Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3rd party software in installer eigen software

Pagina: 1
Acties:

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 20:09
Ik heb een aanbod gehad om in de setup van mijn freeware applicatie InstallMonetizer toe te passen. Dat houd in dat setup's van bing / realplayer endergelijke toegevoegd worden aan mijn installatie.

Nou ben ik daar persoonlijk niet zo enthousiast over, maar aan de andere kant claimen ze wel leuke inkomsten.

Ik zal even wat meer vertellen over mijn (hobby) applicatie voordat ik mijn vragen stel.

Het programma

Het gaat om Picto Selector (knip) waarmee dagritme kaarten en schema's gemaakt worden. Ook zijn er ruim 22000 plaatjes in de installatie opgenomen (die bijna 200MB groot is)
Het wordt met name door ouders en leerkrachten van kinderen met autisme gebruikt. Maar ook logopodisten en andere therapeuten weten het ondertussen te vinden.
Omdat het in meerdere talen beschikbaar is heb ik dagelijks 400 bezoekers vanuit met name Amerika en Europa.
Inkomsten krijg ik uit google advertenties en donaties (niet zo heel veel, maar genoeg om de website kosten te dekken)

InstallMonetizer

knip
Claimt:
Below are some network averages (eCPM):
**1000 USA offer screens displayed: $420.00
**1000 European offer screens displayed: $265.00

Vragen
  • Hebben mensen hier ervaring met dit soort bedrijven en Installmonetizer in het bijzonder?
  • Weten jullie alternatieven om met een freeware product wat inkomsten te genereren zonder de website of het programma helemaal vol te stoppen met advertenties?

[ Voor 2% gewijzigd door samo op 24-01-2012 16:37 . Reden: De vermelde URL's zijn niet relevant voor de discussie ]

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:22

samo

yo/wassup

Deze discussie is een beetje lastig te voeren als we het gaan hebben over ervaringen van slechts één aanbieder. Daarom heb ik even de linkjes verwijderd naar jouw software en de advertising-partner.
De discussie over betrouwbare advertising-partners die op deze manier extra omzet aanbieden is natuurlijk wel welkom!

Zelf ben ik erg huiverig voor het installeren van irrelevante add-ons bij relevante software. Het lijkt mij dat je - voordat je in zee gaat met een partij die dit aanbiedt - goed kijkt hoe jouw potentiele klanten hierop reageren. Verder vind ik de belofte misschien iets te positief, en daarom twijfelachtig. Maar dit zeker wel vanuit een positie waar ik niet weet wat marktconform is. Misshchien kan iemand daar meer over vertellen?

Het lijkt mij belangrijk om 100% zeker te zijn dat dit geen spyware-verspreider is.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• GabberKooij
Mijn doelgroep is over het algemeen niet erg technish aangelegd en de kans bestaat dat de vetste knop tijdens het installeren steeds ingedrukt wordt waarna collega tweakers homepagina's en endergelijke weer goed mogen gaan zetten.

Dat weerhoud me er dan ook van om van deze partij gebruik te maken, maar wellicht zijn er vergelijkbare partijen die minder agressief te werk gaan.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom overweeg je niet gewoon een "Donate" knop (of een link naar je site naar een specifieke "Donate" pagina) oid in je applicatie? Dan blijft 't vrijblijvend, duw je niemand rommel door de strot (al dan niet bewust voor de gebruiker) en kan men ook zelf 't bedrag bepalen. Je zou zelfs een 'nag screen' kunnen gebruiken dat weg gaat na een donatie. Als je applicatie nu freeware is en je wil er gewoon "voor de leuk" iets aan overhouden dan lijkt me dat de way to go (hoewel met nag-screen e.d. het al snel naar shareware gaat).

Als 't bittere noodzaak is omdat je er je brood mee verdient ofzo is 't andere koek natuurlijk. Dan kun je een "pro" en "light" versie overwegen oid bijv.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 25-01-2012 08:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als 't bittere noodzaak is omdat je er je brood mee verdient ofzo is 't andere koek natuurlijk. Dan kun je een "pro" en "light" versie overwegen oid bijv.
Wat mij sowieso een goede lijkt om op die manier geld te onttrekken aan je project :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:22

samo

yo/wassup

Wat je met een light- en pro-versie wel goed doet, is dat je niet hoeft samen te werken met een partij die - wellicht onbetrouwbare - 3rd party software gaat toevoegen aan jouw distributie. Je houdt meer controle over wat je aanbiedt.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• GabberKooij
De symbolen die een belangrijk onderdeel van het programma vormen zijn Creative Commons voor niet commercieel gebruik. Dit is de reden dat ik geen light / pro versie kan maken. Tenzij ik de download in stukken ga opknippen maar dan zullen veel gebruikers afhaken.

Daarnaast vind ik het heel belangrijk dat iedereen toegang heeft tot hulpmiddelen als dit, ook daarom wil ik zo min mogelijk barrieres opwerpen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Jij denkt dat Monetizer het niet commercieel maakt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• GabberKooij
BtM909 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:18:
Jij denkt dat Monetizer het niet commercieel maakt?
Zo ver ik kan zien niet, iedereen blijft gewoon de beschikking over het programma houden en is niet verplicht om de aangeboden extra software te installeren.
Alleen staat de manier waarop die extra software wordt aangeboden me tegen, omdat ze bijvoorbeeld de knoppen standaard aan zetten end. Dus de meeste mensen die next next next klikken zitten met dat spul opgescheept. Daarbij lijkt het net alsof je de setup stopt wanneer je op decline klikt.
Maar misschien zijn er alternatieven die bijvoorbeeld alleen een reclame pagina laten zien in de installatie. En in dat geval ben ik wel geintereseerd in de ervaringen daarmee.

Het is mezelf in ieder geval wel duidelijk dat ik de methode van Monetizer niet wil gebruiken. Pro/Light versie is geen optie en een donatie knop heb ik al wel op de website. Het dekt gelukkig de kosten, maar een beetje meer dan dat zou leuk zijn. En ideeen daarover zijn welkom :-)

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
BtM909 heeft gelijk. Je bent dan al hartstikke commercieel bezig (want je verdient er geld mee).

Die extra knoppen moeten trouwens ook echt standaard aan staan als je er daadwerkelijk iets mee wil verdienen. Dat geldt voor alle advertentiemogelijkheden die verdergaan dan een simpele banner waar je bijna niets mee binnenhaalt. Als je dit niet doet, dan verdien je weinig tot niets. En tja, het is een vorm van "misbruik" maken van de onoplettende gebruiker, maar als je iets wil verdienen moet je je gebruikers helaas altijd wat "aanmoedigen" omdat ze bijna nooit uit zichzelf zullen zeggen van "hey tof programma / site, ik wil je er veel $$$ voor betalen!!1!", net zoals je dat zelf waarschijnlijk ook niet zou doen wanneer alles toch al 'gratis' te gebruiken is :)

Wil je je niet schuldig maken aan rare praktijken, dan zal je goed (en zelf, want anderen weten niet wat jouw smaak is) je advertentienetwerken moeten beoordelen en monitoren op het tonen van de juiste advertenties. Dat is niet de taak van de mensen die je software willen gebruiken.

Met InstallMonetizer heb ik trouwens geen ervaring, maar andere bedrijven zoals bv. Pontiflex wel. Die laatste zou je bv. kunnen inzetten op je site voordat er iets te downloaden valt. Het is vrijblijvend, maar als je het goed doet en redelijk wat nieuwe downloads per dag hebt dan zullen er genoeg mensen zijn die actief de "offers" aanvinken, waardoor je zeker minstens het dubbele tot het tiendubbele van simpele bannertjes kan verdienen (afhankelijk van je implementatie, aanmoediging en beschikbare aanbiedingen).

Daar hebben ze trouwens ook goede ondersteuning van de account managers als je redelijk wat hits binnenhaalt. Krijg je er een toegewezen, luister dan absoluut goed naar deze mensen, want zij hebben dezelfde interesses als jij (nl. zoveel mogelijk geld verdienen) omdat de advertentieinkomsten worden gedeeld.

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1