hoge cpu load "interrupts van het systeem"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:55
Ik heb hier een Acer aspire m1610 van een kennis staan.
Standaard draait deze windows vista.
Hij had een nieuwe video kaart gekocht omdat hij iets zwaardere games wilde spelen en een 430 GT doet dat toch wat beter dan onboard.

Het probleem was dat het opstarten 5 tot 10 minuten duurde, steeds vastlopers en 1 core van de CPU zat steeds op 90-100%.

Het makkelijkste leek me om Windows 7 te installeren.

Alles netjes geinstaleerd en daar was 1 probleem helaas weer terug.

Weer 1 core die vol bezig was.
De bron controle gaf aan dat de cpu constant 45% in gebruik was door "interrupts van het systeem"
ge-reboot naar safe mode en daar bleek het probleem niet te zijn.

Na wat dingen uit en aan gezet te hebben in de device manager kwam ik erachter dat het uitschakelen van de video kaart het probleem verhielp.
Driver sweeper gebruikt om de drivers te verwijderen en de laatste gedownload van de nvidia website. helaas geen effect. Windows update had ook nog een versie maar die werkte ook niet.
met onboard kaart of zonder video drivers werkt alles goed, zodra de nvidia drivers erop komen begint het.

Op de Acer website staan ook geen windows 7 drivers, er was wel een bios update. Dat heeft ook niks geholpen. Ik zat nog te denken aan chipset drivers maar die kan ik niet vinden

Waar zou ik zo nog naar kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mogelijk kan je achterhalen op basis van bepaalde prints op het moederbord, of het een OEM-bord is van een andere fabrikant zoals Asus, Asrock, MSI of whatever. En dan vanaf daar verder kijken of je alle chipset-drivers kan downloaden voor het OS wat geinstalleerd is/was/moet worden.

Ik kan me zo voorstellen dat als het bord niet netjes door het OS kan worden aangesproken door missende/verkeerde chipset-drivers, dat er rare dingen plaatsvinden in het aanspreken van PCI/PCI-e sloten en dergelijke.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
Volgens Aida64 is het moederbord een Acer F672CR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

En als je de drivers van Vista installeerd met compatabilitie (waarschijnlijk fout getikt 8)7 ) modus van Vista aan? De drivers staan zoals je al zei niet van Windows 7 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
Thanks, het proberen waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
De drivers op de acer website zijn gemaakt voor 32 bit en niet 64.,
Dus even snel 32 bit windows geinstaleerd, maar de drivers hebben geen effect of willen niet instaleren.
Op de website van Sis wat chipset drivers gedownload maar die geven steeds de melding dat ik de setup moet uitvoeren als admin terwijl ik dat al doe.

Vanavond vista er maar weer eens opzetten, kijken of ik het daarop wel voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
Ondertussen heb ik recovery gebruikt om weer terug te gaan naar vista.
Ook hier verschillende drivers geprobeerd maar het hielp niks.

De videokaart even in een andere pc gedaan en daar loopt hij gewoon goed.
De onboard videokaart geeft soms flikkerend beeld dus ik denk dat het probleem ergens anders zit

Ik geef het op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Schiet mij net wat te binnen, heb je de on-board videokaart uitgezet in je bios toen je de nieuwe in het systeem deed? Misschien dat hij daarom conflicten geeft?
Pagina: 1