Ik heb de volgende crontab
De volgende regel lijkt niet te werken:
Ik heb het even gechecked en ik vind nu (24 januari 10.40 uur) nog keurig bestanden die voldoen aan het criteria '/tmp/open-uri*' daterend van 23 januari 20.45 uur.
Ik dacht toch echt dat de cronjob na 120 minuten de bestanden verwijder
Anyhow als ik handmatig de volgende code uitvoer in bash dan worden de bestanden die aan het criteria voldoen WEL verwijderd:
Ik heb ook gekeken in '/var/log/syslog', maar de cronjob lijkt goed te lopen. Iemand enig idee?
Ik heb even met het command 'top' gekeken of 'find' gaat lopen. Dat gebeurt wel, maar zonder resultaat.
Ook als ik de output probeer weg te schrijven naar een logfile, krijg ik een lege logfile:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| PATH=/usr/local/bin # check if resque tasks needs to be generated * * * * * cd /rails_application/current && RAILS_ENV=production rake cron:generate_resque_tasks #send the daily mails 2 0 * * * cd /rails_application/current && RAILS_ENV=production rake cron:send_daily_emails #check if a scraper task alert email needs to be sent @hourly cd /rails_application/current && RAILS_ENV=production rake cron:check_scraper_task_runs #Setup NTPDATE @hourly /etc/network/if-up.d/ntpdate #remove old temporary files for open-uri @hourly /usr/bin/find /tmp/open-uri* -mmin +120 -exec rm {} \; # This file is checked by Nagios so it can determine if the cronjob is still running * * * * * /bin/date > /var/log/successfull_cron |
De volgende regel lijkt niet te werken:
code:
1
2
| #remove old temporary files for open-uri @hourly /usr/bin/find /tmp/open-uri* -mmin +120 -exec rm {} \; |
Ik heb het even gechecked en ik vind nu (24 januari 10.40 uur) nog keurig bestanden die voldoen aan het criteria '/tmp/open-uri*' daterend van 23 januari 20.45 uur.
Ik dacht toch echt dat de cronjob na 120 minuten de bestanden verwijder
Anyhow als ik handmatig de volgende code uitvoer in bash dan worden de bestanden die aan het criteria voldoen WEL verwijderd:
code:
1
| /usr/bin/find /tmp/open-uri* -mmin +120 -exec rm {} \; |
Ik heb ook gekeken in '/var/log/syslog', maar de cronjob lijkt goed te lopen. Iemand enig idee?
Ik heb even met het command 'top' gekeken of 'find' gaat lopen. Dat gebeurt wel, maar zonder resultaat.
Ook als ik de output probeer weg te schrijven naar een logfile, krijg ik een lege logfile:
code:
1
| @hourly /usr/bin/find /tmp/open-uri* -mmin +120 -exec rm {} \; > /var/log/temp_log |
[ Voor 9% gewijzigd door van.der.schulting op 24-01-2012 11:43 ]