaal drie keer heb doorgelezen voordat ik er iets van begreep, kun je niet over een duidelijk verhaal praten.

Schrijf eens precies op wat de werking moet zijn. Daar bedoel ik mee dat je termen zoals "ergens verwerkt"...
Waar is ergens, wat moet er verwerkt worden, hoe...

Zet dus eerst eens het verhaal duidelijker op papier, en schrijf een functioneel ontwerp!
Bedankt voor de feedback, heb het verhaal herzien en hoop dat het iets duidelijker is wat ik wil. Helaas is door mijn gebrek aan technische kennis het ontwerp gebaseerd op de gebruikers ervaring die ik graag wil creëren.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:18:
Helaas is door mijn gebrek aan technische kennis het ontwerp gebaseerd op de gebruikers ervaring die ik graag wil creëren.
Helaas zul je zelf die kennis moeten opdoen middels de nodige boeken, tutorials, cursussen en whatnots waarvan het web vergeven is. Als je die kennis niet hebt of wilt opdoen kun je 't zaakje uitbesteden (Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod! of http://jobs.tweakers.net).

We zitten hier niet om offertes te maken, indicaties te geven, plannen te jureren of beoordelen op haalbaarheid etc. Zie ook Waar hoort mijn topic?. Concrete technische (implementatie- danwel ontwerptechnische) vragen zijn van harte welkom. "Is dit haalbaar" levert geen zinnige discussie; voor de een is zoiets peanuts, voor de ander zal 't een hel worden om te bouwen.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 24-01-2012 11:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Iemand die niet kan programmeren kan net zo goed een site in elkaar zetten als iemand zonder metselervaring een muurtje kan bouwen. Het lukt vast wel en uiteindelijk zal het vast als een muurtje uitzien maar helemaal recht wordt het waarschijnlijk nooit en tot de eerste windvlaag voorbij komt zal je nooit weten hoe stevig het zaakje is.

Facebook connect kan best pittig zijn voor een beginner en je beoogde resultaat heeft wat valkuilen op het gebied van beveiliging. Zonder je te willen ontmoedigen: als het meer is dan een hobbyprojectje dan zou ik het door iemand laten doen die verstand van zaken heeft.

edit:
Ouderwets weer eens door een slotje van RobIII heen gepost.

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 24-01-2012 11:37 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.